تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/01/15 - 12:47
کد خبر: 390840

صفر تا صد پریز شبکه همراه با آموزش اتصال کیستون

فروش انواع محصولات سیستم برقی و وسایل جانبی از جمله انواع پریز شبکه، انواع کیستون شبکه و تلفن، انواع داکت دیواری و زمینی ساده و چسبدار و … از طریق نمایندگی‌های موجود در شهرهای مختلف انجام می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، پریز! همان قطعه کوچک روی دیوار که برای اتصال به برق ساختمان از آن استفاده می‌کنیم. بله همین قطعه کوچک برای خودش دنیایی دارد که می‌شود در مورد آن چندین مقاله صحبت کرد. از ساختارش گرفته تا انواع رنگبندی و انواع مدل‌ها. در این مجالی که فراهم شده می‌خواهیم ضمن بیان مختصری از مهم‌ترین نکات مربوط به پریز شبکه لیستی از محصولات موجود برای فروش را نیز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.  پریز شبکه از چند بخش جدا تشکیل شده است که البته بر اساس نوع پریز، بخش‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی پریز شبکه شامل بخش‌هایی به نام کیستون و فیس پلیت می‌باشد. در ادامه مختصری از این بخش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

صفر تا صد پریز شبکه همراه با آموزش اتصال کیستون

کیستون شبکه

کیستون (key stone) اصلی‌ترین بخش تاثیرگذار در کیفیت و کارکرد پریز شبکه است. کیستون همان بخشی است که مستقیما به کابل شبکه وصل می‌شود و در واقع نوعی کانوکتور است که جهت برقراری ارتباط بین کابل شبکه با سایر تجهیزات دیگر مانند سوئیچ ها، روترها، سرورها و یا کیس کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه اتصال کیستون به صورت کلی به دو صورت مختلف انجام می‌شود: نوعی از کیستون‌ها خود پوششی دارند که توسط آن سیم شبکه پرس شده و اتصال صورت می‌گیرد اما در نوع دیگر  این اتصال با کمک ابزاری به نام آچار پرس انجام می‌شود. علاوه بر آن در حالت کلی نیز کیستون‌ها در دو نوع CAT6 (شبکه‌هایی با سرعت 1000) و CAT5(شبکه‌هایی با سرعت 100) تولید و عرضه می‌شوند. در دسته بندی دیگری میتوان انواع کیستون را از لحاظ جنس آن به دو گروه کلی تقسیم کرد؛ کیستون فلزی و کیستون تمام پی وی سی.

فیس پلیت 

همان صفحه پلاستیکی که روی کیستون پیچ شده، فیس پلیت (face plate)  نام دارد و در واقع همان قطعه‌ای است که روی دیوار دیده می‌شود. فیس پلیت‌ها انواع مختلفی دارند که یکی از پرکاربردترین آنها فیس پلیت شاتردار است که مانعی برای ورود گرد و خاک به داخل سیستم  در آن تعبیه شده و  موجب حفظ بازدهی پریز تا حد بالایی می‌شوند. بنابراین توصیه می‌شود که اگر تصمیم دارید پریز و فیس پلیت خریداری کنید توجه کنید که از نوع شاتر دار باشد.فیس پلیت‌ها بسته به نیاز شما در انواع تک پورت و دو پورت موجود هستند.

صفر تا صد پریز شبکه همراه با آموزش اتصال کیستون

نحوه بستن پریز شبکه

نصب صحیح  پریز  یکی از مهم‌ترین بخش‌های قابل توجه در سیستم شبکه است؛ چراکه در تعیین سرعت و کیفیت عملکرد سیستم بسیار تاثیر گذار است. در ادامه آموزش مختصری از نحوه بستن کیستون شبکه که یکی از قسمت‌های پریز شبکه است را خواهیم داشت. اولین قدم برای نصب پریز از جایی شروع می‌شود که چند سانتی متر (معمولا دو الی پنج سانتی متر ) از روکش کابل را برمی‌داریم. نکته مهم این مرحله، مراقبت از سیم داخل کابل است؛ در برداشتن روکش چه با آچار و چه با کاتر ، باید مراقب باشیم تا آسیبی به سیم کابل نرسد چون موجب کاهش سرعت شبکه خواهد شد. در مرحله دوم ، آن قسمت از کابل که بدون روکش است را صاف کرده و سیم‌های پیچ خورده در هم را از هم جدا می‌کنیم و سیم‌ها را طبق رنگبندی مشخص شده، در انتهای کیستون پرس می‌کنیم. معمولا تمام کیستون‌ها نحوه نصب کابل را به صورت برچسبی از رنگ‌بندی روی خود دارند. مرحله سوم که مرحله نهایی است، توجه می‌کنیم که اگر بعد از پرس کردن در داخل کیستون قسمتی از سیم به صورت اضافی مانده است، آن قسمت را با استفاده از آچار جدا می‌کنیم. حتما تاکنون متوجه شده‌اید  که برای نصب پریز شبکه وسیله‌ای به نام آچار پانچ موردنیاز  است اما اگر این وسیله را نداشتید برای قطع کردن قسمت اضافه سیم‌ها از یک سیم چین نیز می‌توانید استفاده کنید.

قیمت پریز شبکه

اینکه بتوانیم قبل از خرید پریز برق، لیست کاملی از انواع پریز و قیمت هرکدام داشته باشیم قطعا پروسه تصمیم گیری و همینطور خرید بسیار راحتتر و بهتر خواهد بود. قیمت نهایی پریز شبکه می‌تواند بر اساس مجموع اجزای تشکیل دهنده آن و یا به صورت کلی تعیین و اعلام شود، به عبارت دیگر قیمت پریز  میتواند به صورت مجموع قیمت کیستون شبکه یا کیستون تلفن و قیمت فیس پلیت اعلام شود؛ از طرفی پریز در انواع ابعاد، رنگها و برندهای  مختلف موجود است که تمام این فاکتورها به نوبه خود در تعیین قیمت پریز شبکه تاثیرگذار هستند. در حال حاضر با توجه به وجود تحریم‌ها و نواسانات قیمتها در  ایران، تعیین قیمت نهایی پریز عملا غیر ممکن شده است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم جهت اطلاع از قیمت دقیق تمام محصولی از جمله انواع پریز شبکه، انواع داکت، ترانکینگ و ترانک، داکت اسپلیت و… با شرکت الکتروپخش امین تماس گرفته و ضمن دریافت مشاوره تخصصی در این حوزه، از قیمت‌های دقیق و به روز نیز مطلع شوید.

خرید پریز شبکه

فروش انواع محصولات سیستم برقی و وسایل جانبی از جمله انواع پریز شبکه، انواع کیستون شبکه و تلفن، انواع داکت دیواری و زمینی ساده و چسبدار و … از طریق نمایندگی‌های موجود در شهرهای مختلف انجام می‌شود.  فروشگاه امین با اخذ نمایندگی برندهای مطرح کشور از جمله برند دانوب، تمام محصولات را با بهترین کیفیت و همین‌طور تضمین بهترین قیمت به مردم عزیز عرضه می‌کند. محصولات فروشگاه امین با گارانتی چند ماهه و به صورت عمده و خرده موجود است تا شما عزیزان بدون دغدغه و با خیالی آسوده خریدی مطمئن داشته باشید؛ در هر کجای ایران که هستید به راحتی با ورود به وبسایت الکتروپخش امین،تمام محصولات را مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنید و ضمن مطالعه تمام اطلاعات موردنیاز در مورد محصول، بهترین خرید ممکن را داشته باشید. علاوه بر آن مشاوران متخصص شرکت امین نیز آماده پاسخ گویی به شما هستند. جهت ارتباط با مشاوران با شماره‌های زیر تماس بگیرید:  02133930775 – 09121501825

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top