تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/02/06 - 02:04
کد خبر: 393410

تا انتخابات ۱۴۰۰؛

یلتسین ایرانی بازنده محاسبات غلط/ سقوط آزاد بهاری‌ها در بهار ۱۴۰۰

یلتسین ایرانی بازنده محاسبات غلط/ سقوط آزاد بهاری‌ها در بهار ۱۴۰۰

مواضع او در سیاست خلاصه نمی شود و در مباحث دینی نیز آش شوری درست کرده است که قابل بحث است: مثلاً در جایی ادعا کرده که: «ما اصلاً حکومت دینی نداریم. این واژه های غلط و من درآوردی است. دین برای رهایی انسان آمده است، نه برای حاکمیت بر انسان. دین که نیامده خودش را غلبه دهد...ما حکومت دینی نداریم»

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ایام انتخابات همواره پر از اتفاقات و بحث های داغ و البته عجیب و غریب است، این جو سینوسی و پرشتاب همچون موجی عده ای را از ته دالان های سپهر سیاسی به روی آب می آورد و کاملا بود می کند و عده ای را از اوج به قعر می رساند و همه این فرآیند ممکن است با یک موضع ساده و یا یک حرکت اطرافیان اتفاق بیفتد.

دراین میان رکورددار حاشیه سازی و سرخط اخبار عجیب و غیر منتظره رئیس دولت نهم و دهم است، محمود احمدی نژاد بعد از مدت زیادی که از مرکز توجهات عموم مردم دور بوده حال از فرصت انتخابات ۱۴۰۰ بیشترین بهره را برده و سعی دارد به تیتر اصلی اخبار رسانه ها تبدیل شود، کاری که صدالبته بخوبی آن را بلد است.

بیشتر بخوانید

تا انتخابات ۱۴۰۰؛
چرایی حکمرانی ۱۲ ساله برجامی بر فضای انتخابات/ تَکرار تجربه تلخ مذاکره با غرب در سال ۱۳۸۴

یلتسین ایرانی بازنده محاسبات غلط/ سقوط آزاد بهاری‌ها در بهار ۱۴۰۰

جنجال برای دیده شدن

وی با مواضع متعدد و متنوع در مورد علی کریمی گرفته تا مایکل جکسون، آنجلینا جولی، حمله به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ادعای در معرض ترور بودن، گفتگو با تاج زاده، نامه به سران فتنه، طعنه و کنایه به رهبری و... همواره تلاش کرده دیده شود و هر چه این مواضع رادیکال تر و عجیب تر دیده شدن بیشتر!

در بین روسای جمهور بعد از انقلاب اسلامی تنها رئیس جمهوری است که با شبکه های فارسی زبان ضدانقلاب به گفتگو نشسته است، او در اقدامی عجیب ادعا کرده مسئولان جمهوری اسلامی جزیره ای خریدند تا به آن جا فرار کنند.

البته این موضع شاذ یکی از محافظه کارانه ترین مواضع اخیر او علیه مسئولین نظام و خود نظام است، عده ای از تحلیلگران بر این باورند که احمدی نژاد به این نتیجه رسیده است که نظام سرنگون خواهد شد و این مواضع در کنار همراهی با رسانه های انگلیسی و آمریکایی ضد انقلاب و صدالبته همصدایی با ضدانقلاب داخلی همه در چارچوب این محاسبه اوست.

یلتسین ایرانی بازنده محاسبات غلط/ سقوط آزاد بهاری‌ها در بهار ۱۴۰۰

پدیده شوم مشایی

هر چند نمی توان ریشه انحرافات احمدی نژاد را در اطرافیان و علی الخصوص مشایی دانست اما اظهارات قبح شکنانه مشایی در خصوص اسلام منهای روحانیت، دخالت در امور دینی و فتاوی و ارائه قرائت جدیدی از اسلام و امام زمان، پایان دوره اسلام‌گرایی، تأکید بر ایران باستان و ایران گرایی در عوض اسلام‌گرایی و اظهار دوستی با مردم اسرائیل و همچنین برخی اقدامات وی مانند حضور در مجلس رقص، حمل قرآن با دف در یک جلسه زیر نظرش سبب شد تا علاوه بر حساسیت جامعه و علما و مردم را درپی داشته باشد نشانه هایی از یک تغییر بزرگ را بدنبال داشته باشد.

تغییری که آنقدر بزرگ بود که یک شخص در بالاترین سطح سیاسی کشور را کاملا به ضدخودش تبدیل کند یعنی احمدی نژاد ۱۳۸۴ دقیقا دشمن ترین فرد به مواضع احمدی نژاد ۱۴۰۰ است.

افشاگری‌های یار قدیمی

عبدالرضا داوری مشاور رسانه‌ای محمود احمدی نژاد که تا چندی پیش در زمره حلقه اولیه حامیان رئیس دولت نهم و دهم بود مدتی است دست به افشاگری علیه محمود احمدی‌نژاد و تیم او زده است. داوری بعد از صحبت‌هایش درباره احمدی‌نژاد حالا در توئیتی از فساد مالی بقایی نوشت. او با هشتگ مستندات و مشاهدات نوشت: «مفاسد مالی حمید بقایی، خارج از تراکنشهای رسمی بانکی و در قالب پول نقد، کارت هدیه و... است و برای آنکه مسیر پولهایش لو نرود، نقدینگیش را به نام نوچه های تجاریش در بانکهای مختلف سپرده گذاری کرده و یا در شکل ارز و سکه و اوراق مشارکت بینام، در نقاط امن جاسازی میکند.»

بیشتر بخوانید

تا انتخابات ۱۴۰۰؛
آوار آرزوهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان/ محاسبات اشتباه سیدحسن خمینی از اجازه رهبری

یلتسین ایرانی بازنده محاسبات غلط/ سقوط آزاد بهاری‌ها در بهار ۱۴۰۰

مواضع غیراسلامی، ضداسلامی و علیه ولایت فقیه

مواضع او در سیاست خلاصه نمی شود و در مباحث دینی نیز آش شوری درست کرده است که قابل بحث است: مثلاً در جایی ادعا کرده که: «ما اصلاً حکومت دینی نداریم. این واژه های غلط و من درآوردی است. دین برای رهایی انسان آمده است، نه برای حاکمیت بر انسان. دین که نیامده خودش را غلبه دهد...ما حکومت دینی نداریم»

همچنین احمدی‌نژاد در اولین همایش قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ ۱۶ آذرماه ۱۳۹۱ برگزار شد، گفت: «تنها سندی که در اختیار ماست، قانون اساسی است. اگر می‌گوییم ولایت مطلقه فقیه، چون اینجا هست»در همین راستا رفیقدوست نیز از وزیر مسکن دولت نهم نقل می‌کند که «او مدام بحث می‌کرد و مدام می‌گفت آقا آقا! من به او گفتم بگو منظورت از آقا همان مقام معظم رهبری است که ایشان یک بار هم زیر بار نرفت.

جالب است بدانید رئیس دولت های نهم و دهم در مصاحبه خود با وبسایت ایندیپندنت فارسی در شرح نظراتش می‌گوید: «این دینی که در اختیار ملت‌ها است دین پیروان پیامبران هست نه خود پیامبران.»

یلتسین ایرانی بازنده محاسبات غلط/ سقوط آزاد بهاری‌ها در بهار ۱۴۰۰

احمدی‌نژاد علیه احمدی‌نژاد

تناقضات و افتضاحات بهاری ها و حلقه شماره یک دولت نهم و دهم به این موارد ختم نمی شود اما این موارد تنها گوشه ای از رفتارهای ناپخته، از روی عناد و بر حسب محاسبه غلط احمدی نژاد است، فردی که محبوبیت و ظرفیت بالای ۸۸ را تبدیل به تهدیدی جدی علیه خودش و هوادارانش کرده است و اینک در بهترین حالت تریبون خارج نشینان ضدانقلاب است و نه تریبون مستضعفین و نه صدای عدالت!

عبدالرضا داوری از مشاوران پیشین محمود احمدی‌نژاد گفت: ابتدا باید بگویم که من در توئیت‌هایم به ماهیت فرقه‌گون جریان آقای احمدی‌نژاد اشاره کرده‌ام. در این ماهیت فرقه‌گون، رهبر فرقه دارای یک حریم قدسی می‌شود. من در سال‌های اخیر در جلساتی بوده‌ام که در آن جلسات آقای احمدی‌نژاد در تراز انبیا و اولیاء الهی توصیف می‌شد و این توصیفات در حضور خود او مطرح می‌شد. در ذهن ما این نکته فرو رفته بود که هر انتقادی به آقای احمدی‌نژاد همسویی با اسرائیل و صهیونیسم است. چون "شیمون پرز" گفته بود باید کاری کنیم که بودن در کنار احمدی‌نژاد به ننگ تبدیل شود، ما بدون اینکه به فراز و فرود انتقادها دقت کنیم، با منتقدین احمدی‌نژاد مخالفت می‌کردیم.

وی در ادامه گفت: به نظر من آقای احمدی‌نژاد چهره‌ای است با سیاست‌ورزی به شدت معوج و پرخطا، که صحنه سیاست ایران را به جهت رویکردهای افراطی‌اش در بعضی محورها، از حالت تعادل خارج می‌کند. آقای احمدی‌نژاد خودش را در جایگاه ولی خدا یا حداقل در جایگاه «نایب خاص» می‌بیند. ایشان الان خبر از «ظهور صغری» می‌دهد. تا حالا چنین حرفی را به این صراحت نگفته بود. وی افزود: احمدی‌نژاد طرحی در ذهنش است که براساس این طرح جمهوری اسلامی به زودی فرومی‌پاشد و مانند شوروی سابق که غرب از یلتسین استفاده کرد، الان هم جهان غرب از ایشان (احمدی‌نژاد) استفاده می‌کند و یک یلتسین ایرانی در دوران پس از جمهوری اسلامی متولد می‌شود! این تحلیل آقای احمدی‌نژاد است.

یلتسین ایرانی بازنده محاسبات غلط/ سقوط آزاد بهاری‌ها در بهار ۱۴۰۰

بازنده بازی قدرت

به همه این موارد ماجرای انتخابات ۱۳۹۶ را هم اضافه کنید، از نهی شدن توسط رهبری، پذیرفتن، زیر میز زدن و حمایت از مشایی تا رد صلاحیت شدن و آن مواضع بعدی همه و همه نشان از دوگانگی و تناقض شخصیتی و فکری احمدی نژاد و حلقه اطرافش دارد، حلقه ای انحرافی که برای رسیدن به قدرت هرکاری می کنند و به هر ریسمانی چنگ می اندازد و با هر گروهی با هر زاویه ای از نظام اسلامی و مردم همدست می شوند، البته کارنامه ۸ ساله او و نظرسنجی های مردمی و البته فیلترهایی چون شورای نگهبان حاکی از آن است که نه احمدی نژاد تایید می شود، نه نیروی تحت حمایه اش رای خواهد آورد و نه نظام اسلامی سرنگون می شود بله تنها و تنها احمدی نژاد است که بازنده قمار خودساخته است و بازی قدرت به هر وسیله ای و با هر هدفی را به خودش باخته است.

گزارش از حمزه دستیار

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top