تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/01/19 - 04:19
کد خبر: 391358

دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجویان دکتری به کیفیت توجهی ندارند

یک استاد دانشگاه گفت: امتیازات اداری اعضای هیئت علمی برای پذیرش دانشجویان دکتری باعث افت کیفیت سطح علمی دانشگاه‌ها می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل امینی، استاد ادبیات دانشگاه تهران درباره معضل بی رویه افزایش دانشجویان در کشور اظهار کرد: دانشگاه‌های کشور به پذیرش همه فارغ التحصیلان دبیرستانی اقدام کرده اند و در حال حاضر هیچ فردی با مدرک دیپلم از سطح علمی، جا نمانده است.

او افزود: برخی از دانشجویان در کنکور سراسری غیبت می‌کنند و برگه آزمون آن‌ها کاملا سفید است، اما در تعدادی از رشته‌ها قبول می‌شوند و می‌توانند انتخاب رشته کنند که این موضوع باعث آسیب جدی به جامعه آینده علمی کشور می‌شود.

امینی تصریح کرد: دانشجویان به منظور شرکت در مقاطع دکتری باید سابقه کار پژوهشی داشته باشند و نسبت به منابع اصلی و حوزه مطالعاتی خود باید اشراف کافی را داشته باشند، اما از آن جایی که این موضوع تبدیل به انتخاب عددی شده ، دانشگاه‌ها اجازه افزایش تعداد دانشجویان مقطع دکتری را تا میزان دلخواه دارند.

او با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش تعداد دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها کسب درآمد است، تاکید کرد: جذب دانشجویان دکتری برای دانشگاه و اعضای هیئت علمی، یک امتیاز خاص محسوب می‌شد چرا که اعضای هیئت علمی زمانی که با دانشجویان دکتری درس و پایان نامه و مقاله علمی داشته باشند حتما برای آنها یک امتیاز محسوب می‌شود؛ همین عامل باعث کاهش سطح کار می‌شود که دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجویان دکتری به کیفیت توجهی ندارند.

استاد دانشگاه تهران اضافه کرد: امتیازات اداری اعضای هیئت علمی با پذیرش دانشجویان دکتری افزایش می‌یابد همین امر باعث افت مدرک تحصیلی و کیفیت سطح علمی دانشگاه‌ها می‌شود و باید به صورت جدی روی این مسئله توجه کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top