تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/01/25 - 18:24
کد خبر: 392195

کنایه روحانی به مخالفان مذاکرات

رییس جمهوری تاکید کرد: یکی از افتخارات ما در دولت یازدهم و دوازدهم مساله تحول و انقلابی است که در زمینه ارتباطات و اقتصاد دانش بنیان به وجود آمد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در نشست مدیران شبکه های ارتباطات و دانش بنیان اظهار کرد: یکی از افتخارات ما در دولت یازدهم و دوازدهم مسئله تحول و انقلابی است که در زمینه ارتباطات و اقتصاد دانش بنیان به وجود آمد؛ دولت الکترونیک از یک سمت، شبکه ملی اطلاعات از سمت دیگر و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از طرف دیگر.

وی افزود: امروز در جامعه شاهد هستیم که بسیاری از کارهایی که لازم بود با صرف وقت فراوان انجام شود، این خدمت را در خانه خود دریافت می‌کنند. بنابراین با دولت الکترونیک رفاهی ایجاد شده است که این رفاه می تواند به نفع همه مردم باشد البته بعضی‌ها فکر می‌کنند که زندگی بهتر با اسلام در تضاد است و آدم باید همیشه زاهد و در فشار باشد و زندگی بسیار سطح پایین داشته باشد.

رییس جمهوری با بیان این در زمینه ارتباطات تحول بزرگی در کشور رخ داد، گفت: البته اختلاف نظرهایی وجود داشت مبنی براینکه اگر ما وارد این فضا و انقلاب شویم، خطراتی دارد. به هر حال فضای الکترونیکی و دیجیتال یک فضای نو و تحول بزرگ است.

روحانی اظهار کرد: به هر حال در هر تحول و انقلاب خطراتی وجود دارد. وقتی شما یک اتومبیل پرسرعت داشته باشید همانطور که شما را سریعتر به مقصد می رساند ممکن است خطراتی هم داشته باشد. بنابراین ما باید مراقبت و راهبری کنیم.

کنایه روحانی به مخالفان مذاکرات: اینقدر نگران نباشید که مذاکرات زود به نتیجه برس

رییس جمهوری یادآورشد: در فضای مجازی عمدتا در سال ۹۳ که این حرکت بیشتر شروع شد، اختلاف نظرهای فراوانی وجود داشت. برخی‌ها معتقد بودند ما باید جلوی این پیشرفت‌ها و حرکت‌ها را بگیریم و می‌گفتند ضرر آن بیشتر از نفع آن است. ما می‌گفتیم این کار یک ضرورت است البته ممکن است ضرر هم داشته باشد که ما باید جلوی ضرر را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز وقتی جهان پیشرفت می‌کند، شما نمی‌توانید عقب بمانید و نمی‌توانید همراه با حرکت جهانی نباشید آن موقع ارتباط با جهان، حرف زدن با دنیا دیگر امکانپذیر نیست.

روحانی افزود:‌ وقتی در برجام آمدیم و موفقیت‌هایمان را برای ارتباطات اقتصادی پیش رو دیدیم، یکی از مسائل مهم این بود که دیدیم بانک‌های ما بلد نیستند کار کنند یعنی بانک‌های ما با مقرراتی آشنا بودند که این مقررات برای ۵ یا ۱۰ سال گذشته بود و تحولاتی که رخ داده بود و مقررات جدیدی که حاکم شده بود را نمی‌دانستند و باید از نو تجدید بنا کنند و افکارشان، برنامه‌هایشان و آیین‌نامه‌هایشان را از نو ببیند  و مرور کنند.

رییس جمهوری با بیان اینکه نباید از تحولات علم و فناوری عقب ماند، گفت: فناوری ارتباطات و اساساً تحولات نوآورانه در بخش‌های مختلف، ضرورتی بود که ما با آن مواجه بودیم. اولین کاری که نیاز داشتیم زیرساخت بود و ما بدون این زیرساخت نمی‌توانستیم حرکت کنیم و مانند این است که جاده نباشد و شما ماشین تولید کنید، این ماشین چگونه و به کجا می‌خواهد برود.روحانی با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه ملت ایران  گفت: بگذارید مثل ۱۰۰ روز اول تحریم‌ها را بشکنیم؛ در ۱۰۰ روز اول تحریم‌ها را شکستیم؛ دست ما را باز بگذارید تا در ۱۰۰ روز آخر هم بشکنیم.

او ادامه داد:  بعضی‌ها از مذاکره وین می‌ترسند. اینقدر نگران نباشید که مذاکرات زود به نتیجه برسد و تحریم‌ها برداشته شود و شما در انتخابات به مشکل بخورید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top