تاریخ انتشار: جمعه 1400/01/13 - 20:50
کد خبر: 390626

کرمان برای دعوت از رئیسی بپا خواست

گردهمایی فعالان ستادی و حامیان آیت الله رئیسی در استان کرمان، عصر پنجشنبه ۱۲ فروردین، در مسجد امام حسین (ع) کرمان، به منظور دعوت از ایشان در انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، گردهمایی فعالان ستادی و حامیان آیت الله رئیسی در استان کرمان، عصر پنجشنبه ۱۲ فروردین، در مسجد امام حسین (ع) کرمان، به منظور دعوت از ایشان در انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

در این مراسم، تعداد زیادی از فعالان سیاسی فرهنگی از سرتاسر استان و جمعی از اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی (آقای دکتر پورابراهیمی؛ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، آقای محبان؛ رئیس دفتر آقای دکتر زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، حجت الاسلام و المسلمین جلالی؛ نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، آقای صمدالله محمدی؛ نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس) حضور داشتند.

مجری این مراسم، آقای امین گزستانی از فعالان فرهنگی جهادی کرمان بود. آقای مجتبی یداللهی از قاریان مطرح استان، به قرائت قرآن پرداخت و آیت الله شیخ بهایی خطیب موقت جمعه کرمان و استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان و حجت الاسلام و المسلمین دکتر جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی و آقای دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و آقای دکتر صابری فعال سیاسی و مسئول سابق دفتر آستان قدس رضوی در کرمان، به ایراد سخن پرداختند و حمایت خود را از حضور آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

آیت الله شیخ بهایی: آقای رئیسی نسبت به سایر افراد مطرح برای کاندیداتوری، ویژگی های ممتازی دارد
آیت الله احمد شیخ بهایی؛ استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان، در جلسه فعالان ستادی و حامیان آیت الله رئیسی در استان کرمان، که عصر پنجشنبه ۱۲ فروردین، در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد، در ابتدای سخنان خود، روز جمهوری اسلامی ایران را به حاضران تبریک گفت و با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، خاطر نشان کرد: انتخابات عرصه عمل به تکلیف است. وقتی که شورای نگهبان فردی را تایید صلاحیت می کند، بدین معنی است که آن فرد حد نصاب لازم برای جایگاه ریاست جمهوری را دارد؛ اما این برای ما کافی نیست؛ بلکه  باید از بین افراد مختلف، اصلح را انتخاب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افراد برای حمایت از کاندیدای مورد نظر خودشان، لازم نیست کاندیداهای دیگر را تخریب کنند؛ بلکه باید بر طبق شاخص ها و معیارها به کاندیداها امتیاز دهند و آنگاه، شایسته ترین را انتخاب کنند.

استاد حوزه علمیه کرمان عنوان کرد: احتمال دارد اصلح پس از رای آوردن، در میانه راه، منحرف و خسارت آفرین شود؛ اما به صرف این احتمال، نمی توان وظیفه را ترک کرد؛ چراکه وقتی دقت و بررسی کردیم و به حسب ظاهر، فردی را اصلح تشخیص دادیم و به او رای دادیم،  در واقع وظیفه خود را انجام داده ایم.

آیت الله شیخ بهایی در ادامه با اشاره به اهمیت مشارکت بالای مردم، به بیان وظیفه دیگر در عرصه انتخابات پرداخت و اظهار داشت: هر فرد نباید فقط یک رای بدهد و نسبت به دیگران بی تفاوت باشد؛ بلکه وظیفه دارد آنها را برای حضور پرشور در انتخابات و رای به اصلح ترغیب و تشویق کند.

استاد حوزه علمیه کرمان، ویژگی های آقای رئیسی را در بین کاندیداهای مطرح ممتاز دانست و با اشاره به خصوصیات اخلاقی و منش ایشان، به ذکر خاطره ای از سفر ایشان به کرمان در دوران ریاست سازمان بازرسی پرداخت و گفت: زمانی که آقای رئیسی در سازمان بازرسی بودند، در یک سفر کاری به کرمان، شب به مهمانسرا نرفتند و در همان اداره با امکانات مختصری، شب را سپری کردند. این منش که از گذشته تا الان ادامه دارد، نشانه شایستگی ایشان در مسئولیت های مختلف؛ از جمله جایگاه ریاست جمهوری است.

خطیب موقت جمعه کرمان اظهار داشت: در زمان انباشت پرونده ها در قوه قضائیه، با وجود افراد موثّر و بزرگ در شورای عالی قضایی، حضرت امام (ره) در نامه ای مکتوب به آقایان نیّری و رئیسی که در آن زمان جوان بودند، ماموریت رسیدگی به پرونده ها را به ایشان دادند.

وی افزود: آقای رئیسی در زمان مدیریت در قوه قضائیه، با فساد مبارزه کرده و تجربیات خوبی در این زمینه به دست آورده است؛ در نتیجه اگر به قوه اجرایی بیایند و رییس جمهور شوند، با توجه به اختیارات گسترده ریاست جمهوری، در این جایگاه خیلی موثّرتر خواهند بود.

آیت الله شیخ بهایی با اشاره به شعار "تولید، پشتیبانی ها و رفع موانع" که از سوی رهبر انقلاب به عنوان شعار سال انتخاب شده، اظهار داشت: عملکرد آقای رئیسی در پشتیبانی ها و رفع موانع خیلی درخشان بوده و اگر با همین روند در ریاست جمهوری پیش برود، برای کشور مؤثر خواهد بود.

استاد حوزه علمیه کرمان، در نقد سخن کسانی که می گویند رفتن آقای رئیسی از قوه قضائیه، باعث تضعیف این قوه می شود، خاطر نشان کرد: قوه قضائیه نیروهای قوی و گمنام زیادی دارد که می توانند این قوه را مدیریت کنند؛ در نتیجه حضور آقای رئیسی در قوه مجریه، مشکلی برای دستگاه قضا ایجاد نمی کند.

آیت الله شیخ بهایی در پاسخ به این شبهه که آقای رئیسی سرمایه ای برای نظام است و نباید با ورود به انتخابات، آسیب ببیند، گفت: نمی شود وظیفه فعلی را زمین بگذاریم تا مسؤولیت آینده آسیب نبیند؛ این منطق درستی نیست. عمر دست خدا است و ما برای زمان حال و وضعیت فعلی انقلاب باید چاره ای بیاندیشیم.

وی با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت آیت الله رئیسی، خاطرنشان کرد: ریاست جمهوری فقط یک اقتصاد دان نمی خواهد؛ بلکه سیاست خارجی و فرهنگ هم مهم است. آقای رئیسی در سفر اخیر خود به عراق، نشان داد در سیاست خارجی هم موفق خواهد بود. همچنین در بُعد فرهنگی، حضور وی در مدیریت آستان قدس رضوی بسیار بابرکت بود.

پورابراهیمی در گردهم آیی حامیان آیت الله رئیسی در کرمان: در انتخابات آینده فرصت آزمون و خطا نداریم/ آیت الله رئیسی محور وحدت دلسوزان انقلاب است
دکتر محمدرضا پورابراهیمی؛ نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در همایش فعالان ستادی و حامیان سید ابراهیم رئیسی در استان کرمان، اظهار داشت: امروز به خاطر سوء مدیریت دولت، وضعیت اقتصادی نابسامان است. در سال های اخیر نرخ رشد اقتصادی منفی بوده است؛ نرخ ۶ درصد منفی در سال ۹۸ عدد خیلی بزرگی است؛ این وضعیت حتی با وجود تحریم ها، قطعا می توانست بهتر از این باشد و بسیاری از این مشکلات قابل پیشگیری بود؛ اما متاسفانه با دولت ناکارآمد و سوء مدیریت فراوان روبرو بودیم.

دکتر پورابراهیمی ادامه داد: خیانت بزرگ جریان اصلاحات در سال ۸۸ به آمریکایی‌ها جرأت تحریم کردن داد. در واقع دولت اوباما بر خیانت داخلی ها سوار شد و این تحریم ها را شروع کرد؛ ریچارد نفیو بعد از اشراف کامل بر کشور ما، تحریم ها را برنامه ریزی کرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به فشار حداکثری دولت ترامپ، اظهار داشت: وزیر خارجه و مشاور وقت دولت ترامپ انتظار داشتند با فشارهای اقتصادی و تحریم های سنگین، نظام جمهوری اسلامی سقوط کند. وعده تابستان داغ ۹۷ را دادند و عنوان کردند جشن کریسمس را در تهران برگزار می کنند؛ اما شکر خدا نظام اسلامی از این خیالات خام مستحکم تر است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده به نمایندگی از مجلس به اتفاق آقای دانش جعفری از مجمع تشخیص، به چین رفتیم و طی مذاکرات فشرده ای، به معاهده همکاری ایران و چین رسیدیم که فرصت خوبی برای کشور فراهم کرد.

وی افزود: متاسفانه دولتی ها این کار را به صورت جدی پیگیری نکردند و بعد از برجام، تمام توجه خود را معطوف به اروپاییها کردند. وزیر اسبق اقتصاد نمایندگان چین را که برای همکاری آمده بودند، راه نداد؛ در حالیکه با هیات های اروپایی زیادی ملاقات می کردند و با سرمستی و شعف می گفتند ما با چین چکار داریم؟

وی با اشاره به سابقه همکاری با آقای رئیسی، ادامه داد: آقای رئیسی انسان بسیار شایسته ای هستند. بنده از مجلس نهم در شورای پول و اعتبار با آقای رئیسی که آن زمان دادستان کل بودند، همکاری داشتم. در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در کمیسیون اقتصادی بیانیه ای در حمایت از آقای رئیسی دادیم؛ با اینکه اعضای کمیسیون اقتصادی اصلاح طلب بودند.

وی با اشاره به هجمه های سنگین علیه ایشان در انتخابات ۹۶، گفت: با ادبیات فریبکارانه رأی مردم را جذب کردند. شایعه کردند که اگر رئیسی رأی بیاورد، در پیاده روها دیوار می کشد.  بخشی از مردم به ما می گویند در انتخاب خود در سال ۹۶ اشتباه کردیم؛ حتی برخی نماینده های اصلاح طلب مجلس به من می گویند در انتخابات قبلی اشتباه کردیم به روحانی رأی دادیم.

پورابراهیمی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را دارای اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: اصلی ترین ویژگی آقای رئیسی جدی گرفتن مطالبات رهبری و نگاه عملیاتی به ابلاغیه اقتصاد مقاومتی است؛ ایشان  در زمان دادستانی، در شورای پول و اعتبار، بسیار عالمانه و دقیق عمل می کردند که بنده از نزدیک شاهد تلاش های ایشان بودم.

وی از اجماع شکل گرفته با محوریت آقای رئیسی استقبال کرد و گفت: خوشبختانه بسیاری از بزرگان اصولگرایی و دلسوزان انقلاب، حاضرند به آقای رئیسی در انتخابات کمک کنند و اگر ایشان بیایند هیچکس از جریان همفکر کاندیدا نمی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در انتخابات پیش رو فرصت آزمون و خطا نداریم و اگر الان برای انقلاب و نظام کاری نکنیم، شاید دیگر فرصتی پیش نیاید.

دکتر پورابراهیمی با اشاره به تبلیغات و جو سازی های جریان رقیب، اظهار داشت: انتخابات را نباید ساده بگیریم. حتی اگر آقای رئیسی کاندیدا شوند، برای موفقیت ایشان به یک مجاهدت بزرگ احتیاج داریم؛ چونکه برخی از کاندیداهای جریان رقیب مانند گذشته از فیلتر شورای نگهبان عبور می کنند و با تبلیغات گسترده و جوسازی، نظر جامعه را به سمت خود جلب می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید تمام تلاش مان را برای روی کار آوردن دولت مطلوب به کار گیریم و به ویژگی هایی که رهبر انقلاب عنوان می کنند، توجه کنیم و مطمئن باشیم اگر خالصانه کار کنیم، حتما به نتیجه خواهیم رسید.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر جلالی در جمع حامیان آیت الله رئیسی در کرمان: مجمع نمایندگان استان کرمان حامی آیت الله رئیسی است/ حضور آقای رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری باعث رشد و پیشرفت چشمگیر کشور می شود

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین جلالی؛ نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، در گردهمایی اعضای ستادی و حامیان سید ابراهیم رئیسی در استان کرمان که عصر پنجشنبه ۱۲ فروردین در مسجد امام حسین (ع) کرمان، به منظور دعوت از ایشان در انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شده بود، اظهار داشت: جمع پرشور و باشکوه حاضر، در شرایط سخت کرونایی، از سرتاسر استان برای دعوت و استقبال از آقای رئیسی در این مراسم شرکت کردند که این مشت نمونه خروار و نشانه علاقه مندی مردم به ایشان است.

وی با اشاره به حضور برخی از اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان در این مراسم، گفت: نمایندگانی هم که امکان حضور در مراسم را نداشتند، اعلام کردند حامی این جمع هستند و این وحدت، صفا و صمیمیت برای استان کرمان بسیار امیدوار کننده است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر جلالی خاطرنشان کرد: آقای رئیسی به عنوان فردی عدالت طلب و فساد ستیز شناخته شده است و بسیاری از مردم، جریانات سیاسی، علما و اندیشمندان و نمایندگان مجلس، خواهان حضور ایشان هستند.

وی با اشاره به شرایط پیش روی کشور، گفت: شرایط داخلی و بین المللی رو به بهبود است؛ فشار حداکثری شکست خورده و تحریم ها کارآیی خود را از دست داده است. بخشی از پول های بلوکه شده در کره و عراق در حال آزادسازی است. نفت در بودجه بر اساس بشکه ای ۴۷ دلار محاسبه شده؛ در حالی که به دلیل تحولات منطقه ای و جهانی پیش بینی می شود به مرز ۶۰ دلار و حتی بالاتر برسد.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: یمن که بازوی استراتژیک دوران ظهور است، همین روزها به پیروزی نهایی نزدیک می شود. معاهده راهبردی با چین، آمریکا را خیلی عصبانی کرده و زمینه ساز اتحاد دشمنان آمریکا یعنی ایران، روسیه و چین شده است.

دکتر جلالی اظهار داشت: در چنین شرایطی، حضور فرد توانمندی مانند آقای رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری، کشور را به رشد و پیشرفت قابل توجهی می رساند.
حجت الاسلام و المسلمین جلالی در پاسخ به کسانی که می گویند آقای رئیسی بهتر است در قوه قضائیه بماند، عنوان کرد: مبارزه با فساد؛ که یک مبارزه مقدس است، باید از سرچشمه شروع شود؛ نه در انتهای چشمه.

قوه مجریه سرچشمه است و قوه قضاییه آخر چشمه. فساد و رانت در بستر دولت شکل می گیرد؛ چراکه محل تمرکز پول و بودجه و مالیات و امکانات است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کم کاری های دولت گفت: در حال حاضر، به دلیل کم کاری دولت، هم نمایندگان مجلس و هم رئیس قوه قضائیه، کار دولتی می کنند تا بتوانند تا حدی بار را از دوش مردم بردارند.

وی افزود: در سال های اخیر قوه قضائیه تعداد قابل توجهی کارخانه تعطیل شده را به چرخه تولید برگرداند که در نوع خود، کار بسیار ارزشمندی است. همچنین پرونده های بزرگی را رسیدگی کرد. اگر دولت پرکار و ضد فساد باشد، طبیعتا کار قوه قضائیه هم کم می شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر جلالی در پایان خاطرنشان کرد: اجماع شکل گرفته حول آقای رئیسی کم سابقه است و امیدواریم با حضور ایشان در عرصه کاندیداتوری، وحدت حداکثری اتفاق بیفتد و نتایج خوبی برای نظام اسلامی رقم بخورد.

در پایان مراسم، آقای عبدالرضا شیخ شعاعی از فعالان سیاسی فرهنگی کرمان به سئوالات حاضران پاسخ داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top