تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/02/15 - 12:14
کد خبر: 394343

نماینده مجلس در جمع دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان چه گفت؟

نماینده مردم چهار محال و بختیاری با بیان اینکه سیاسی‌بازی برای آموزش و پرورش سم است گفت: برخی می‌گویند در بین نمایندگان فلان شخص بهتر از دیگر عمل می‌کند، وقتی ریز می‌شویم می‌بینیم دخالت بیشتری در عزل و نصب‌ها داشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، قدرت‌الله حمزه، نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: مطالبه‌گری با برجسته سازی افراد خوب درست است، رهبری هر زمان صحبت می‌کند در رابطه با افراد کارآمد می‌گوید امثال شهید سلیمانی، باهنر، مطهری الگو‌های برجسته‌ای هستند و همه آن‌ها علم همراه با تقوا داشتند که اسلام هم بسیار بر این موضوع تاکید دارد.‌

وی با اشاره به مسئله انتخابات در ماه‌های آینده، خاطرنشان کرد: باید به دنبال شایسته سالاری بود. به لحاظ محتوا مشکلی نیست و در همه زمینه‌ها سند وجود دارد، اما متاسفانه مجری خوبی نداریم.‌

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در انقلاب و جنگ به دلیل ویژگی‌های اخلاص، تقوا، ساده‌زیستی، تواضع و ... مسئولان، ایران پیروز شد. معلم باید صفات و ویژگی انبیاء را داشته باشد.

معلم می‌تواند خانواده و جامعه را بسازد‌

حمزه با اشاره به موضوع تربیت، گفت: خانواده، آموزش و پرورش و جامعه در تربیت نقش دارند و هر سه بر روی یکدیگر تاثیرگذار هستند، اما معلم می‌تواند خانواده و جامعه را بسازد، اسلام به تعلیم و تربیت بسیار اهمیت داده است.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، کیار، کوهرنگ و اردل در مجلس با اشاره به اهمیت جایگاه فرهنگیان ادامه داد: یکی از موفق‌ترین معلم‌های تاریخ بشریت پیامبر (ص) بودند که در جهل‌زدایی از جامعه تلاش‌های وافری انجام داد؛ امروز شما هم ادامه دهندگان راه انبیا هستید و باید برای آگاهی بخشی به مردم و جهل‌زدایی از جامعه خودتان را آماده کنید.

حمزه: سیاسی‌بازی برای آموزش و پرورش سم است

وی تاکید کرد: انسان تا خود را اصلاح و تربیت نکند جامعه و دیگران را نمی‌تواند اصلاح کند، یک معلم باید بی‌نیاز باشد تا بتواند بدون دغدغه به تربیت انسان‌ها بپردازد، اگر معلم جایگاه واقعی خود را پیدا کند به نفع کشور است چرا که یک معلم خوب می‌تواند بازوان قوی برای کشور باشد.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اساس کار بر روی دانشگاه فرهنگیان است و باید از همین طریق آموزش و پرورش را تامین کرد.

حمزه با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش، مطرح کرد: امروز ما در مجلس آماده‌ایم برای اجرای بهتر این سند از ظرفیت‌های قانونی و نظارتی پارلمانی خود در راستای اصلاح موارد احتمالی این سند و اجرای دقیق آن استفاده کنیم.

وی دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها را یکی دیگر از آسیب‌های مدیریتی استان دانست و افزود: امروز من در برخی از جلسات خصوصی به شدت تحت فشار هستم و از این جهت زیر سئوال هستم که دیگران در چینش مدیران بهتر از من عمل کردند و در واقع سیاسیون مطالبه‌گری را به انحراف کشیده‌اند.

حمزه با بیان این که جناح بازی و سیاسی بازی سم است برای اموزش و پرورش ادامه داد: امروز برخی می‌گویند در بین نمایندگان فلان شخص بهتر از دیگر عمل می‌کند، وقتی ریز می‌شویم می‌بینیم منظور از بهتر عمل کردن این است که دخالت بیشتری در عزل و نصب‌ها داشته است؛ این درحالی است که مدیران باید در انتصابات مستقل عمل کنند، ولی متاسفانه در استان ما چنین نیست.

حمزه: سیاسی بازی برای آموزش و پرورش سم است

وی عدم توجه به شایسته‌سالاری را مشکل بزرگ جامعه امروز ما دانست و گفت: سیاسی‌کاری و حزب‌بازی‌های مرسوم یک آفت بزرگ مدیریتی برای کشور است که متاسفانه هزینه‌های سنگینی به کشور تحمیل کرده؛ همین دانشگاه فرهنگیان چوب سیاسی‌کاری‌ها را می‌خورد.

حمزه با اشاره به قانون رتبه بندی معلمان خاطرنشان کرد: وضعیت معیشت معلمان باید به گونه‌ای باشد که دیگر نیازی به شغل دوم نداشته باشد و از این لحاظ خیالش اسوده باشد.

در این نشست ابتدا دانشجویان بسیجی و مطالبگر دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری به بیان مشکلاتی که در جریان سیستم آموزش کشور و دانشگاه فرهنگیان است، پرداختند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top