تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/01/25 - 16:19
کد خبر: 392186

حمایت دموکرات‌ها از بازگشت آمریکا به برجام

جمعی از سناتورهای دموکرات آمریکا در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور کشورشان از تلاش ها برای بازگشت واشنگتن به برجام حمایت کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پایگاه خبری هیل، 27 سناتور دموکرات طی نامه ای خطاب به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در شرایطی که مذاکرات غیرمستقیم با ایران برای احیای توافق هسته ای در جریان است از تلاش های واشنگتن برای بازگشت به برجام حمایت کردند.

حمایت دموکرات‌ها از بازگشت آمریکا به برجام

این سناتورها که تیم کاین سناتور ویرجینیا و عضو کمیته های روابط خارجی و نیروهای مسلح سنا و کریس مورفی سناتور کنتیکت و رئیس کمیته های فرعی خاور نزدیک، جنوب آسیا، آسیای میانه و ضدتروریسم در راس آنها قرار دارند، سه شنبه شب نامه خود را به جو بایدن ارائه داده و در آن از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا برای خروج یک جانبه از توافق هسته ای درسال 2018 انتقاد کردند.

آنها همچنین در این نامه آورده اند: خساراتی که در چهار سال گذشته ایجاد شد کشور ما را با چالش های متعددی در سراسر دنیا مواجه کرد. تردیدی نیست که یکی از اولویت های زودهنگام و ضروری در زمینه امنیت ملی شما باید بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) باشد.

این سناتورها افزودند: ما به طور قوی از بازگشت به برجام و استفاده از رویکرد پایبندی در برابر پایبندی به عنوان نقطه آغاز تنظیم مجدد روابط با ایران حمایت می کنیم. اگر ایران مایل به بازگشت به پایبندی به تعهدات خود در برجام باشد، ایالا متحده نیز باید مایل به بازگشت به این توافق و کاهش تحریم ها ذیل برجام باشد.

مذاکرات ایران و گروه 1+4 در چارچوب کمیسیون مشترک با هدف احیای برجام و بازگشت آمریکا به این توافق این روزها در وین در حال برگزاری است. تیم آمریکا نیز هفته گذشته در وین حضور داشت اما هیچ گفت وگو میان مقامات ایران و آمریکا صورت نگرفته است.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با همتای روس خود در تهران با بیان اینکه "این آمریکا بوده که از توافق خارج شد و عهدات خود را نقض کرد" خاطر نشان کرد: اگر آمریکا می خواهد قادر به بازگشت به برجام باشد، باید کلیه تحریم ها را لغو کند. باید فهرست تمام تحریم ها را طبق وظیفه ای که بر اساس برجام دارد، ارائه دهد. البته ما یک فهرست مثالی، نه یک فهرست کامل به آنها ارائه کردیم تا بدانند که با چه چیزی طرف هستند. طبق برجام آمریکا وظیفه دارد که فهرست تمام تحریم ها را ارائه کند و سپس همه شان را بردارد. این سیاست غیرقابل تغییر ماست.

دیپلمات ارشد کشورمان تاکید کرد: ما نشست وین را با حضور روسیه، چین و سه کشور اروپایی برگزار می کنیم. آمریکا در این مذاکرات حضور ندارد زیرا عضو برجام نیست. ما داخل برجام هستیم. بنابراین آن کسی که باید بلیط عضویت در توافق را بخرد، ایران نیست بلکه آمریکایی ها هستند. قدرت آنها بیرون از اطاق برجام است اما ما در داخل اطاق هستیم. ما نیازی به ورود نداریم پس آنها نمی توانند شرط بگذارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top