تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/02/20 - 09:43
کد خبر: 394825

نامه وزیر بهداشت درباره رسیدگی به مشکلات مختلف دانشجویان دستیاری

وزیر بهداشت در نامه ای به معاونین آموزشی، دانشجویی فرهنگی و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر ضرورت رسیدگی به مشکلات مختلف دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی تاکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به معاونین آموزشی، دانشجویی فرهنگی و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر ضرورت رسیدگی به مشکلات دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی کشور تاکید کرد.

این نامه خطاب به دکتر علی اکبر حقدوست، معاون آموزشی و دکتر سیماسادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همچنین روسا و سرپرستان دانشگاه ها و دانشکده علوم پزشکی نوشته شده است.

در این نامه آمده است: «گرچه در سال گذشته تلاش شد در معیشت دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاههای علوم پزشکی کشور با افزایش 50 درصد کمک هزینه، بیمه پایه درمان و بیمه تأمین اجتماعی، پرداخت وام ضروری و ودیعه مسکن و کاهش سقف کشیک ها در حد امکان گام های کوچکی برداشته شود. مع الوصف سختی های ناشی از خدمت در عرصه سلامت در ایام نفسگیر کرونا از یک سو و مشکلات اقتصادی و اجتماعی عمومی از سوی دیگر بعضاً عرصه را بر این عزیزان تنگ تر از حد تاب آوری کرده است.»

وزیر بهداشت در این نامه با اشاره به جلسات متعدد با معاونین و روسای دانشگاهها و طرح موضوع رسیدگی به مسائل دستیاران یادآور شد: «در جلسات متعدد به موضوع بهداشت روان دانشجویان و دستیاران و رسیدگی به عوامل موثر بر فقدان نشاط و تاب آوری در این روزگار سخت پرداخته ام بارها خواسته ام با نمایندگان ایشان جلسه بگذارید، حرفها را بشنوید، درد دل ها را گوش کنید. اینان نخبگان هوشی کشورند سرمایه های ارجمند ملی و امیدهای آینده سرزمین اند.»

نمکی تاکید کرد: بازهم میگویم مگذارید امواج خروشان دلسردی و ناامیدی از آینده جسم و روحشان را در هم بکوبد. نقطه مقابل عشق، نفرت نیست، بی تفاوتی است. مگذارید عشق به خدمت جایش را در نظام سلامت با بی تفاوتی و دلمردگی عوض کند. ما نیازمند متخصصین سرزنده و با نشاط برای روزهای سخت مملکتی هستیم که همواره در معرض تندباد حوادث روزگار است. تاب آوری نظام سلامت و همه اجزای بی بدیلش، افتخاری ماندگار در ایام سخت کرونا آفرید. کمک کنید تا این تاب آوری و نشاط با سرخوردگی و واماندگی جایگزین نگردد.»

وی در این نامه از معاونان آموزشی و دانشجویی و روسای دانشگاه ها خواسته است بررسی کنند چرا داوطلب برای بعضی از رشته ها نداریم؟ چرا گروهی در میانه راه نفسهایشان به شماره می افتد؟ گرچه هنوز وقتی به استانها می روم روحیه خدمتگزاری با نشاط را در اکثر همکارانم می بینم، ولی چرا بعضی دچار نومیدی از آینده اند؟

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: «جلسه بگذارید، حرف های شان را بشنوید، راهکارهای کاهش مشکلات شان را اعلام کنید. نمی خواهم شاهد پژمردگی گلهای گلستانی باشم که دردمندان سرزمینم دل به نفس های مسیحایی آنان بسته اند. محیط شاداب تری را برایشان مهیا سازید. لحظه ای درنگ نکنید، شاید درودی گرم مگذارد بدرودی سرد را نظاره کنیم.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top