تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/01/25 - 09:57
کد خبر: 392113

تدارک رمضانی دانشگاه‌ها برای دانشجویان

با فرا رسیدن ماه رمضان دانشگاه‌ها با وجود تعطیلی و عدم حضور دانشجویان در فضای دانشگاهی ویژه برنامه‌هایی را برای بهره‌مندی دانشجویان در این ایام تدارک دیده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، ماه رمضان و ماه مهمانی خدا از راه رسید ماهی که فرصتی برای خود سازی و جمع آوری توشه‌ای برای آخرت است. در این ماه هرکسی تلاش می‌کند با طی کردن مسیر‌های متفاوت از تلاوت قرآن گرفته تا مناجات و دعا ذخیره‌ای برای خود داشته باشد.

 

هیات‌های دانشجویی و معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها برای بهره مندی بیشتر دانشجویان از فضای معنوی این ماه هرساله با برنامه ریزی، تدارک خاصی برای در فضا‌های دانشگاهی ایجاد می‌کردند  از برگزاری محافل انس با قرآن تا شب‌های قدر که مساجد دانشگاه‌ها را مملو از مهمانان خدا می‌کرد، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها امکان حضور دانشجویان دردانشگاه نیست و فرصت حضور در این محافل شاید به بیانی از دانشجویان گرفته شده است.

تعطیلی دانشگاه‌ها باعث نشد که فعالیت‌های دینی و مذهبی دانشجویان درایام ماه مبارک رمضان تعطیل شود بلکه دانشگاه‌ها برای بهره مندی دانشجویان، برنامه‌های دینی و مذهبی را به فضای مجازی منتقل کرده و تدارک‌های مناسبی در این زمینه دیده اند.

دانشگاه تربیت مدرس مسابقه تلاوت برگزارمی‌کند

معاونت فرهنگی دانشگاه تربیت مدرس مسابقه تلاوت آیه نور را به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند که عموم دانشگاهیان می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

این مسابقه در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود که علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا ۸ اردیبهشت به معاونت فرهنگی دانشگاه تربیت مدرس ارسال نمایند.

مراسم مجازی مناجات سحر در دانشگاه شریف

هیات الزهرا (س) دانشگاه شریف به مناسبت ماه رمضان مراسم مجازی مناجات سحر را در دهه اول ماه برگزار می‌کند. این مراسم با مناجات خوانی حجت الاسلام رشدی هر شب از ساعت ۳ بامداد آغاز می‌شود.

مراسم مناجات خوانی از ۲۵ فروردین آغاز و از طریق فضای مجازی هیات الزهرا به صورت زنده پخش خواهد شد.

برگزاری پویش قرآنی راه بهشت از سوی نهاد رهبری دردانشگاه‌ها

نهاد رهبری در دانشگاه‌ها نیز پویش قرآنی راه بهشت را ویژه ماه مبارک رمضان برای دانشگاهیان راه اندازی کرده است که بر اساس این برنامه ریزی‌های صورت گرفته دانشگاه‌ها می‌توانند ویژه برنامه خود را در این پویش برای دانشگاهیان به اشتراک بگذارند.

این پویش شامل قرائت قرآن، سخنرانی‌های مذهبی، مسابقات فرهنگی و قرآنی و مراسم‌های هیات‌های دانشجویی است که از ۲۵ فروردین آغاز به کار می‌کند.

چله دعای هفتم صحیفه سجادیه ویژه دانشجویان شهید بهشتی

هیات دانشجویی پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی چله قرائت جمعی دعای هفتم صحیفه سجادیه در ایام ماه رمضان برگزار می‌کند. آغاز چله، از چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه همزمان با شروع ماه مبارک رمضان تا  یکشنبه ۲ خرداد ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. این مراسم ویژه خواهران دانشجو برگزار می‌شود.

ویژه برنامه ماه رمضان در مسجد دانشگاه تهران

نهاد رهبری در دانشگاه تهران وِیژه برنامه ماه رمضان شامل سخنرانی های روزانه، قرائت ادعیه و جزء خوانی قرآن کریم را برگزار می‌کند. مراسم هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در فضای باز دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این مراسم به صورت زنده از شبکه های اجتماعی پخش خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top