تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/01/23 - 16:50
کد خبر: 391912

راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

در این بخش قسمتی از مدارکی که عمومیت دارند بیان شد و بر اساس نوع ویزایی که انتخاب می­کنید مدارک مختلفی را باید به سایت ارائه دهید. به طور مثال اگر ویزای درخواستی شما توریستی باشد، باید مدرکی که نشان دهد هتل رزرو کرده­اید آپلود کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آیا شما هم در فکر اخذ ویزای کانادا هستید؟ تاکنون برای شما پیش آمده که درخواست یا ثبت نام خود را به صورت آنلاین انجام داده باشید؟ اگر پاسخ شما منفی است، نیاز به نگرانی نیست. راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا را در مقاله پیش رو کامل توضیح داده­ایم.

چقدر تجربه سفر به کشورهای مختلف را داشته­اید؟! ویزا یک مجوز برای ورود به کشورهای خارجی است که به مردم کشورهای مختلف داده می­شود. بدون ویزا شما اجازه ورود به کشوری را ندارید. اداره مهاجرت با اعطای ویزا به مسافران حضور آنها را در کشور خود تایید می­کند.

با توجه به اینکه هدف شما از ورود به کشوری چیست، ویزاهای متفاوتی از سمت اداره مهاجرت کشور مورد نظر صادر می­شود. در ادامه مقاله­ای که پیش روی شماست، نحوه ثبت نام آنلاین ویزای کانادا را توضیح می­دهیم.

راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا به صورت گام به گام

در ثبت نامی که به صورت آنلاین برای درخواست ویزای کانادا انجام می­دهید، باید به این موارد دقت کنید. درخواست شما به همراه فرم و مدارک لازم باید ارائه شود. افسری که مسئولیت تایید ویزا را بر عهده دارد، چنانچه مشکلی در فرم­ها و مدارک شما مشاهده کند بدون معطلی درخواست شما را رد می­کند.

ثبت نام آنلاین ویزای کانادا به معنی غیر حضوری بودن تمامی مراحل اخذ ویزا نیست. اگر تاکنون این کار را انجام داده باشید، می­دانید که مرحله انگشت نگاری ویزای کانادا می­بایست با حضور فیزیکی شخص انجام شود. در همین راستا نیاز است که بدانید سفارت کانادا در کشور ایران سال­ها پیش تعطیل شده است.

بنابراین مرحله انگشت نگاری ویزای کانادا را باید در کشورهای همسایه که سفارت کانادا را دارند انجام دهید. در قسمت بعد مراحلی را که باید در سایت مهاجرت کانادا انجام شود، توضیح می­دهیم. با ما همراه باشید.

قدم­هایی که باید در وب سایت مهاجرت کانادا بردارید

ابتدا باید بدانید که وب سایت رسمی مرکز مهاجرت دولت کانادا www.canada.ca است و ثبت نام شما نیز باید در این سایت انجام شود. برای تکمیل راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا هر مرحله را به دقت مطالعه کنید.

  • مرحله ورود به وب سایت؛
  • مرحله ساخت حساب کاربری؛
  • مرحله امنیتی اکانت؛
  • انتخاب نوع ویزا؛
  • پرسش و پاسخ؛
  • ارائه اطلاعات و مدارک مربوطه؛
  • پرداخت هزینه ویزا.

مرحله ورود به سایت

اگر آدرس اینترنتی فوق را در صفحه مرورگر خود باز کنید، سامانه از شما می­خواهد زبان مورد نظر را انتخاب کنید. از آنجایی که کشور کانادا دارای دو زبان فرانسوی و انگلیسی است، شما نیز این دو گزینه را خواهید دید. طبیعتا زبان انگلیسی راحت­تر است آن را انتخاب کنید.

ورود به سایت اولین قدم در راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کاناداست. در مرحله بعد شما باید از طریق menu و انتخاب گزینه immigration and citizenship یک حساب کاربری برای خود بسازید.

مرحله ساخت حساب کاربری

همانطور که گفته شد باید برای درخواست ویزای خود یک حساب کاربری داشته باشید و اقدامات لازم را در آن انجام و پیگیری کنید. قدم بعدی اطلاعاتی است که باید در هنگام ساخت حساب کاربری خود به آنها توجه کنید. بعد از انتخاب immigration and citizenship یک سری زیر منو مشاهده خواهید کرد که شما باید گزینه sign in or create an account to apply online را انتخاب کنید.

در راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا تصاویری را قرار داده­ایم که مراحل را کاملا متوجه شوید و مطابق آنها هر قسمت را پیش ببرید. شما بعد از انتخاب گزینه sign in or create an account to apply online دو گزینه مشاهده خواهید کرد. Sign in with GCKey باید گزینه مورد نظری باشد که روی آن کلیک می­کنید.

این قسمت برای افرادی است که دارای حساب کاربری هستند و می­خواهند به آن وارد شوند. از آنجا که ما قصد ساخت اکانت را داریم، روی گزینه sign up کلیک می­کنیم. صفحه­ای که مقابل شما ظاهر می­شود، مربوط به برخی قوانین است که با کلیک روی دکمه I accept آن را باید تایید کنید.

با مشاهده صفحه بعدی مراحل terms and conditions، usernsme، password، questions and answers را باید در ساخت اکانت انجام دهید. نام کاربری خود را انتخاب و وارد کنید که بین 8 تا 16 کاراکتر باید باشد. دقت کنید که از کاراکترهای خاص مانند @ #  و ... استفاده نکنید. رمز ورود را هم تعیین کنید و وارد قسمت بعد شوید.

راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

مرحله امنیتی اکانت

بعد از اینکه مراحل قبل را انجام داده باشید به مرحله امنیت حساب کاربری می­رسید. در این قسمت باید به سوالات سایت جواب بدهید. هدف از تعریف مرحله امنیت در حساب­های کاربری همچون ایمیل­ها برای زمانی است که شما رمز عبور اکانت را فراموش کرده باشید.

مرحله امنیت در راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا مربوط به بخش questions and answers از مراحل ثبت اکانت است. همانطور که از نام این مرحله مشخص است با انتخاب سوال و جواب­هایی که به سایت می­دهید در مواقع فراموشی رمز این امکان را دارید که آن را بازیابی کنید. بعد از اتمام این مرحله در صفحه بعد دکمه continue را بفشارید که به مرحله بعدی وارد شوید. اکنون قوانین و شروط را در صفحه بعدی مشاهده می­کنید که باید روی دکمه I accept کلیک کنید.

همانطور که در عکس مشاهده می­کنید به سایت www.cic.gc.ca منتقل شده­اید و باید اطلاعات پاسپورت خود را وارد کنید. سایت در این بخش از شما زبان مورد نظر را می­پرسد و اگر در زبان فرانسوی مهارت ندارید، بهتر است زبان انگلیسی را انتخاب کنید و با فشردن دکمه continue به صفحه بعد بروید.

انتخاب نوع ویزا

بعد از پشت‌سر‌گذاری مراحل قبلی در راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا به انتخاب نوع ویزا می­رسید. در صفحه­ای که با عنوان personal check list باز شده است، باید در قسمت determine your eligibility and apply online روی یکی از گزینه­ها کلیک کنید.

اگر درخواست ویزای شما تحصیلی، کاری یا توریستی باشد، گزینه اول یعنی visitor visa, study and/or work permit مربوط به شماست آن را انتخاب کنید. Express Entry (EE) و International Experience Canada (IEC) نوع دیگری از ویزا هستند و چنانچه ویزای شما از این نوع است آن را انتخاب کنید.

پرسش و پاسخ

زمانی که نوع ویزای خود را مشخص کردید، به منزل بعدی می­رسید که در آن پرسش­هایی از سمت سفارت کانادا انجام می­شود. سوال­ها درباره سفرهای شما و تعداد ویزای دریافتی است بدون شک صادقانه باید به این سوالات پاسخ دهید.

هرگونه مغایرتی که در پاسخ شما و اطلاعاتی که از شما وجود دارد پیدا شود افسر مربوط ویزا درخواست شما را رد می­کند. از همین جهت مجدد یادآور می­شویم که سوالات را با دقت و به درستی پاسخ دهید که مشکلی در ویزای درخواستی بوجود نیاید.

ارائه اطلاعات و مدارک مربوطه

بعد از اینکه مرحله پرسش و پاسخ را با موفقیت پشت سر گذاشتید، دیگر زمان ارائه اطلاعات مدارک است. در این قسمت از راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا باید مدارک مربوطه را در سایت آپلود کنید. فرم­هایی را مشاهده می­کنید که خواهان اطلاعات تحصیلی شماست.

در نظر داشته باشید مدارک شما باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند و حتما تمامی اطلاعات درخواستی را با دقت وارد کنید که مغایرتی وجود نداشته باشد. ثبت هرگونه اطلاعات غیر واقعی و جعلی اخذ ویزای شما را به چالش خواهد کشید.

پرداخت هزینه ویزا

اکنون به قسمت مالی دست یافته­اید و باید با توجه به نوع ویزایی که درخواست خود را برای آن ثبت کرده­اید هزینه بپردازید. نوع ویزا در مبلغ آن تاثیر دارد و می­بایست مبلغ مورد نظر را توسط یک کارت اعتباری پرداخت کنید.

چه مدارکی در ثبت نام ویزای آنلاین باید آپلود کنیم؟!

در مرحله ارائه اطلاعات و مدارک مربوطه از راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا قید کردیم که مدارک خود را نیز باید آپلود کنید. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چه مدارکی را باید در سایت آپلود کنیم. به همین دلیل مدارک مورد نیاز را در زیر لیست کرده­ایم.

  • اسکن اسناد هویتی شما از جمله شناسنامه و پاسپورت: به این نکته هم توجه کنید اگر از قبل پاسپورتی دارید که نشان از مسافرت­های شما به محدوده شنگن و کشورهای اروپایی است، باید ارائه دهید. این کار برای اثبات اطلاعاتی که از سفرهای قبلی خود بیان کرده­اید، الزامی است.
  • فرم مربوط به درخواست ویزا: این فرم در اکانت شما وابسته به ویزای انتخابی شما وجود دارد.
  • بارگذاری تمامی تصاویر مربوط به گذرنامه
  • تصاویر گردش مالی حساب بانکی شما که در بازه زمانی 4 ماه گذشته باشد.
  • بارگذاری مدارکی که نشان می­دهد ویزای مربوط به یک نفر است یا مربوط به چند نفر. در هردو صورت باید آن را مشخص و با مدرک نشان دهید.

در این بخش قسمتی از مدارکی که عمومیت دارند بیان شد و بر اساس نوع ویزایی که انتخاب می­کنید مدارک مختلفی را باید به سایت ارائه دهید. به طور مثال اگر ویزای درخواستی شما توریستی باشد، باید مدرکی که نشان دهد هتل رزرو کرده­اید آپلود کنید. در واقع اسنادی که باعث می­شود دلیل قابل توجهی برای ورود به کشور کانادا دارید، به شما در روند اخذ ویزا کمک می­کند.

راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

موسسه حقوقی مهاجرتی تراست به کمک شما می آید

موسسه تراست با همکاری وکلای حاذق و مشاوران با تجربه افتخار دارد که در کنار متقاضیان ورود به کانادا باشد. راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا به افرادی که قصد دریافت ویزا به صورت آنلاین دارند کمک می­کند. تراست سال­ها تجربه در انجام هزاران پرونده افراد دارد و شما را یاری می­کند به اهداف خود دست یابید.

اگر ذهن شما پر از سوالات مختلفی است که پاسخی برای آنها ندارید، این امکان در تراست فراهم شده که از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. پیک آپ ویزا از دیگر مزایای موسسه حقوقی مهاجرتی تراست است. هر گونه اشتباه و نقص در روند اخذ ویزا شما را با رد آن مواجه خواهد کرد. از همین جهت می­بایست از موسسه باتجربه و مورد اعتماد در این زمینه کمک بگیرید و سابقه تراست نشان دهنده این دو صفت است.

سخن پایانی

برخی از افراد برای دریافت ویزای کانادا از ثبت نام آنلاین استفاده می­کنند. راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا یک راه حل درست برای این دسته از اشخاص است. حتما می­دانید که قبل از اقدام برای ثبت نام باید مدارک خود را ترجمه کرده و تمامی پیش نیازها را فراهم کرده باشید.

موسسه حقوقی مهاجرتی تراست با سال­ها فعالیت در امور مهاجرتی به شما در این زمینه کمک می­کند که بدون چالش به رویای خود برسید. نا آگاهی و خطا در مسیر اخذ ویزا یا ثبت نام آنلاین آن شما را به بن بست می­رساند. بهتر است قبل از هر اقدامی درست­ترین راه را برای انجام کار خود انتخاب کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top