تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/02/20 - 10:03
کد خبر: 394836

مهمترین نکات در انتخاب کابینت آشپزخانه

اولین کاری که در هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه باید مورد بررسی قرار بگیرد این است که دکوراسیون آشپزخانه شما از چه سبکی پیروی می کند. به طول کلی طراحی کابینت ها بر مبنای دو سبک مدرن و کلاسیک صورت می گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، کابینت ها از اجزای مهم در هر آشپزخانه ای می باشند. به همین علت انتخاب کابینتی که بتواند با دکوراسیون آشپزخانه شما متناسب باشد و همین طور باعث زیبایی و نمایی چشم گیر شود اهمیت بسیاری دارد. انتخاب کابینت آشپزخانه مناسب اهمیت بالاتری نسبت به استایل دیوارها و کف آشپزخانه دارد. در انتها با توجه به الویت ها و همین طور سلیقه و نظر خود اقدام به انتخاب کابینت آشپزخانه می کنید. همین طور که می دانید از کابینت ها در جهت ذخیره کردن مواد غذایی مختلف و یا نگهداری ظرف و ظروف مورد نیاز در هنگام آشپزی استفاده می شود در این راستا هرچه محیط آشپزخانه دارای نظم و انضباط بیش تری باشد شما قادر هستید تا به طور مناسب آشپزخانه خود را مدیریت نمایید.

مهمترین نکات در انتخاب کابینت آشپزخانه

المان های مهم در هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه

دکوراسیون و فضای داخلی آشپزخانه

اولین کاری که در هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه باید مورد بررسی قرار بگیرد این است که دکوراسیون آشپزخانه شما از چه سبکی پیروی می کند. به طول کلی طراحی کابینت ها بر مبنای دو سبک مدرن و کلاسیک صورت می گیرد. در نتیجه شما با توجه به این که سبک دکوراسیون آشپزخانه شما چگونه است می توانید یکی از این دو سبک را انتخاب نمایید. در سبک مدرن از طراحی پیچیده ای برای آشپزخانه شما استفاده نمی شود. این سبک باعث می شود که کابینت های مدرن در مقایسه با کابینت های کلاسیک عرض کمتری داشته باشند. یکی دیگر از مزایایی سبک مدرن این است که باعث می شود تا کابینت آشپزخانه شما دارای وزن پایین تری باشد و همین طور می توانند به صورت یک رنگ طراحی گردند. در طراحی کابینت آشپزخانه بیش تر از ورقات های گلاس و پی وی سی استفاده می شود. اما کابینت هایی که در حالت کلاسیک طراحی می شوند بسیار متفاوت هستند. این کابینت ها از چوب تولید می شوند و طراحی زیبا و چشم نوازی دارند. از تفاوت های کابینت کلاسیک با کابینت مدرن این است که این کابینت دارای ارتفاع کوتاه تری نسبت به کابینت مدرن است و همین طور این کابینت عمق بالاتری دارد.

رنگ

یکی از موارد قابل توجه در هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه رنگ آن می باشد. اگر آشپزخانه شما دارای ابعادی کوچک است باید بدانید که مناسب ترین رنگ برای این نوع آشپزخانه ها رنگ های روشن تر می باشد. زیرا این رنگ ها باعث می شوند که آشپزخانه شما بزرگ تر بنظر برسد و به صورت مخالف اگر آشپزخانه شما بسیار بزرگ است انتخاب رنگ های تیره باعث می گردد تا آشپزخانه کوچک تر بنظر برسد. همچنین لازم به ذکر است که شما باید توجه داشته باشید که اگر از ترکیب چندین رنگ برای کابینت خود استفاده کنید این مسئله موجب می شود که آشپزخانه شما شلوغ تر بنظر برسد. در نتیجه شما با دو انتخاب مواجه هستید در حالت اول می توانید کابینت آشپزخانه خود را تنها با یک رنگ انتخاب کنید و در حالت دوم رنگ های ترکیبی انتخاب شده مکمل همدیگر باشند. از دیگر نکات قابل توجه این است که انتخاب رنگ هایی مانند سبز و قرمز می تواند بعد از مدتی باعث خستگی چشم ببینده گردد و چشم گیری و نمای آن بعد از مدتی کاهش یابد.

مهمترین نکات در انتخاب کابینت آشپزخانه

بدنه کابینت آشپزخانه

جنس ورقه ای که کابینت آشپزخانه از آن ساخته می شود یکی دیگر از نکات مهم می باشد. به طور کلی ام دی اف از رایج ترین قطعاتی است که از آن در ساخت کابینت ها استفاده می کنند. چوب های نئوپان شباهت بالایی به ام دی اف دارند و  اگر کابینت سازان به دلیل قیمت پایین تر آن از این نوع چوب ها استفاده کنند ممکن است که مشتریان متوجه این نکته نگردند ولی باید بدانید که نئوپان در مقایسه با MDF از کیفیت پایین تری برخوردار است پس درهنگام خرید این نکته را مد نظر داشته باشید که از شرکت های معتبری همچون سازا دیزاین اقدام به خرید کابینت خود نمایید. اگر کابینت شما با نئوپان و روکش هایی که از جنس کاغذ هستند پوشیده شده باشد کیفیت کار بسیار پایین خواهد بود و نکته دیگر این است که لبه کابینت آشپزخانه باید نوار کاری شده باشد زیرا این کار باعث می شود تا بدنه کابینت نمای جذاب تری پیدا کند.

درب کابینت آشپزخانه

از مدل درهای مختلفی می توان برای کابینت آشپزخانه استفاده کرد. درهای کابینت می توانند به حالت های مختلفی مانند مسطح و یا تورفته مورد طراحی قرار گیرند. درهای کابینت باعث زیبایی دوچندان کابینت شما می شوند. در نتیجه برای انتخاب درهای کابینت نیز توجه به نوع سبکی که آشپزخانه شما دارد ضروری است.

صفحه کابینت آشپزخانه

به دلیل این که کابینت های آشپزخانه در معرض دائمی آسیب قرار دارند پس در انتخاب آن باید به نحوه ای عمل کرد که بتوانند به صورت مناسب در برابر عوامل مخربی همچون آلودگی ها و ... مقاومت کنند. زیرا این آسیب ها با گذشت زمان باعث فرسایش کابینت شما خواهند شد.

شرکت سازا دیزاین یکی از شرکت بسیار معروف و معتبر در زمینه ساخت و طراحی انواع کابینت ها می باشد. شما می توانید برای یک انتخاب آسان و با کیفیت در هر زمان با کارشناسان این شرکت تماس حاصل کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top