تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/01/24 - 15:45
کد خبر: 392041

استفاده از ظرفیت دانشجویان خارجی در پژوهش‌های بین رشته‌ای قرآنی

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: یکی از رسالت‌های ما در حوزه قرآنی گفتمان سازی پژوهش‌های بین‌رشته‌ای است و ما در این حوزه به دانشجویان خارجی به عنوان ظرفیت نگاه می‌کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، نشست بررسی مسائل رفاهی، فرهنگی و دانشجویی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور  با حضور دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و دکتر علی‌اکبرحق‌دوست معاون آموزشی این وزارتخانه به همراه مدیران مربوطه برگزار شد.

در ادامه این نشست دکتر روح‌الله محمد علی‌نژاد رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، گفت: ما در حوزه قرآنی به دانشجویان خارجی به عنوان ظرفیت نگاه می‌کنیم. یکی از رسالت‌های ما در این حوزه گفتمان سازی پژوهش‌های بین‌رشته‌ای است.

وی افزود: یعنی ما به ازای آن، دبیرخانه کمیسون توسعه آموزش عالی و پژوهش در نظام سلامت، تلاش دارد مطالعات بین قرآن و حوزه سلامت را توسعه داده و از ظرفیت‌های موجود که یکی از آن‌ها دانشجویان خارجی است استفاده کند.

محمد علی‌نژاد با بیان این‌که در این خصوص نگاه تبادلی باید داشت، اضافه کرد: ضمن این‌که ما می‌توانیم این دانشجویان را با فرهنگ کشور آشنا کنیم، باید از ظرفیت‌های کشورهایی که آنها از آنجا آمده‌اند نیز استفاده کرد. این حضور باب آشنایی حقیقی را به دنبال دارد.

این مقام مسؤول به استفاده از توان کتابت ایران در حوزه قرآن اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی که در حوزه کتابت و چاپ و نشر قرآن سرآمد است، این ظرفیت را می‌توان از قبل دوره‌هایی که برای دانشجویان خارجی گذاشته می‌شود استفاده کرد تا این دانشجویان سفیران فرهنگی ما در خارج کشور باشند.

وی با بیان این‌که گفتمان سازی برخی از مقولات فرهنگی توسط برخی از دستگاه‌های دیپلماسی کمتر صورت می‌گیرد و می‌توان از توان نخبگانی دانشگاهی در این حوزه استفاده کرد، گفت: در این خصوص دانشجویان و دانشگاهیان به خوبی می‌توانند به خط شوند و در مسیر مقابله با مقدسات اسلامی نیز دانشجویان خارجی می‌توانند تاثیر گذار باشند.

علی‌نژاد اظهار داشت: دوره‌های آموزش تدبر برای دانشجویان خارجی برگزار شده است و تداوم دارد و دو نشریه علمی پژوهشی «قرآن و طب» و «قرآن و سبک زندگی اسلامی» نیز می‌توانند محل انعکاس پژوهش‌ها و دستاوردهای بین‌رشته‌ای باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
وکیل مدافعان شیطان در تهران!
۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
بارش‌های اخیر شدت خشکسالی را کاهش نداد
حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو
گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
تداوم یاوه گویی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران
اردن کمک به صهیونیست‌ها را تائید کرد
عطوان: تهدید اسرائیل جنگ روانی است
اظهارات تحقیرآمیز مشاور موساد درباره سرسپردگی دولت باکو به اسرائیل
اسرائیل دست از پا خطا کند با هزاران موشک در هم کوبیده می‌شود
هاآرتص: هر تهدید ایران، ما را به لرزه درمی‌آورد
گفت و شنود/ مگه کوری؟!
صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
دستاوردهای اقدام نظامی ایران علیه رژیم اسرائیل
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top