تاریخ انتشار: جمعه 1400/02/10 - 13:30
کد خبر: 393857

اصلاح‌طلبان قصد "تحریم خاموش انتخابات ۱۴۰۰" را دارند

*ما پیش از این در شمارگان وبلاگ مشرق با استناد به تحلیلی که می‌گوید اصلاح‌طلبان قصد "تحریم خاموش انتخابات ۱۴۰۰" را دارند تصریح کردیم یکی از پیش‌نیازهای این پروژه که قصد دارد مشارکت مردم در انتخابات را کاهش دهد؛ معرفی "کاندیداهای ردشونده"! از سوی چپ‌ها است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید حسین نورانی‌نژاد، فعال اصلاح‌طلب و سخنگوی حزب اتحاد ملت اخیراً در یادداشتی که وبسایت امتداد نو آنرا منتشر کرد در تمجید از عزم "مصطفی تاجزاده" برای ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ نوشته است: شکستن فضای سرد و رخوت‌انگیز انتخابات ۱۴۰۰ نیاز به یک پدیده دارد که شاید با حضور سید مصطفا تاج‌زاده شکل بگیرد. می‌گویم شاید، چون این فضا بسیار سرد است و جامعه‌ای که گوشش از حرف پر است، چشم‌انتظار یک اتفاق، یک دستاورد، یک تغییر ملموس در زندگی خود به مدد سیاست یا حکومت است تا سگرمه‌هایش باز شود. اتفاقی از جنس برجام، واکسن، کنترل تورم و از این قبیل. با همه این احوال، اگر هنوز برای حرف یا همان گفتمان شانسی باقی مانده باشد، آن شانس با چهره‌ای چون تاج‌زاده متصور است و نه هیچ کاندیدای بالقوه دیگری.

او با بیان اینکه تاج‌زاده یک سیاست‌ورز اصلاح‌طلب پارلمانتاریست دموکراسی‌خواه و عدالت‌جوست، می‌نویسد: اگرچه او (تاجزاده) مانند بقیه اهالی دور و نزدیک سیاست تصور به‌دست آوردن تریبون‌هایی در حد مناظره‌های انتخاباتی صداوسیما ندارد و باید به همین رسانه‌های آنلاین و مجازی و نهایتاً پوشش کمی بیش‌ازپیش کنش‌ها و مواضعش در سایر رسانه‌ها بسنده کند، اما به عرصه رسمی انتخابات کشیدن این دغدغه را هدف گرفته است تا تمایزات درونی اصلاح‌طلبان را به‌خصوص برای کسانی مشخص کند که در آستانه بریدن از اصلاحات به دلیل تصورشان از محافظه‌کاری چهره‌های مطرح در ویترین این جریان هستند؛ و این همان فرصتی است که دیگر نیروهای اصلاحات، حتا آنها که در پی شرکت به هر ترتیب ممکن در انتخابات هستند اما از موج تحریم نگران‌اند، احتمالاً به آن دل بسته‌اند. اینکه یکی تنور خاموش ناشی از کم‌دستاوردی اصلاحات و کم‌جاذبه بودن گفتمان و مواضع بسیاری از فعالان آن را روشن کند. دستاوردی خاص که در این زمان اندک باقی‌مانده در دسترس به نظر نمی‌رسد. می‌ماند گفتار خاص که به نظر می‌رسد تاج‌زاده مرد این راه است.

نورانی‌نژاد در این یادداشت همچنین خواستار تنظیم یک سناریو و راهبرد برای ورود تاجزاده به انتخابات شده است. [۱]

*ما پیش از این در شمارگان وبلاگ مشرق با استناد به تحلیلی که می‌گوید اصلاح‌طلبان قصد "تحریم خاموش انتخابات ۱۴۰۰" را دارند تصریح کردیم یکی از پیش‌نیازهای این پروژه که قصد دارد مشارکت مردم در انتخابات را کاهش دهد؛ معرفی "کاندیداهای ردشونده"! از سوی چپ‌ها است.

و عزم تاجزاده برای حضور در انتخابات نیز دقیقا در همین راستاست.

همچنین است که باید دانست ثبت نام احتمالی تاجزاده در انتخابات ۱۴۰۰ اولا توهین به شعور مخاطب است زیرا یک متهم امنیتی با سابقه دستگیری و حبس هرگز واجد هیچ صلاحیتی برای حضور در مناصب انتخابی کشور نیست و امروز حتی نوجوانان دبیرستانی هم این حقیقت ساده را می‌دانند.

ثانیا ثبت نام تاجزاده توهین به شعور همه آنانی است که در فتنه سال ۸۸ زیر پرچم همین افراد و در قالب "جنبش سبز" علیه قانون و حاکمیت اسلامی ایران به خیابان‌ها ریختند. اکنون قانون اساسی تغییر کرده یا مدعای سال ۸۸ اصلاح‌طلبان در بحث تقلب انتخاباتی دروغ بود که تاجزاده قصد کرده در انتخابات ثبت نام کند؟

گفتنیست، محمد نعیمی‌پور، از فعالان اصلاح‌طلب نیز اخیراً تأکید کرده است که اصلاح‌طلبان نباید کسی که سابقه محکومیت دارد را به انتخابات معرفی کنند. [۲]

مصطفی تاجزاده که چند روز قبل پیرامون احتمالی نامزدی‌اش در انتخابات ۱۴۰۰ گفته بود: در این زمینه در حال مشورت و رایزنی با دوستان هستم و بعد از تصمیم‌گیری نهایی به یاری حق آن را اعلام خواهم کرد. [۳] به تازگی در یک توییت نیز اعلام کرد که به زودی بیانیه اعلام حضور خود در انتخابات را صادر می‌کند.


 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top