تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/01/04 - 01:43
کد خبر: 389818

آزمون‌های پیام نور ۱۰۰ درصد الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه ۱۰۰ درصد آزمون ها و کلاس های آموزشی این دانشگاه به صورت تمام الکترونیکی برگزاری می شود، گفت: قبل از شیوع کرونا حدود ۱۵ درصد دروس و ۳۰ درصد آزمون ها در دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی برگزار می شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدرضا زمانی ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: سال ۹۹، سال سختی برای مردم بود. شیوع بیماری کرونا و ترس و نگرانی ناشی ازآن، محدود شدن حضور افراد در کنار همدیگر، تعطیلی بسیاری از کسب و کارها، عدم امکان حضور در کلاس مدارس و دانشگاه ها و فداکاری کادرعزیز درمان برای حفظ سلامتی مردم ، روزهای غم بار، سخت و در عین حال همراه با تجربه و درس های جدیدی را رقم زد.

وی تصریح کرد: بیماری کرونا طی یکسال اخیر، همانطور که تاثیر بسیار عمیقی در جسم و روان مردم بر جای گذاشت و تهدیدی جدی برای سلامت مردم به شمار می رفت، فرصت های نوین یادگیری، گسترش تعامل مجازی و بسترهای جدید آموزش الکترونیکی را نیز به همراه داشت و تمامی مردم به نحوی سعی کردند صدمات این بیماری را با گسترش ارتباطات خود در فضای مجازی کمتر و قابل تحمل تر کنند.

رییس دانشگاه پیام نور اظهار کرد: این دانشگاه نیز در بین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، به  کمک تلاش، همکاری و پشتکار همکاران علمی و اداری و همچنین به پشتوانه تجربیات غنی توانست در این دوران با اهتمام جدی، در زمینه گسترش آموزش الکترونیکی بدرخشد و پرچمدار شود. به طوری که قبل از کرونا حدود ۱۵ درصد دروس و ۳۰ درصد آزمون ها در دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی برگزار می شد ولی مسائل اخیر باعث شد که دروس و آزمون ها هر دو به ۱۰۰ درصد الکترونیکی برسند.

زمانی تاکید کرد:خوشبختانه این دانشگاه توانست در زمینه آموزش الکترونیکی به عنوان برند شناخته شود و همین بستر هم باعث شد که این دانشگاه به برخی از دانشگاه های مطرح کشور خدمات گسترده ای در زمینه آموزش الکترونیکی ارائه دهد.  در واقع با هم افزایی کادر خدوم دانشگاه، نه تنها ارتباط دانشجو با دانشگاه قطع نشد و آموزش معطل نماند، بلکه کیفیت آموزش الکترونیکی نیز تقویت و با سامانه سپاری و الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات قابل ارائه به دانشجویان و همکاران فرایندهای کاری تا حد بسیار چشمگیری تسهیل شد.

 وی ادامه داد: امروز در شرایطی قرار داریم که هنوز شیوع کرونا عامل مهم تهدید سلامتی مردم است و دانشگاه پیام نور سعی می کند با رفع کاستی های موجود، در جهت ارتقا و اعتلای بیشتر و تقویت بسترهای الکترونیکی گام بردارد و قوی تر از قبل خدمات لازم را ارائه نماید. یکی از مسائل مهمی که دانشگاه پیام نور در دوران شیوع کرونا، به عنوان اولویت جدی درنظر داشت، حفظ ارتباط دانشگاه با دانشجو به منظور کاهش استرس ها و بار منفی روانی دانشجویان و خانواده های آنها بود.

زمانی افزود: دانشگاه پیام نور توانست از ابتدای سال ۹۹، با ارائه خدمات مشاوره روانشناسی و برگزاری ۱۸ رویداد بی نظیر ملی، پویش فرهنگی دانشجویان را ارتقا دهد و ضمن حفظ تعامل دانشگاه با دانشجو، نقشی مثبت در ایجاد انگیزه و تقویت روحیه دانشجویان این دانشگاه داشته باشد.

رییس دانشگاه پیام نور تاکید کرد: بدون تردید، این دانشگاه به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور امروز مسئولیت و رسالت خود را سنگین تر می داند و تلاش می کند در سال جدید نیز ضمن تداوم و ارتقای فعالیت های آموزشی و رسالت های اجتماعی خود، در جهت آرمان های ملی و بین المللی نظام اسلامی گام برداشته و نقش مثبتی در تولید علم و پژوهش و جهش تولید داشته باشد و همچنین بتواند با تداوم فعالیت های کارآفرینانه، بسترهای لازم را برای ایجاد کسب و کارهای کوچک نوبنیان و دانش محور ایجاد کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top