تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/01/05 - 11:50
کد خبر: 389936

تعیین تکلیف استخدام معلمان ورودی سال‌های ۹۱ تا ۹۹

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس از تعیین تکلیف و استخدام معلمان ورودی سال‌های ۹۱ تا ۹۹ در سال جاری خبر داد و گفت: به زودی استخدام کارکنان فعال در این سال‌ها را در جلسه علنی مطرح خواهیم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهدی اسماعیلی در گفتگوی اختصاصی با صدا و سیما ضمن تبریک سال جدید درباره اولویت‌های کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اساس پیشرفت و ترقی هر کشوری بستگی به نظام آموزشی آن کشور دارد و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم از ابتدای فعالیت خود تاکنون توانسته است برنامه‌ریزی‌های خوبی را در راستای تقویت آموزش و پرورش و آموزش عالی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تقویت و توسعه و رشد علمی معلمان مورد توجه مجلس است، افزود: رتبه بندی معلمان یکی از موارد مدنظر ماست که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز پرداخته شد و قانون رتبه بندی در سال جدید، به آموزش و پرورش جهت اجرا ارسال خواهد شد.

نماینده مردم میانه ساماندهی و تعیین تکلیف استخدام کارکنان آموزش وپرورش را یکی از مهم‌ترین چالش‌های این وزارتخانه برشمرد و گفت: برای ساماندهی نیروی انسانی که از سال‌های ۹۱ تا ۹۹ در آموزش وپرورش فعالیت دارند، طرحی را آماده کردیم و درصدد هستیم در صحن علنی مجلس پس از تعطیلات نوروزی پیگیری و به قانون تبدیل کنیم.

اسماعیلی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در کنار ورودی‌های سال‌های ۹۲ تا ۹۹، همچنین افرادی که به شکل آزاد، فارغ التحصیل دانشگاه‌ها و علاقه‌مند هستند و در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند بتوانند جذب آموزش وپرورش شوند.

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی همچنین درباره استخدام معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز برای آن بودجه در نظر گرفته شد، گفت: افرادی که در این زمینه‌ها فعال هستند و از سال ۷۹ تا ۹۱ مشمول این قانون بودند، تعیین تکلیف شدند و ۲۵ هزار نفر باقی مانده اند که بر اساس ضوابط قانونی منتظر هستیم سازمان امور استخدامی ردیف استخدامی آن‌ها را هرچه زودتر اجرایی کند و ما بتوانیم معلمان را تعیین تکلیف کنیم و بر این موضوع نیز نظارت خواهیم کرد.

مهدی اسماعیلی درباره تغییرات در کنکور ۱۴۰۰ نیز افزود: برابر اظهاراتی که از گذشته تاکنون برای مجلس از سوی دانش آموزان و اولیای آن‌ها ارسال شده است و متقاضی شرکت در مراکز آموزش عالی هستند، یکی از موضوع‌های مهم، کنکور است که مستمر جامعه ما را دچار چالش و به نوعی ایجاد افسردگی در جوانان ما کرده است و آن‌ها در هیجان کنکور زندگی می‌کنند و به همین جهت کمیسیون آموزش قدم‌هایی را برداشته و پیشنهاد‌هایی را شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته است تا ساز و کار جدیدی را داشته باشیم و در کوتاه مدت مشکل دانش‌آموزان و کنکور آن‌ها را به نوعی حل کنیم.

وی درباره برخی از رشته‌های خاص مانند گروه پزشکی هم گفت:در کشور ما برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها به جهت خاصیتی که دارند باعث شده اند، نتوانیم در کوتاه‌مدت موضوع را حل کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: عدالت آموزشی به ما می‌گوید کیفیت دانشگاه‌های سایر نقاط کشور را به حدی برسانیم که انگیزه‌ای برای تراکم در یک دانشگاه و در یک رشته خاص وجود نداشته باشد و مصمم هستیم عدالت آموزشی را در دانشگاه‌های کشور به جایی برسانیم که تراکم در پشت برخی از دانشگاه و رشته‌های خاص وجود نداشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top