تاریخ انتشار: شنبه 1400/01/21 - 09:44
کد خبر: 391554

جزئیاتی از روش جدید پذیرش دانشجویان دکتری

معاون آموزشی وزارت علوم جزئیات مدل جدید پذیرش دانشجو در سال جاری را تشریح کرد و گفت: دانشجویان دکتری بر اساس مدل جدید پذیرش شده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، علی خاکی صدیق با اشاره به مدل جدید پذیرش دانشجو در سال جاری گفت: مدل قبلی پذیرش دانشجو بر اساس رشته بود هر مجوزی که صادر می‌شد، تعداد معینی هم دانشجو به همراه آن به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اختصاص داده می‌شد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در دوره کارشناسی ۶۰ نفر ظرفیت در دوره کارشناسی ارشد ۲۰ نفر ظرفیت و دوره دکتری ۷ نفر ظرفیت بدون در نظر گرفتن سایر شرایط دانشگاه، دانشکده و یا گروه آموزشی ارائه می‌شد.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: در مدلی جدیدی که سال گذشته تدوین و تصویب شد و در سال جاری اجرایی می‌شود یک پارامتر دیگر تحت عنوان نسبت استاد به دانشجو پیش بینی شد. در این روش به هر دانشگاه بر اساس هیأت علمی و رتبه اعضای هیأت علمی دانشگاه یک ظرفیت کلانی اختصاص داده می‌شود و اینکه دانشگاه چه تعداد دانشجو می‌تواند پذیرش کند در داخل دانشگاه‌ها تنظیم می‌شود، اکنون ظرفیت‌های دوره دکتری بر اساس مدل جدید پذیرش دانشجو اختصاص داده شده است.

وی در پاسخ به این سوال که اعتراض دانشگاه‌ها به ظرفیت دانشجو دکتری است یا نحوه پذیرش آن گفت: اعتراضی که دانشگاه‌ها دارند به نحوه پذیرش دانشجوی دکتری است نه به ظرفیت دانشجویانی که اختصاص داده می‌شود.

خاکی صدیق افزود: چون دوره دکتری یک رابطه علمی بین استاد و دانشجو است و این رابطه علمی باید شکل گیرد، استاد باید علاقمند به کار با یک دانشجو بر اساس ضوابط علمی باشد. همچنین دانشجو نیز استاد را باید بر اساس علاقه پژوهشی انتخاب کند چون این معادله در نحوه پذیرش دانشگاه‌ها به هم می‌ریزد دانشگاه‌ها به این موضوع معترض هستند.

وی افزود: پیشنهادی که وزارت علوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرده و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم روی این موضوع مصاحبه‌هایی داشته این بوده که ۵۰ درصد ظرفیت پذیرش را به دانشگاه‌ها اختصاص دهند تا دانشگاه‌ها بتوانند یک کفی را برای آن مشخص کنند تا دانشجویی اگر حداقل مشخص شده را کسب نکرد، پذیرفته نشود امیدواریم که در سال جاری توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرایی شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top