تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/01/30 - 12:04
کد خبر: 392739

فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی علوم پزشکی در سامانه رصد ثبت می‌شود

جمع آوری اطلاعات در سامانه «رصد فعالیت‌های ادارات معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت» در حوزه های دانشجویی، رفاهی، مشاوره، شورای صنفی، کانون های دانشجویی و امور قرآنی در حال تکمیل است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، نشست «بررسی سامانه رصد فعالیت‌های ادارات معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت» با حضور دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و جمعی از مدیران این معاونت برگزار شد.

این نشست به منظور بررسی سامانه الکترونیکی رصد فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی این معاونت و نقاط ضعف و قوت این سامانه و همچنین فرآیند تکمیل بخش‌های فنی آن برگزار شد.

در این نشست، نسرین ستوده مسئول واحد آمار و فناوری اطلاعات معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، گزارش عملکرد جامعی از واحد آمار و فناوری اطلاعات این معاونت و همچنین نحوه فرآیند تکمیل سامانه رصد فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و نیز نحوه انتقال و بارگذاری اطلاعات ادارات مختلف بر روی این سامانه، به حاضران ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه بسترهای الکترونیک موجود در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: این سامانه بر چهار بستر طراحی و پایه‌گذاری شده است و با ایجاد سامانه «فرابر»، «پورتال اسپریت»، « سامانه رای شمار» و سامانه «پرسشنامه ساز و آزمون ساز» تلاش داریم تمامی فعالیت‌های ادارات را در فضای مجازی و بستر الکترونیک، نگهداری و بایگانی کنیم.

ستوده با یادآوری اینکه فعالیت‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به لحاظ حوزه فناوری اطلاعات به دو بخش دانشجو محور و کارشناس محور تقسیم شده است، گفت: بخشی از جمع‌آوری اطلاعات از طریق دانشجویان انجام می‌گیرد و طی آن دانشجو با تکمیل فرم‌های رفاهی، خوابگاه، تغذیه، مشاوره سلامت و روان، فعالیت در نهاد دانشجویی خوداظهاری می‌کند.

وی افزود: بخش دیگر کارشناس محور است که به عبارتی، دریافت گزارشات عملکردی، از طریق کارشناسان مربوطه صورت می‌گیرد.

مسئول واحد آمار و فناوری اطلاعات معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت همچنین گزارشی از رصد فعالیت‌های اداره کل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در بستر سامانه جامع الکترونیکی ارائه کرد.

وی گفت: جمع آوری اطلاعات و گزارش‌گیری در سامانه «رصد فعالیت‌های ادارات معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت» در بخش مربوط به اداره کل دانشجویی مسائل رفاهی و امور خوابگاهی، تربیت بدنی، مشاوره و سلامت روان دانشجویان و شورای صنفی، در حال تکمیل و انجام است.

ستوده افزود: به عنوان مثال در حوزه مشاوره و سلامت روان دانشجویان،  سامانه پایش سلامت روان بر اساس پرسشنامه GHQ و CCSM (در بستر سامانه اسپریت پورتال) طراحی شده و از ۲۰ بهمن‌ماه سال گذشته در دسترس دانشجویان است و تعداد زیادی از دانشجویان، اطلاعات فردی و پرسشنامه را تکمیل کردند.

وی افزود: ضمن اینکه به‌روز رسانی سامانه دریافت گزارش عملکرد اداره مشاوره در بستر سامانه فرابر و طراحی پرسشنامه الکترونیک کرونا از منظر دانشجویان از ابتدای شیوع ویروس کرونا، انجام شده است.

مسؤول حوزه IT معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: در بخش تربیت بدنی، بانک اطلاعات مدیریت تربیت بدنی در بستر سامانه فرابر طراحی شده و همچنین طراحی سامانه پذیرش دو المپیاد ورزش‌های فکری و همگانی نیز در بستر فرابر انجام شده است.

ستوده خاطرنشان کرد: در اداره کل فرهنگی، تلاش داریم طراحی بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی، سامانه جشنواره فرهنگی، سامانه انجمن‌های علمی دانشجویی، سامانه نشریات دانشجویی، سامانه فعالیت کانون‌های جهادی را تا مهرماه به پایان برسانیم و اطلاعات جمع آوری شده را به پرتال جدید سامانه رصد فعالیت‌های ادارات معاونت فرهنگی و دانشجویی انتقال دهیم.

وی گفت: بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی شامل ثبت مشخصات دبیران کانون‌ها، کارشناسان فرهنگی، مشخصات کانون‌ها، فراهم کردن امکان درخواست عضویت همه دانشجویان و درخواست کاندیداتوری در مجمع عمومی، برگزاری انتخابات آنلاین، تهیه بانک جامع اعضای کانون‌های فرهنگی و فعالیت‌های این کانونها است و از اردیبهشت ۹۹ در دسترس است.

این کارشناس حوزه آی‌تی افزود: همچنین با طراحی بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی می‌توانیم در مسیر برگزاری انتخابات چهار مجمع کانون‌های فرهنگی، برگزاری مسابقه الکترونیک CHEX.TED و اعلام نتایج آن، برگزاری مسابقه الکترونیک کتابخوانی، طراحی پرسشنامه الکترونیک کرونا از منظر دانشجویان، به اهداف مورد نظر دست یابیم.

ستوده همچنین به طراحی سامانه جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: ثبت اطلاعات متقاضیان شرکت در جشنواره، ثبت اولیه اثر در رشته‌های مورد نظر، اختصاص کارتابل به کارشناسان دانشگاهی، ثبت قطعی آثار، داوری مرحله دانشگاهی و کشوری و پذیرش شرکت‌کنندگان مسابقات در سطح دانشگاهی و ملی از جمله اقدامات انجام شده است.

وی گفت: همچنین با طراحی سامانه جشنواره قرآنی هدهد دانشگاهیان، نسبت به برگزاری مسابقات آنلاین در بخش آوایی در سطح دانشگاهی و همچنین برگزاری مسابقات آنلاین در بخش معارفی در سطح ملی و نیز مسابقات الکترونیک غدیر ( ویژه کارکنان ستاد وزارتخانه) اقدامات سازنده‌ای انجام شده است.

در ادامه این نشست، مدیران ارشد حاضر ، نظرات، نقدها و پیشنهادات خود را در خصوص فعالیت سامانه رصد فعالیت‌های ادارات معاونت فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت، ارائه کردند.

دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به مزایا و اهداف سامانه رصد فعالیت‌های مدیریت دانشجویی گفت: سامانه رصد فعالیت‌های ادارات معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با هدف تسهیل و تسریع در ارائه گزارش در حوزه‌های مختلف فرهنگی و دانشجویی، طراحی شده است.

وی افزود: این سامانه باعث ایجاد نظم و انسجام بیشتری در مسیر فعالیت‌های ادارات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌شود و با تکمیل این سامانه، تمام فعالیت‌ها و اطلاعات دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمینه‌های فرهنگی و  دانشجویی ثبت شده و در اختیار دانشگاه‌ها و ستاد وزارتخانه قرار می‌گیرد.

لاری با بیان اینکه مبنای تمام بررسی‌ها، اعتبارسنجی و بودجه‌ها، اطلاعاتی است که در این سامانه توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی درج می‌شود، گفت: باید تمام ظرفیت‌ها و تلاش خود را معطوف به تکمیل این سامانه کنیم و بتوانیم تا ماه‌های پیشروی در حوزه فرهنگی، بانک اطلاعات مربوط به حوزه های فرهنگی و دانشجویی را تکمیل و به سامانه رصد منتقل کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top