تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/02/01 - 02:53
کد خبر: 392910

واکنش ربیعی به شائبه انتخاباتی بودن احیای برجام

علی ربیعی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات وین مبنی بر اینکه‌ آیا درباره بحث نگارش متن توافق شده است و آیا جمهوری اسلامی امیدوار به برداشتن تحریم در زمان کوتاه است گفت: به لحاظ فنی امکان رفع کلیه تحریم های ناقض برجام و از طرف دیگر احیای کامل این توافق در مدت زمان کوتاه وجود دارد و امیدواریم با مذاکرات سازنده ای به این نتیجه مطلوب دست یابیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرآنلاین، علی ربیعی گفت: دولت در راه احیای برجام هیچ انگیزه انتخاباتی جز رفع تحریم‌ها و مشاهده اثر مثبت آن بر زندگی مردم که می‌تواند پیش درآمدی برای مشارکت حداکثری در انتخابات و تحقق خواست مقام معظم رهبری باشد، ندارد.

علی ربیعی در نشست خبری امروز خود  در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات وین مبنی بر اینکه‌ آیا درباره بحث نگارش متن توافق شده است و آیا جمهوری اسلامی امیدوار به برداشتن تحریم در زمان کوتاه است گفت: به لحاظ فنی امکان رفع کلیه تحریم های ناقض برجام و از طرف دیگر احیای کامل این توافق در مدت زمان کوتاه وجود دارد و امیدواریم با مذاکرات سازنده ای به این نتیجه مطلوب دست یابیم.

او با بیان اینکه در توافق عجله ای برای احقاق حق بدیهی خود نداریم و حاضر به سپردن هیچ امتیاری خارج از چارچوب برجام نیستیم گفت: بر خلاف برخی ادعاها هم دولت آمریکا در مدت کوتاه می‌تواند به تعهدات برجام که نقض کرد، برگردد، هم ما به سرعت می‌توانیم راستی آزمایی کنیم و توان راستی آزمایی در زمان اندک را داریم و به سرعت هم به تعهدات خود بازخواهیم گشت.

ربیعی  در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات  وین و چگونگی رفع تحریم‌ها و اجرای تعهدات گفت:  آقای عراقچی در هفدهم فروردین در مصاحبه با پرس تی وی هم اعلام کردند که ما علاقه ای به احیای برجام از طریق طرح گام به گام نداریم و سیاست قطعی ابلاغ شده از سوی رهبری سرمشق مذاکراتی ماست. در حال حاضر دو کارگروه تشکیل شده و سرگرم بررسی و ارائه لیست اقداماتی هستند که طرفین برای انجام کامل تعهدات خود باید انجام بدهند. مذاکرات با ۴+۱ بطور فشرده در همین خصوص ادامه دارد.

او ادامه داد: دولت در راه احیای برجام هیچ انگیزه انتخاباتی جز رفع تحریم‌ها و مشاهده اثر مثبت آن بر زندگی مردم که می‌تواند پیش درآمدی برای مشارکت حداکثری در انتخابات و تحقق خواست مقام معظم رهبری باشد، ندارد. کسانی که غیر از این زاویه، شائبه‌ انگیزه انتخاباتی دولت در مذاکرات احیای برجام را به میان می کشند، همان هایی هستند که سال‌هاست در انتظار نابودی برجام و به بهای مشقت زندگی مردم کوشیده‌اند که از این نمد، کلاهی سیاسی نصیب خود کنند و حالا که مذاکرات احیای برجام آغاز شده، قیاس به خود می گیرند و تصور می کنند که لابد دولت هم باید مثل آنها نیت سیاسی و انتخاباتی از این مذاکرات داشته باشد. اما از نظر دولت، مسئله احیای برجام یک مسئله ملی است و نباید ابزار انتخاباتی قرار بگیرد. دولت برخلاف عده ای، هیچ وقت از جیب مردم و منافع ملی برای منافع جناحی و انتخاباتی هزینه نکرده و نخواهد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top