تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/02/02 - 21:28
کد خبر: 393123

واکنش بورس به دامنه نوسان جدید

ارزش معاملات خرد در قیاس با روز گذشته افت شدیدی داشته، به‌طوری که تا اینجای کار حدود ۹۳۰ میلیاردتومان معامله خرد را شاهد بوده‌ایم. بانک‌ها، خودروسازان و فلزات صنایع پرمعامله و دارا یکم، پالایشی یکم و وبملت نمادهای پرمعامله بورس امروز هستند. خروج پول حقیقی هم طبق معمول ماه‌های اخیر ادامه دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» قصه دامنه نوسان در بورس تهران تبدیل به یک طنز تلخ شده و سیاستگذاران هر روز روشی جدید را برای از بین بردن نقدشوندگی سهام امتحان می‌کنند. آخرین تصمیمی که در این خصوص گرفته شده هم افزایش یک واحدب درصدی سمت پایین دامنه نوسان است.

این تصمیم از امروز اجرایی شده است. طی ۸۰ دقیقه نخست بازار امروز، شاخص کل بورس تهران در پی مسیری نزولی که از یک ساعت پایانی بازار دیروز شروع کرده بود، با افت ۸۵۰۰ واحدی (معادل ۰.۷ درصد) مواجه شده است. شاخص هم‌وزن هم امروز ۰.۵ درصد از ارتفاع خود را از دست داده است.

ارزش معاملات خرد در قیاس با روز گذشته افت شدیدی داشته، به‌طوری که تا اینجای کار حدود ۹۳۰ میلیاردتومان معامله خرد را شاهد بوده‌ایم. بانک‌ها، خودروسازان و فلزات صنایع پرمعامله و دارا یکم، پالایشی یکم و وبملت نمادهای پرمعامله بورس امروز هستند. خروج پول حقیقی هم طبق معمول ماه‌های اخیر ادامه دارد.

به‌طوری که تا ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه شاهد خروج ۲۴۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام هستیم. باید دید در نیمه دوم معاملات اتفاقی خواهد افتاد که منجر به پایان خروج پول شود یا خیر. تا اینجای کار ۹۳ درصدنمادها در مدار منفی معاملات قرار دارند. در این میان ۶۸ درصد نمادها با صف‌های فروشی به ارزش ۴۵۰۰ میلیارد تومان مواجه‌اند.

در سمت مثبت بورس هم فقط ۲ درصد نمادها صف خرید دارند و ارزش این صف‌ها هم فقط ۱۲۵ میلیارد تومان است. نکته جالب توجه در این میان افت نسبی صف های فروش است. در حالی که دامنه به شکل طنزآمیزی تنها یک واحد درصد افزایش یافته، اما همین میزان هم اثر محسوسی بر صف فروش‌ها داشته است.

به‌طوری که با دامنه نامتقارن قبلی وقتی بیش از ۹۰ درصد نمادها در مدار منفی معاملات قرار می‌گرفتند، بیشتر از ۸۰ درصد نمادها هم با صف فروش مواجه می‌شدند. اما امروز کمتر از ۷۰ درصد به صف فروش رسیدند. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با افتی نسبتا جدی از محدوده ۶ هزار میلیارد تومانی به حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top