تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/02/15 - 14:31
کد خبر: 394366

نحوه کار دوش و چشم شوی گالوانیزه

روشن شدن هر دو باید حداکثر 1 ثانیه طول بکشد و تا زمانی که کاربر آن را خاموش کند باید جریان داشته باشد. شست و شوی چشم باید با جریان 0.4 گالن در دقیقه و حداقل برای 15 دقیقه و دوش، 20 گالن در دقیقه وحداقل برای 15 دقیقه صورت گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، تمام آزمایشگاه ها و محل هایی که مواد شیمیایی خطرناک در آن ها وجود دارد باید به ایستگاه چشم شویی و دوش اضطراری مجهز شوند. چشم شوی و دوش اضطراری برای دفع مواد شیمیایی مضر یا خورنده که به ترتیب با چشم و پوست تماس دارند استفاده می شود.

نحوه کار دوش و چشم شوی گالوانیزه

نحوه کار با چشم شوی گالوانیزه
ایستگاه های شست و شوی چشم اضطراری از آب برای دفع مواد خطرناک یا خورنده از چشم در صورت قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی استفاده می کنند.

قبل از کار با مواد شیمیایی خطرناک، اطمینان حاصل کنید که هیچ مانعی نظیر پله یا درب بین فضای کار و ایستگاه های شست و شوی چشم اضطراری وجود نداشته باشد. فضای کار را در همان طبقه ایجاد کنید تا در صورت نیاز در مدت کمتر از 10 ثانیه به ایستگاه چشم شوی برسید.

در صورت قرار گرفتن در معرض ماده مضر یا ناشناخته، سریعاً خود را به دوش و چشم شوی گالوانیزه  برسانید. زمان بسیار مهم است زیرا بیشترین آسیب در چند ثانیه اول ایجاد می شود.

نحوه کار دوش و چشم شوی گالوانیزه

اهرم چشم شوی را حرکت دهید. با این کار جریان آب ایجاد می شود. سرانجام، در حالی که پلک ها را باز نگه داشته اید، چشم ها را در جریان آب غوطه ور کنید. چشمتان را در جهات مختلف بچرخانید تا تمام قسمت های قرنیه در معرض جریان آب قرار گیرند. حداقل به مدت 15 دقیقه بشویید و سپس سریعا به پزشک مراجعه کنید.

نحوه کار با دوش گالوانیزه
دوش های گالوانیزه مواد خطرناک یا خورنده را از روی پوست شست و شو می دهند. همانند ایستگاه های چشم شوی، مسیر فضای کار تا دوش گالوانیزه باید بدون انسداد، درب یا پله باشد در واقع نباید فاصله زمانی محل کار شما تا دوش گالوانیزه بیش تر از 10 ثانیه باشد.

اگر پوست در معرض ماده مضر یا ناشناخته قرار گرفت، سریعاً خود را به دوش اضطراری برسانید. بیشترین آسیب ناشی از آلودگی در چند ثانیه اول ایجاد می شود پس سرعت عمل بسیار اهمیت دارد.

هرگونه لباس، کفش یا سایر لباس های آلوده را به سرعت از بین ببرید. دریغ نکنید زیرا لباس می تواند ترکیبات را در پوست نگه دارد و باعث آسیب بیشتر شود. در آخر اهرم دوش را بکشید تا جریان آب ایجاد شود. منطقه آسیب دیده را حداقل به مدت 15 دقیقه شست و شو دهید و سپس سریعا به پزشک مراجعه کنید.

نحوه کار دوش و چشم شوی گالوانیزه

ویژگی های دوش و چشم شوی گالوانیزه
هر دو از آب لوله کشی شده در دمای 60 تا 100 درجه فارنهایت استفاده می کنند. روشن شدن هر دو باید حداکثر 1 ثانیه طول بکشد و تا زمانی که کاربر آن را خاموش کند باید جریان داشته باشد. شست و شوی چشم باید با جریان 0.4 گالن در دقیقه و حداقل برای 15 دقیقه و دوش، 20 گالن در دقیقه وحداقل برای 15 دقیقه صورت گیرد.

دوش باید یک ستون آب با طول 82 تا 96 اینچ و با قطر حداقل 20 اینچ در ارتفاع 60 اینچ تولید کند. اگر دوش دارای یک محفظه است، قطر محفظه باید حداقل 34 اینچ باشد.

دوش گالوانیزه با استفاده از یک دسته فعال می شود و ایستگاه شست و شوی چشم با یک اهرم یا پدال فعال می شود.

دمای آب مناسب برای چشم شوی گالوانیزه
دمای آب چشم شوی آزمایشگاهی باید بین 16 تا 38 درجه سانتی گراد (60 تا 100 درجه فارنهایت) باشد. دمای بالاتر از 38 درجه سانتی گراد (100 درجه فارنهایت) برای چشم مضر است و می تواند تعاملات شیمیایی با پوست و چشم را بیشتر کند. شست و شوی طولانی مدت چشم با آب سرد (کمتر از 16 درجه سانتی گراد (60 درجه فارنهایت)) می تواند باعث هیپوترمی شود.
هر گونه ماده شیمیایی باید حداقل 15 دقیقه شسته شود اما زمان شست و شو می تواند تا 60 دقیقه  نیز ادامه پیدا کند. پس دمای آب باید به اندازه ای باشد تا فرد بتواند برای مدت زمان معینی تحمل کند.

نحوه کار دوش و چشم شوی گالوانیزه

خرید دوش و چشم شوی اضطراری
جهت خرید مطمئن دوش و چشم شوی اضطراری می توانید به فروشگاه اینترنتی تجهیزات آزمایشگاهی رویان ایران مراجعه فرمائید. رویان ایران علاوه بر گارانتی محصولات، ضمانت اصالت کالا را نیز بر روی محصولات خود ارائه می دهد. برای مشاهده انواع محصولات و تجهیزات آزمایشگاهی می توانید به وب سایت رویان ایران مراجعه نمائید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
وکیل مدافعان شیطان در تهران!
۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
بارش‌های اخیر شدت خشکسالی را کاهش نداد
حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو
گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
تداوم یاوه گویی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران
اردن کمک به صهیونیست‌ها را تائید کرد
عطوان: تهدید اسرائیل جنگ روانی است
اظهارات تحقیرآمیز مشاور موساد درباره سرسپردگی دولت باکو به اسرائیل
اسرائیل دست از پا خطا کند با هزاران موشک در هم کوبیده می‌شود
هاآرتص: هر تهدید ایران، ما را به لرزه درمی‌آورد
گفت و شنود/ مگه کوری؟!
صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
دستاوردهای اقدام نظامی ایران علیه رژیم اسرائیل
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top