تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/01/23 - 11:55
کد خبر: 391871

خرداد؛ برگزاری اولین دوره جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز استان تهران

خزائی، از برگزاری اولین دوره جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در نشست خبری با اصحاب رسانه و با حضور علی‌محمد اسدی مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه حضرت سیدالشهداء علیه السلام استان تهران رونمایی از پوستر این جشنواره انجام شد. فاطمه خزائی، دبیر اولین دوره جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز استان تهران گفت: این جشنواره در دو سطح استانی و ملی برگزار می‌شود که دانشجویان، فارغ التحصیلان، اساتید و کارکنان دانشگاه ها می توانند در آن شرکت کنند.

خرداد؛ برگزاری اولین دوره جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز استان تهران

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد دفاع مقدس گفت: ایشان می‌فرمایند اینکه تصور شود که هنر دفاع مقدس در جامعه ما مخاطب ندارد، طالب ندارد، این خطای بزرگی است و از اشتباهات فاحش است و تحقیقاً پر مشتری‌ترین آثار هنری بعد از انقلاب در زمینه‌های مختلف آن آثار هنری است که مربوط به دفاع مقدس بود چه در زمینه فیلم، سینما و چه در زمینه کتاب، خاطره، داستان.

خزائی با بیان اینکه اولین دوره این جشنواره با شعار «دانشجویان مکتب سلیمانی» در ١٣ موضوع برگزار می‌شود، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهدای دانشجوی جهان اسلام، نقش خانواده شهدای دانشجو در دفاع مقدس، جبهه بین‌المللی مقاومت و دانشگاه، بازآفرینی هنری وصایای شهدای دانشجو، بازشناسی مفاهیم هنری دفاع مقدس با مضمون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، سیره شهدا و دانشگاه، وحدت مردمی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، راهیان‌نور و بازتاب جهانی، شهدای دانشجوی خواهر، رسالت‌های استان در بازشناسی و بازآفرینی نقش شهدای دانشجو، انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی و دانشگاه، بسیج و نقش دانشجو در دوران دفاع مقدس از جمله این موضوعات هستند.

خرداد؛ برگزاری اولین دوره جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز استان تهران

وی اظهار کرد: جشنواره مذکور در ۷ بخش هنرهای تجسمی شامل نقاشی، خوشنویسی، موشن گرافیک، طراحی پوستر، تایپوگرافی، تصویرسازی؛ شعر شامل آزاد، سپید، کلاسیک؛ ادبیات داستانی شامل رمان، دل نوشته، خاطره، داستان کوتاه؛ فیلم کوتاه شامل داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، فیلمنامه؛ تئاتر شامل تئاتر، تعزیه‌خوانی، نمایشنامه؛ عکس شامل تک عکس، مجموعه عکس؛  موسیقی شامل آواها و نواها برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره در ادامه افزود: مهلت ارسال آثار تا ۳۰ اردیبهشت ماه سال ١۴٠٠ و آئین اختتامیه در بازه زمانی ١ الی ١٣ خردادماه سال جاری خواهد بود.

خرداد؛ برگزاری اولین دوره جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز استان تهران

وی یادآور شد: علاقه‌مندان باید آثار خود را با ذکر مشخصات و نام کامل صاحب اثر به همراه ارسال یک قطعه عکس پرسنلی از متقاضی در پیام رسان ایتا یا تلگرام به شماره ۰۹۹۱۷۲۲۵۵۸۵ ارسال کنند و آثار مکتوب یا تصویری در قالب یک لوح فشرده DVD و در سه نسخه با کیفیت بالا به دبیرخانه استانی ارسال شود، همچنین صفحه اینستاگرام ارتباطی جشنواره به آدرس @tashkilat_khademiاست.

آدرس دبیرخانه دانشگاهیان تاریخ‌ساز استان تهران: شهرری، خیابان امام حسین علیه السلام، خیابان شهید وفایی¬پور، طبقه همکف، معاونت فرهنگ¬سازی بسیج دانشجویی دانشگاه¬های استان تهران

خرداد؛ برگزاری اولین دوره جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز استان تهران

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top