تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/02/01 - 09:38
کد خبر: 392926

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه شاهد

مهلت ثبت‌نام در مرحله بدون آزمون دکتری دانشگاه تربیت مدرس امروز، یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ پایان می‌یابد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه شاهد بر اساس آیین‌نامه «پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در دوره تحصیلی دکتری» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره ۶۷۲۷۲/۲۱ مورخ ۱۸ تیر ماه ۹۳ و اصلاحیه شماره ۲۳۷۲۰۰/۲۱ مورخ ۱۶ اسفند ماه ۹۳ آیین‌نامه یاد شده، از میان متقاضیان واجد شرایط، برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، در رشته‌های مندرج در جدول زیر دانشجوی دکتری تخصصی (Ph.D) می‌پذیرد.

شرایط و ضوابط عمومی پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه شاهد

۱- اعتقاد به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام، ۲- اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، ۳- عدم سابقه وابستگی تشکیلاتی، هواداری از احزاب و سازمان‌ها و گروه‌های غیرقانونی، ۴- نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر، ۵- پایبندی کامل به ضوابط و مقررات دانشگاه، ۶- رعایت کامل ضوابط پوشش اسلامی و شئونات اسلامی برای خواهران و برادران (اعتقاد و التزام عملی به چادر به عنوان حجاب برتر برای خواهران ضروری است).

در خصوص صلاحیت­‌های عمومی متقاضیان، بررسی و مصاحبه لازم از سوی واحد بررسی صلاحیت‌های عمومی دانشجویان دانشگاه صورت می‌پذیرد که زمان و مکان آن متعاقباً اعلام می‌­شود.

بعد از تایید صلاحیت علمی و عمومی داوطلب توسط دانشگاه، پذیرش قطعی و نهایی داوطلب منحصراً پس از تایید سازمان سنجش آموزش کشور و هیات مرکزی گزینش دانشجو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

شرایط اختصاصی دکتری بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه شاهد

۱- دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد معتبر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از یکی از دانشگاه ­های داخل کشور، ۲- دارا بودن میانگین کل ۱۶ و یا بالاتر در مقطع کارشناسی، ۳- دارا بودن میانگین کل ۱۷ و یا بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد، ۴- سپری نشدن بیش از دو سال از تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، ۵- کسب حداقل ۷ امتیاز پژوهشی از ردیف اول جدول شماره ۱ اصلاحیه آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان، ۶- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت ­های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جداول ۱ تا ۳ اصلاحیه آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان که توسط کمیته تخصصی مصاحبه کننده تعیین می­ شود. ۷- فارغ التحصیل شدن متقاضی تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ از جمله شرایط اختصاصی برای ثبت‌نام در پذیرش بدون ازمون مقطع ۷ دکتری دانشگاه شاهد است.

محاسبه معدل تراز شده در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد پس از ارسال مدارک انجام می‎‌­شود. مدارک ارسالی دانش‌آموختگان و دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه‌های آزاد اسلامی، کلیه موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پیام نور، جامع علمی ـ کاربردی، دانش‌آموختگان دوره‌­های مجازی، نیمه حضوری، پردیس‌های بین‌الملل، دانش آموختگان اتباع خارجی، فارغ التحصیلان دانشگاه‌های خارج از کشور و پردیس‌های خودگردان سایر دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار نمی­‌گیرد.

متقاضیان رشته خانواده و سلامت جنسی باید شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بند ۷ برنامه درسی دوره دکتری رشته خانواده و سلامت جنسی (ویژه دانشگاه شاهد) مصوب هشتصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورخ ۱۵ ابان ماه ۹۵ را نیز داشته باشند.

زمان و نحوه ارسال مدارک

مهلت ارسال مدارک داوطلبان پذیرش بدون آزمون مقطع دکتری دانشگاه شاهد امروز یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ پایان می‌یابد.

به مدارکی که ناقص باشند و یا بعد از مهلت مقرر ارسال شوند، ترتیب اثر داده نمی­‌شود و مسئولیت آن متوجه داوطلب است (تمامی مدارک باید در یک فایل ارسال شود، به مدارکی که در بیش از یک فایل ارسال شود ترتیب اثر داده نمی‌شود).

لازم به ذکر است، ارسال مدارک فقط از طریق پست الکترونیک sabt.shahed.ac.ir مقدور است (به مدارکی که به صورت دستی و یا هر طریق دیگر غیر از پست الکترونیکی مذکور ارسال شود، ترتیب اثر داده نمی‌­شود و مسئولیت آن متوجه داوطلب است).

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top