تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/01/11 - 11:40
کد خبر: 390421

گزارش جالب دفتر مطالعات رونق تولید دانشگاه امام صادق(ع)؛

قرارداد ایران و چین در ۵ حوزه زیرساختی کشور +دانلود

قرارداد ایران و چین در ۵ حوزه زیرساختی کشور +دانلود

دفتر مطالعات رونق تولید دانشگاه امام صادق(ع) اخیرا گزارشی با «بررسی جامع قرارداد ۲۵ ساله ایران-چین» منتشر کرده است. گزارشی که این قرارداد را به پنج فصل تقسیم کرده و یافته های خود را به نقد و بررسی گذاشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند روزیست خبر همکاری ۲۵ ساله ایران و چین بهانه ای برای گفتگوها و اظهارنظرها در سطح جامعه شده، به طوری که اهمیت این موضوع به واکنش افرادی همچون گلشیفته فراهانی رسیده است. البته از سوی دیگر افراد و گروه های «دغدغه مند» داخلی از جمله دانشگاهیان سوالات زیادی را متوجه این قرارداد کرده اند.

دفتر مطالعات رونق تولید دانشگاه امام صادق(ع) اخیرا گزارشی با «بررسی جامع قرارداد ۲۵ ساله ایران-چین» منتشر کرده است. گزارشی که این قرارداد را به پنج فصل تقسیم کرده و یافته های خود را به نقد و بررسی گذاشته است.

در مقدمه این گزارش آمده است: "چین به عنوان دومین اقتصاد جهان چندی است در راستای موازنه قدرت با ایالات متحده و انرژی مورد نیازش به دنبال حضوری پررنگ در خاورمیانه است. کم توجهی چین به تحریم های آمریکا در زمینه خرید نفت خام درکنار صنعت و اقتصادی قدرتمند میتواند این کشور را به عنوان شریکی مناسب برای توسعه زیرساخت های اقتصادی ایران قرار دهد. قرارداد ۲۵ ساله همکاری های ایران و چین، راهکاری است برای برقراری ارتباطی بلند مدت بین دو کشور اما مسئله اینجاست این راهکار چه منافع و چالش هایی را پیش روی ما و چینی ها قرار میدهد؟"

قرارداد ایران و چین در ۵ حوزه زیرساختی کشور +دانلود

یا به طور نمونه در بخش  بررسی جایگاه صنعت خودرو آمده است:  صنعت خودروی هرکشوری به دلیل ارزش و جایگاه ویژه آن در شبکه تولید صنعتی و خدمات پس از فروش، یکی از شاخص های توسعه یافتگی محسوب می شود. این صنعت به لحاظ ارتباط گسترده با زنجیرهایی از صنایع قبل و بعد خود، صنعتی کلیدی محسوب شده و دارای پتانسیل بالایی در اشتغالزایی و نقشی مؤثر در رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... ایفا میکند. صنعت خودرو به دلیل ارتباط با بیش از ۶۰ صنعت دیگر به لکوموتیو صنایع معروف میباشد. در ساخت خودرو، مجموعهای از تکنولوژی رشته های مختلف صنعتی (فلزی، بالستیک، شیمیایی، پارچه، عایق، شیشه، الکترومکانیک، برق، متالوژی و...)، طراحی، مدیریت و اقتصاد به کار رفته است و به همین دلیل این صنعت را به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی به حساب می آورند. صنعت خودروی ایران شاهد فراز و نشیب های فراوانی بوده است، اما در مجموع، امروزه به عنوان بخش مهمی از کل صنعت و اقتصاد ملی کشور محسوب می شود...."

بررسی جایگاه صنعت نفت و انرژی، بررسی جایگاه تجارت خارجی، بررسی جایگاه صنعت خودرو، بررسی جایگاه تأمین مالی و بررسی جایگاه فناوری و نوآوری از دیگر بخش های این گزارش است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top