تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/01/19 - 16:40
کد خبر: 391437

دلایل منع دسترسی کاربران ایرانی به سرویس‌های گوگل

اقدام گوگل در تحریم کاربران ایرانی در استفاده از خدمات و سرویس، پیش از این نیز سابقه داشته و برای مثال این سرویس دهنده بدون اعلام به کاربر، اپلیکیشن‌هایی مانند هاتگرام و تلگرام طلایی را از گوشی کاربران ایرانی حذف کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، گوگل به تازگی ارائه برخی سرویس‌های تجاری و غیرتجاری خود را برای دسترسی کاربران ایرانی متوقف کرده است. بسیاری از این سرویس‌ها پیش از این نیز توسط گوگل برای کاربران ایرانی محدود بود اما هم اکنون حتی با استفاده از ابزار فیلترشکن و VPN نیز امکان دسترسی به این خدمات برای کاربران به ویژه کسب و کارها وجود ندارد.

نبود استقلال در خدمات کاربردی فضای مجازی و وابستگی کشور به سرویس‌ها و خدمات گوگل، سبب شده که این کمپانی و سایر سرویس دهنده‌های آمریکایی، نسبت به کاربران ایرانی اعمال قدرت و رفتارهای یکجانبه داشته باشند.

اقدام گوگل در تحریم کاربران ایرانی در استفاده از خدمات و سرویس، پیش از این نیز سابقه داشته و برای مثال این سرویس دهنده بدون اعلام به کاربر، اپلیکیشن‌هایی مانند هاتگرام و تلگرام طلایی را از گوشی کاربران ایرانی حذف کرد.

با این حال مطابق با آمارهایی که پیش از این از سوی دبیر شورای عالی فضای مجازی ارائه شده گوگل صدها میلیارد تومان سالانه در ایران درآمد دارد اما عملاً ۴۴ درصد از کلیه خدمات این سرویس دهنده برای کشور ما مسدود است.

دلایل منع دسترسی کاربران ایرانی به سرویس‌های گوگل

سید مسعود شریفی دبیر هیأت اندیشه ورزی فضای مجازی سراج در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح دلایل منع دسترسی کاربران ایرانی به برخی سرویس‌های گوگل می‌گوید: در خصوص محدودیت گوگل برای دسترسی کاربران ایرانی به برخی سرویس‌های تجاری و غیرتجاری این سرویس دهنده، تاکنون بیانیه رسمی از سمت گوگل منتشر نشده و همچنان در این زمینه ابهام وجود دارد. به طور کل معلوم نیست که این قطع دسترسی، مربوط به استفاده از VPN توسط کاربران می‌شود و یا اینکه گوگل در حال شناسایی IP کاربران ایرانی است.

وی گفت: آنچه که مشخص است این است که استفاده از VPN برای اتصال به سرویس‌های گوگل، در تحلیل داده‌های گوگل اختلال ایجاد می‌کند و این سرویس دهنده نمی‌تواند دیتای کاربران را تفکیک و آن را تحلیل کند. به همین دلیل از آنجایی که این سرویس دهنده به شدت دیتاخواه است، ممکن است ممنوعیت دسترسی کاربران به دلیل استفاده از VPN باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top