تاریخ انتشار: جمعه 1400/02/17 - 05:07
کد خبر: 394512

۱۸۵ شخصیت اسرائیلی: در تهیه اسناد جنایات جنگی اسرائیل همکاری می‌کنیم

در ادامه این نامه آمده است که تمامی موارد ذکر شده و موارد دیگر نیازمند انجام تحقیقات از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی است و علی‌رغم اینکه تصویری از اسرائیل به عنوان حکومتی با سیستم قضایی توسعه یافته ترسیم می‌شود، اما باید گفت که در واقعیت شرایط تفاوت دارد و سیستم قضایی در این رژیم، نژادپرستانه و بیرحمانه است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، ۱۸۵ شخصیت علمی، فرهنگی و ادبی ساکن در سرزمین اشغالی امروز (پنج شنبه) در نامه‌ای به «فاتو بنسوده» دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه، از وی خواستند تا توجیحات رژیم صهیونیستی در خصوص جنایات جنگی خود علیه فلسطینی‌ها را باور نکند.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، در این نامه که به وکیل خانم بنسوده تحویل داده شده، آمده است که آن‌ها حاضرند با سازمان‌های حقوق بشری مستقر در سرزمین اشغالی برای جمع‌آوری اسناد جنایات جنگی اسرائیل علی فلسطینی‌ها در خلال جنگ ۲۰۱۴ غزه و شهرک‌سازی‌ها همکاری کنند.

در میان امضاء کنندگان این نامه، ۳۵ نفر استاد دانشگاه با درجه پروفسوری، ۱۰ دارنده جائزه علمی، افسران عالی‌رتبه، شخصیت‌های ادبی، هنرمندان و فعالان چپ‌گرا حضور دارند.

در این نامه آمده است: «بر اساس تجربه گذشته خود، تأکید داریم که نسبت به عزم و اراده و جدیت نهادهای قضایی اسرائیل در خصوص تحقیق بر روی بروز جنایت جنگی علیه فلسطینی‌ها شک و تردید عمیقی داریم. این تردید بر پایه ارتکاب دهها مورد جنایت جنگی در اراضی اشغالی است که درباره عمده آن‌ها هیچ زمانی تحقیقی صورت نگرفت و تنها در موارد اندکی تحقیقات سطحی پیش رفته و در نهایت نیز رأی تبرئه صادر شده است.»

امضاء کنندگان این نامه در ادامه مواردی از اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین را ذکر کرده و نوشتند: «اقدامات تبعیض‌آمیز بی‌ شمار، محدودیت‌های رفت و آمد، مصادره اراضی فلسطینی‌ها برای شهرک‌نشینان، مجازات دسته‌جمعی، بازداشت‌های بی مورد، بازداشت‌های طولانی مدت بدون سپری شدن مراحل دادرسی، زندانی کردن غیر قانونی در خارج از اراضی اشغالی، یورش‌های پر تکرار به خانه‌ها و روستاها، تخریب خانه‌ها و ساختمان‌ها، ممانعت از دسترسی به نیازهای اولیه از جمله آب، لغو مجوز سکونت، ممانعت فلسطینیان از ورود به زمین‌های کشاورزی خود و محاکمه در دادگاههای نظامی بر اساس اسناد غیر واقعی نمونه‌هایی از جنایات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها به شمار می‌رود.»

در ادامه این نامه آمده است که تمامی موارد ذکر شده و موارد دیگر نیازمند انجام تحقیقات از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی است و علی‌رغم اینکه تصویری از اسرائیل به عنوان حکومتی با سیستم قضایی توسعه یافته ترسیم می‌شود، اما باید گفت که در واقعیت شرایط تفاوت دارد و سیستم قضایی در این رژیم، نژادپرستانه و بیرحمانه است.

امضاء کنندگان تأکید کردند که قوانینی که در اراضی اشغالی اعمال می‌شود و نوع اجرای آن‌ها از سوی مقامات اجرایی و امنیتی اسرائیلی به گونه‌ای است که در عمل اجازه ارتکاب ظلم و جنایت جنگی را می‌دهد و آن‌ها در ارتباط با سازمان‌های حقوق بشری و فعالانی که در اراضی اشغالی و اراضی فلسطینی‌ها فعالیت می‌کنند، آماده هستند تا جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را مستند کرده و به سهم خود به دادگاه کیفری بین‌المللی کمک کنند.

دیوان کیفری بین‌المللی مستقر در لاهه در اسفند ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که تحقیق رسمی درباره وقوع جرائم جنگی در اراضی فلسطین اشغالی را آغاز کرده است. دولت دونالد ترامپ سال گذشته تلاش بسیاری برای ممانعت از آغاز این تحقیقات انجام داد و مسئولان دادگاه لاهه را تحریم کرد. مقامات رژیم صهیونیستی نیز گفته‌اند که تحقیق درباره جنایات جنگی این رژیم، عبور از خطر قرمز آن‌ها محسوب می‌شود. مقامات عالی‌رتبه و فرماندهان رده‌بالای رژیم صهیونیستی بیم آن دارند که در صورت صدور رأی علیه آن‌ها به اتهام ارتکاب جنایت جنگی، دیگر نتوانند آزادانه به هر کشوری که بخواهند سفر کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top