تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/02/19 - 13:46
کد خبر: 394766

چقدر به دانشگاه فرهنگیان مورد توجه بوده است؟

عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی گفت: در دانشگاه فرهنگیان در سه سال اخیر حرکت‌های خوبی در ابعاد فرهنگی، آموزشی ، مهارتی و جذب دانشجو، کارورزی دانشجویان، رفاه دانشجویان و امور پژوهشی انجام گرفته است ولی باید دانشگاه فرهنگیان خیلی جدی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علی محمودلو عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با تأکیدات ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه فرهنگیان در اردیبهشت سال 1397، اظهار کرد: از جملاتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند می‌توان به «آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت عمومی، زیرساخت اصلیِ سعادت یک ملّت و پیشرفت یک کشور و در جمهوری اسلامی، حرکت به سمت آرمان‌ها است»، «جهت‌گیری تعلیم و تربیت کشور باید به ‌سمت برخورداری از عدالت باشد»، «در تعلیم و تربیت کشور، علم و دانشِ سودمند باید تعقیب بشود»، «مهم‌ترین اقدام در کار تعلیم و تربیت عمومی کشور تربیت معلم است»، «توقف کامل اجرای سند 2030» و «زمان‌بندی کردن تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» اشاره کرد.

وی افزود: همچنین رهبر معظم انقلاب فرمودند «دستگاه آموزش و پرورش یکی از معدود دستگاه‌های درجه‌ یک در پیشرفت کشور و نیازهای کشور است؛ دستگاه آموزش و پرورش خیلی مهم است. این بخش از وظایف تعلیم و تربیت، به عهده‌ دستگاه آموزش و پرورش است؛ ما نمی‌توانیم به آموزش و پرورش مثل یک اداره‌ معمولی در ردیف ادارات دیگر نگاه کنیم؛ اینجا مسأله‌اش، مسأله‌ ویژه است» و همچنین فرمودند «اجع به مسأله دانشگاه فرهنگیان و مسأله‌ تربیت‌معلّم؛ امروز مهم‌ترین نیاز آموزش و پرورش کشور، معلّم است؛ مهم‌ترین نیاز، معلّم است. این دانشگاه و دانشگاه شهید رجایی و هر نقطه‌ای که تربیت‌معلّم بر آن صدق می‌کند، بایستی هم کمّاً، هم کیفاً توسعه پیدا کند»؛ مقام معظم رهبری گفتند «مراکز تربیت معلّم -که مهم‌ترینش فعلاً دانشگاه فرهنگیان است- مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشورند و در مورد این دانشگاه کوتاهی شده. آنچه بنده اطّلاع دارم و به من گزارش شده، این دانشگاه، هم از لحاظ نیروی انسانی -معلّم، استاد- دچار کمبود است، هم از لحاظ بودجه دچار کمبود است، از لحاظ فضای آموزشی دچار کمبود است» و بیان کردند «وزارت علوم، سازمان مدیریّت، سازمان امور استخدامی، هرکدام به نحوی بایستی همکاری کنند، کمک کنند؛ این مشکلات باید برطرف بشود. البتّه دوستان، هم اینجا ذکر کردند، هم در آن جلسه‌ قبلی گفتند که از بنده انتظاراتی دارند؛ بنده آماده هستم و هر کاری که از من بربیاید و بتوانم انجام بدهم و در اختیار بنده باشد، قطعاً انجام می‌دهم؛ برای اینکه این مسأله را جزو مسائل درجه‌ اوّل کشور می‌دانم و می‌شناسم».

محمدلو گفت: موارد تأکیدات مقام معظم رهبری تا حدودی پیگیری شده است ولی تا حصول نتیجه مورد انتظار، فاصله زیادی است و باید توسط دست اندرکاران تعلیم و تربیت موارد مورد انتظار معظم له را دقیق‌تر و جدی‌تر به طور کارشناسی و جدی‌تر پرداخته شود.

سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی جهت تأمین، تربیت و توانمندسازی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش، پیشرو در آموزش، پژوهش، تولید و ترویج علم نافع مورد نیاز آموزش و پرورش، سرآمد در آموزش و شایستگی‌های حرفه‌ای و تخصصی تربیت‌محور، توانمند در بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی و تربیتی در انجام مأموریت‌ها، مبتنی بر معیارهای نظام اسلامی، توانمند در زمینه‌سازی برای شکوفایی فطرت، استعدادها و شکل‌گیری هویت یکپارچه اسلامی- ایرانی- انقلابی دانشجومعلماناست.

وی افزود: در دانشگاه فرهنگیان در سه سال اخیر حرکت‌هایخوبیدر ابعاد فرهنگی و آموزشی و مهارتی و جذب دانشجو و کارورزی دانشجویان و رفاه دانشجویان و امور پژوهشی انجام گرفته است ولی باید دانشگاه فرهنگیان خیلی جدی در نظر گرفته شود.

محمودلو ادامه داد: به نظر بنده چون دانشگاه فرهنگیان مأموریت تربیت معلم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به عهده دارد، فلذا مشکلات زیربنایی دانشگاه با حرکت جهادی ملی و توسط تمام دستگاه‌های اجرایی کشور قابل حل و فصل است.

وی تصریح کرد: آن چیزی که مورد انتظار است، تقویت همه جانبه و حفظ استقلال دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان آینده کشور در چارچوب سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری است که مسأله مهمی است و باید به آن پرداخته شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top