تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/02/02 - 18:16
کد خبر: 393111

پیشنهاد پخت ۵ غذای مناسب برای افطار

در ماه رمضان هستیم و به جای شام چی بپزم و ناهار چی بپزم مهم‌ترین سوال این است که سحری و افطاری چی بپزیم. از سوی دیگر به خاطر شیوع ویروس کرونا و اپیدمی شدن بیماری کرونا کووید ۱۹ تقویت سیستم بدن برای پیشگیری از ابتلا به علائم و نشانه‌های کرونا بسیار مهم است. مهم‌ترین عامل تقویت سیستم ایمنی بدن استراحت، خواب کافی و البته خوردن مواد غذایی مقوی است که لزوما همیشه هم قیمت بالایی ندارند، مثل انواع حبوبات و سبزیجات.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

1) کاچی

این روزها که بحث تقویت سیستم ایمنی بدن حسابی داغ است بد نیست کاچی را هم امتحان کنید. کاچی یک وعده غذایی کامل است و به عنوان یک غذای گرم و مقوی یک افطاری ساده و کامل هم محسوب می‌شود. طبع کاچی به خاطر استفاده از هل و زعفران گرم است و برای تقویت قوا و کسب انرژی، رفع کم خونی، تقویت ضعف و تقویت عمومی بدن بسیار مفید است.

2) حلیم

حلیم یک غذای پرکالری و در عین حال بسیار مقوی و پرخاصیت است. حلیم به خاطر استفاده از گندم در ترکیب آن سرشار از فیبر است و این یعنی یک غذای سیر کننده که تا ساعات طولانی شما را سیر و پرانرژی نگه می‌دارد. به همین دلیل حلیم یا هلیم یک گزینه ایده‌آل برای وعده سحری هم محسوب می‌شود.

علاوه بر این حلیم منیزیم، آهن، نیاسین، فولات و کلسیم است که باعث کمک به عملکرد دستگاه گوارش، کاهش فشارخون، کنترل قند خون، پیشگیری از یبوست و پیشگیری از بیماری‌های عصبی است. پس به جای اینکه برای پیشگیری از کرونا قرص یا مکمل منیزیم یا کلسیم بخورید غذاهایی مثل حلیم را در وعده‌های غذایی خودتان بگنجانید.

3) کباب تابه‌ای با انواع گوشت قرمز و سفید

کباب تابه‌ای یک غذای سریع و آسان و مقوی است که حتی اگر بخواهید برای مهمان هم افطاری درست کنید هم یک گزینه عالی و مناسب است. در برخی شهرهای ایران مثل اراک، کباب تابه‌ای را در دیگ یا قابلمه طبخ می‌کنند و به همین دلیل به آن «کباب دیگی» می‌گویند. طرز تهیه کباب دیگی هم دقیقا شبیه کباب تابه‌ای است. اگر منع مصرف گوشت قرمز دارید کباب تابه‌ای را به جای گوشت قرمز با گوشت بوقلمون و گوشت مرغ هم می‌توانید درست کنید. گوشت بوقلمون طبع گرم و تر دارد و به همین دلیل «جعفری» با طبع خشک و گرم مکمل خوبی برای آن است.

گوشت بوقلمون سرشار از تریپتوفان است و برای کسانی که بدخواب یا کم‌خواب هستند بسیار مفید است. علاوه بر این گوشت بوقلمون سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید از جمله آهن، پتاسیم، منیزیم و سلنیوم  و مقادیر زیاد ویتامین A و انواع ویتامین‌های B است و به همین دلیل برای تقویت و بهبود عملکرد رشد کودکان و تقویت سیستم بدنی سالمندان و افراد بیمار بسیار مفید است. یعنی دقیقا تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی که برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مثل کرونا به آن‌ها نیاز دارید.

4) کتلت ساده برای افطاری

کتلت ها معمولا هم زوده آماده می شوند و هم سبک هستند که در کنار این دو خصوصیت خوب می توان از آن ها به عنوان یک افطاری خوشمزه در ماه رمضان هم یاد کرد.

5) سوپ جو

یک افطاری گرم ، مفید و خوشمزه را با سوپ جو مهیا کنید و با رعایت برخی نکات مهم و ضروری آن به خوبی این سوپ بی نظیر را جا بیندازید. 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top