تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/01/16 - 19:32
کد خبر: 391018

هشدار در مورد بازگشت زنان داعش به عراق و سوریه

گزارش‌های اخیر حاکی از استفاده قابل توجه داعش از زنان برای احیای عملیات‌های تروریستی خود در عراق و سوریه است.

به گزارش « خبرنامه دانشجویان ایران »به نقل از بغداد الیوم، مجله آمریکایی نشنال اینترست امروز با انتشار گزارشی به افزایش تحرکات گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پرداخته و اعلام کرد این گروه تکفیری همچنان قادر به نفوذ در مناطق این دو کشور و نیز جذب عناصر جدید است.

هشدار در مورد بازگشت زنان داعش به عراق و سوریه

در این گزارش آمده است که حملات خونین داعش طی سه سال گذشته افزایش یافته و بیش از 100 کشته و زخمی به جا گذاشته است. این گروه تکفیری همچنین توانست در زمان شیوع اپیدمی کرونا با سوء استفاده از شکاف‌های امنیتی تا حدودی قدرت خود را بازیابی کند. اقداماتی همچون فرار از زندان ها، برنامه‌ریزی برای انجام عملیات‌های تروریستی و جابجایی تروریست‌ها در مرزها از جمله تحرکاتی است که داعش طی دوره اخیر برای بهبود وضعیت خود انجام داده است.

علاوه بر آن در این گزارش آمریکایی به بحث استفاده داعش از زنان برای سازماندهی صفوف خود و بازگشت دوباره جهت اشغال شهرها نیز پرداخته شده است. بر این اساس در مرحله جدید کادر زنان داعش بخش بزرگی از برنامه این گروه تروریستی جهت اجرای عملیات‌های آن است.

هم چنین شواهد نشان می‌دهد که اخیراً داعش از زنان برای اجرای عملیات‌های لجستیک در شمال عراق استفاده می‌کند و اقدام به فعال سازی دوباره هسته‌های خفته زنان داعشی کرده است.

فوریه گذشته نیروهای امنیتی عراق 5 زن داعشی را در منطقه «حمرین» در حالی که مشغول انتقال پول و مواد غذایی برای عناصر تروریستی بودند، دستگیر کردند.

در گزارش مذکور همچنین به اردوگاه «الهول» در سوریه نیز اشاره شده که در حال حاضر بیش از 60 هزار نفر در این اردوگاه ساکن هستند و 94 درصد آنها را زنان و کودکان داعشی تشکیل می‌دهند.

داعش همچنین تلاش زیادی برای ترویج عقاید و ایجاد شبکه‌های جذب عناصر در زندانها و اردوگاه‌های آوارگان انجام می‌دهد.

در این زمینه منابع امنیتی هشدار می‌دهند که داعش در تلاش است تا اردوگاه الهول و سایر اردوگاه‌های آوارگان را به پایگاه فعال خود تبدیل کند؛ چرا که هنوز بسیاری از افراد داخل این اردوگاه ها با استفاده از تجهیزات مدرن با جهان خارج در تماس هستند. تلفن‌های همراه امکان برقراری ارتباط با سایر اعضای گروه تروریستی داعش را فراهم می کند.

گزارش اخیری که توسط خزانه داری آمریکا صادر شده نشان می‌دهد که داعش توانسته حدود 100 میلیون دلار پول از طریق معاملات مالی غیرقانونی به دست بیاورد.

البته زنان داعشی پیش‌تر نیز سابقه حضور در عملیات های مختلف را داشته‌اند. این زنان نه تنها ماموریت‌های جاسوسی و انتقال پیام را انجام می‌دهند بلکه در عملیات‌های نظامی نیز مشارکت دارند. بسیاری از زنان داعشی در زمینه استفاده از مواد منفجره، اسلحه‌های تک تیر انداز و بمب‌گذاری انتحاری آموزش دیده‌اند و نقش پررنگی در جنایت‌های این گروه تروریستی دارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top