تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/01/19 - 09:46
کد خبر: 391379

لاف شفافیت در سامانه شفافیت؛

بازداشت سرپرست سابق گروه صنعتی بارز/ در شستا چه خبر است؟

بازداشت سرپرست سابق گروه صنعتی بارز/ در شستا چه خبر است؟

پیگیری‌های «خبرنامه دانشجویان ایران» از بازداشت سرپرست سابق گروه صنعتی بارز و عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کردستان خبر می‌دهد. بر این اساس نامبرده با پیگیری‌های رضوانی فر «مدیرعامل شرکت سرمایه­ گذاری تأمین اجتماعی(شستا)» با وجود تخلفات متعدد به مدت ۱۷ ماه بدون داشتن تائیدیه حراست در مقام بالاترین مسئول آن شرکت حضور داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سرپرست سابق و عضو هیات مدیره گروه صنعتی بارز و مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کردستان شب گذشته بازداشت شدند.

دی ماه سال گذشته بود که سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در توئیتی از بازداشت دو نفر از مدیران ارشد گروه لاستیک بارز خبر داد؛ علی خضریان در صفحه شخصی خود نوشته بود:  "پس از فرار یکی از مدیران بزرگترین شرکت تایرساز کشور، بارز، دو نفر از مدیران ارشد آن نیز به دستور مقام قضایی بازداشت شدند. ‏طی ماه‌های گذشته بار‌ها در خصوص تخلفات عدیده آن شرکت به آقایان ⁧‫شریعتمداری‬⁩ و ⁧‫رضوانی‌فر‬⁩ تذکر دادم و اقدامی نشد!"

فردای آن روز خبرگزاری‌ها جزئیات کامل تری از این بازدداشت منتشر کردند. مشرفی سرپرست وقت گروه صنعتی بارز در خصوص بازداشت این دو مدیر با کذب خواندن برخی خبرها گفته بود: "خطای ۲ نفر از مدیران گذشته نباید یک مجموعه بزرگ را تحت الشعاع قرار دهد. خطای دو نفر از مدیران فروش این مجموعه را که قبلاً هم از مقامشان کنار گذاشته شده بودند و نزدیک به یک سال تحقیق درباره آنان در حال انجام است نباید یک مجموعه بزرگ با ۵ هزار نفر پرسنل را تحت الشعاع قرار دهد."

او در آن نشست خبری با اظهار اینکه "طرفدار برخورد با فساد بوده و از قوه قضائیه به سبب ورود به این امر سپاسگزارم" گفت: خطای دو نفر که در زمان تصدی مدیرعامل قبلی گروه صنعتی بارز رخ داده هیچ ارتباطی با وضعیت کنونی کارخانه لاستیک بارز کرمان ندارد.

بازداشت‌ها ادامه دارد و حالا عضو هیات مدیره
حالا پیگیری‌های «خبرنامه دانشجویان ایران» از بازداشت سرپرست سابق گروه صنعتی بارز و عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کردستان خبر می‌دهد. پیگیری‌ها نشان می دهد نامبرده با پیگیری های رضوانی فر (مدیرعامل شرکت سرمایه­ گذاری تأمین اجتماعی(شستا)) با وجود تخلفات متعدد به مدت ۱۷ ماه بدون داشتن تائیدیه حراست در مقام بالاترین مسئول آن شرکت حضور داشته است.

بازداشت مدیرعامل سابق لاستیک بارز/ در شستا چه خبر است؟

از نکات قابل توجه، بازداشت این فرد در زمان ریاست محمد رضوانی‌فر، است به گونه ای که او در بازدیدی که آذرماه سال گذشته از این شرکت داشت با ذکر حمایت از اعضای هیات مدیره این گروه می‌گوید: "اکنون بهترین زمان برای توسعه است ترکیب هیئت مدیره بارز که مجموعه‌ای با تجربه و با سابقه­ی انجام کارهای بزرگ و سنگین است می­تواند موانع و مشکلات را برطرف کرده و ما هم حمایت­های لازم را در دستور کار قرار می­دهیم."

بازداشت مدیرعامل سابق گروه صنعتی بارز/ در شستا چه خبر است؟

سامانه‌ای که «شفاف» عمل نمی‌کند!
این خبر در حالی است که شستا همواره از "صف شکنی در شفافیت انتصابات" در ترکیب اعضای هیات مدیره و مدیرعامل‌ها گفته است. جالب اینجا است که در بخشی از بیانیه ابتدای سال ۱۴۰۰ این شرکت درباره عملکرد سامانه شفافیت خود آمده است: "یکی دیگر از نقاط طلایی کارنامه مدیریت جدید شستا راه اندازی سامانه‌هایی برای توسعه شفافیت و ارتقای عملکرد مدیریت است. سامانه هایی که تا همیشه شفافیت را برای شستا به ارمغان می‌آورد چون از این پس هر نوع فعالیتی در این نهاد معظم در سامانه های مذکور ثبت و ضبط می‌شود."

بازداشت ها ادامه خواهد داشت؟
به هرحال باید دید تخلفات اینچنینی در محوری‌ترین بنگاه اقتصادی کشور چگونه مدیریت خواهد شد. بازدداشت مدیران ارشد و نفرات اول شرکت زیرمجموعه شستا بدون شک حساسیت‌ها را نسبت به موضوع «شفافیت» و پشت پرده افراد حامی این چنین افراد بیشتر می‌کند.

باتوجه به این که تحقیق و تفحص از «شستا» توسط مجلس شورای اسلامی کلید خورده است، باید دید که بی‌انضباطی‌های مالی و اقتصادی رخ داده توسط مجلس رسیدگی می‌شود یا خیر؟!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top