تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/01/31 - 11:22
کد خبر: 392836

تصویب سند سلامت روانی اجتماعی دانشجویان در ۱۴۰۰

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از تصویب و ابلاغ سند سلامت روانی – اجتماعی دانشجویان توسط وزارت علوم در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سازمان امور دانشجویان، مجید صفاری نیا گفت: اتخاذ رویکرد جامعه نگر به جای فردنگر، آموزش مستمر کارشناسان مشاوره و عموم دانشجویان و پیشگیری از مشکلات دانشجویان با اتکاء برپژوهش‌های علمی را سه راهبرد عمده این دفتر در هشت سال گذشته نام برد.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: ارائه آموزش‌های تخصصی به کارشناسان مراکز مشاوره به صورت منظم و مستمر در هشت سال گذشته پیگیری شد به صورتی که تعداد کارگاه‌های آموزشی از ۳۶۳۰۷ نفر ساعت در سال ۹۳ به ۴۶۶۴۲ نفر ساعت در سال ۹۹ افزایش یافت.

وی افزود: این دفتر همواره برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی (مشاوره دانشجویی) ویژه دانشجویان را دنبال کرده است گفت: در سال ۱۳۹۳ تعداد ۵۷۶۹۷۲ نفر ساعت کارگاه و برنامه آموزشی توسط دفتر مشاوره و سلامت در دانشگاه‌ها برگزار شد که تعداد این کارگاه‌ها در سال ۹۹ به ۶۳۵۷۹۶ نفر ساعت افزایش یافت.

صفاری نیا با تاکید بر نقش دانشجویان در پیشبرد برنامه‌های دفتر مشاوره و سلامت گفت: در همین راستا در سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۰۰ کانون همیار سلامت در دانشگاه‌ها شکل گرفت که با استقبال دانشجویان، در سال ۹۹ تعداد این کانون‌ها از ۴۸۸ کانون پیشی گرفت.

وی تاکید کرد: در بخش بهداشت نیز استفاده از ظرفیت دانشجویان مورد پیگیری قرار گرفت و در سال ۹۷ تعداد ۴۰ کانون همیار بهداشت در دانشگاه‌ها تأسیس شد که در کمتر از سه سال بیش از دو برابر رشد کرد و در سال ۹۹ تعداد ۸۷ کانون همیار بهداشت در دانشگاه‌ها فعال بود.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه در صورت مراجعه به مراکز مشاوره، دانشجویان به صورت رایگان مورد معاینه و تحت درمان (ویزیت) قرار می‌گیرند گفت: در سال‌های اخیر به صورت میانگین سالانه ۱۴۰ هزار دانشجو توسط پزشکان مورد معاینه قرار گرفتند.

وی افزود: مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مشاوران مراکز را از برنامه‌های دائمی خود می‌دانند و از سال ۹۲ تاکنون به صورت میانگین سالانه ۱۳۳ هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی برگزار کرده‌اند.

صفاری نیا با اشاره به رسالت سنگین مراکز مشاوره در دوران کرونا گفت: علاوه بر مشاوره‌های تلفنی و مجازی متعددی که در دانشگاه‌ها انجام شد؛ دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با همکاری دفاتر مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها، طرح‌های سراسری، کمپین در خانه می‌مانیم، مسابقه ملی سایکو ماسک، نوروز کرونایی، احوالپرسی از دانشجویان و غربالگری و تب سنجی دانشجویان را انجام داد.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال ۱۴۰۰ با تصویب و ابلاغ سند سلامت روانی – اجتماعی دانشجویان توسط وزارت علوم و تصویب جایگاه دفاتر مشاوره در هیأت‌های امنای دانشگاه‌ها، فعالیت مراکز مشاوره شاهد تحولی اساسی شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top