تاریخ انتشار: شنبه 1400/02/11 - 23:39
کد خبر: 393986

نامه ۸ دفتر بسیج دانشجویی خطاب به شخصیت‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب

در قسمتی از این نامه آمده است: جریان های سیاسی مدعی باید از سیاست ورزی منهای مردم توبه کرده و روی‌‌گردان شوند و این موضوع را باید از همین ابتدا یعنی قبل از انتخابات ریاست جمهوری با پاسخ به سوالات مشخص و دفاع از گفتمان خود شروع کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی ۸ دانشگاه تهران طی نامه‌ای به شخصیت‌های سیاسی دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب تاکید کرد: هر کاندیدا باید نسبت خود را با جریان‌های سیاسی حاکم در کشور مشخص کند و پاسخ گوی عملکرد گذشته جریان مد نظر در انتخابات های گوناگون باشد. 

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حجج الاسلام و آقایان:
پورمحمدی، انصاری، محصولی، حدادعادل، کواکبیان ، باهنر، حضرتی، بادامچیان
نوبخت، روح الامینی، شریعتی، کرباسچی، خرازی، احدیان، عامری شهرابی

سلام علیکم؛

با صلوات بر محمد و آل محمد، هرچه به موسم سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نزدیک‌تر می‌شویم، اخبار ضد و نقیض بیشتری از گوشه و کنار نسبت به اعلام آمادگی نامزدهای احتمالی و اعلام حمایت گروه‌ها و جناح‌های متفاوت به گوش می‌رسد. در انتخابات‌های اخیر، چه در ساحت انتخابات ریاست جمهوری و چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی متاسفانه در برخی موارد شاهد کاندید شدن افرادی بودیم که بدون برنامه‌مدون و مشخص در حوزه‌ی مسئولیت خودشان، بعضا با شوهای انتخاباتی و مطرح کردن حواشی کاذب و بی ربط و البته در وضعیت نابرابر رسانه‌ای در مسند مسئولیت قرار گرفتند و چند صباح بعد از آن به علت نداشتن برنامه‌ی مشخص و تکیه بر شعارهای بیهوده وضعیت نابسمانی را برای کشور رقم زدند.

در قانون اساسی محوریت مردم در شکل گیری نظام و اداره امور کشور به اتکای آرای عمومی مورد پذیرش قرار گرفته است. آن بحثی که ما به عنوان انتخابات در نظام مردم‌سالاری دینی تعریف میکنیم، انتخاب فرد اصلح با آگاهی از مواضع و برنامه‌های مشخص کاندیدا است. نتیجتا رای دادن نه صرفا به عنوان یک کنش سیاسی بلکه به عنوان تکلیف شرعی نیاز به آگاهی تام از سوی مردم دارد.

امروز موقف پاسخ گویی است و هر کاندیدا باید نسبت خود را با جریان‌های سیاسی حاکم در کشور مشخص کند و پاسخ گوی عملکرد گذشته جریان مد نظر در انتخابات های گوناگون باشد. علاوه بر این مشخص کند چه مقدار از وضعیت امروز کشور حاصل تصمیمات آن جریان بوده است. اولویت داشتن منافع مردم، موضوعی است که تمام کاندیدها قبل از انتخابات آن را بهانه‌ای برای رای گرفتن از مردم قرار می‌دهند، با این حال باید از تک تک افراد از هر جریان سیاسی پرسید الگو و برنامه‌شان برای چنین مقصودی چیست و چطور میتوانند از آن دفاع کنند. در غیر این صورت نگاه آن جریان سیاسی به حضور مردم جایگاهی تشریفاتی و صرفا ابزاری برای رسیدن به قدرت دارد. یحتمل این بزرگواران مردم را به چشم کالایی می‌بینند که هر چند صباحی که نیاز به حضورشان در سر صندوق‌های رای هست آن‌ها را به اعلی علیین می‌رسانند و قصیده‌ها اندر مدح و ثنای مردم سالاری می‌سرایند و درست زمانی که دیگر نیازی به آنها ندارند، حلقه سختی از قدرت تشکیل میدهند که فقط یک صدا از آن به بیرون مخابره میشود . یکی از علل مهم وجود احزاب سیاسی جریان سازی و مقدمه چینی برای کمک به مردم برای انتخاب اصلح و تحقق مردم سالاری دینی است و از جریان های فعال سیاسی کشور انتظار می‌رود فعالیت شان را به انتخابات ها محدود نکنند.

جریان های سیاسی مدعی باید از سیاست ورزی منهای مردم توبه کرده و روی‌‌گردان شوند و این موضوع را باید از همین ابتدا یعنی قبل از انتخابات ریاست جمهوری با پاسخ به سوالات مشخص و دفاع از گفتمان خود شروع کنند. کاندیدا باید در محضر مردم و در آستانه انتخاب ریاست جمهوری پاسخگوی کارنامه و برنامه خویش در محور های ذیل بوده و عیار خود را در معرض سنجش عموم مردم و نخبگان جامعه قرار دهند:

1. تبیین ساز و کار سیاسی جریان متبوع خویش در معرفی و اعلام حمایت از نامزدهای انتخاباتی.

2. تبیین توان برنامه ریزی و کادرسازی ناظر به حل نظام مسائل اساسی کشور در سطح قوه مجریه با ارائه زمان بندی مشخص.

3. تبیین و تضمین ساز و کار تحقق وعده های جریان متبوع تان و پاسخگویی و جبران در صورت عدم توانمندی در تحقق ادعاها.

در همین راستا بسیج دانشجویی 8 دانشگاه بزرگ تهران بنابر رسالتی که بر دوش دارند و باید حلقه وصلی میان مردم و نخبگان سیاسی باشند، بنا دارند سلسله نشست‌های رسانه ای، چالشی و بی‌پرده را با حضور شما به عنوان نمایندگان جریان های سیاسی موثر در جریان انتخابات حول محورهای فوق الذکر برگزار نماید. لذا ضمن اعلام آمادگی برای میزبانی برگزاری این نشست در هر یک از بسیج های دانشجویی امضا کننده نامه به صورت مجزا پیگیری هماهنگی با تک تک مخاطبین نامه جهت حضور در این گفت و گو ها خواهیم بود. اعراض هر یک از بزرگواران از چنین گفت و گوهایی نشان از تهی بودن جریان متبوع شما از هر گونه کارنامه قابل دفاع و ایده کارآند برای حل مسائل کشور خواهد بود و بسیج دانشجویی حتما چنین جریان هایی را نزد مردم رسوا خواهد کرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی (ره)

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر (ره)»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top