به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به جرات می توان گفت که هنگام رانندگی در ۹۰ درصد خودروهای داخلی، ۷۰ درصد خودروهای چینی و ۲۰ الی ۳۰ درصد خودروهای وارداتی، در اتاق خودرو صداهای آزار دهنده شنیده می شود. این صداها که اغلب از داشبورد، رودری، کنسول وسط، سانروف، طاقچه عقب شنیده می شود به راحتی در صداگیری کاراک قابل برطرف شدن می باشد.
در کاراک، متخصصین با تجربه ما، ابتدا اتومبیل شما را کارشناسی می کنند و پس از اطمینان از سفت بودن قطعات خودرو، بسته به محلی که نیاز به صداگیری پیدا کرده است، اقدام به برطرف کردن مشکل می نمایند.
یکی از امکانات خوبی که این مجموعه برای مشتریان خود قرار داده این است که قادر به مشاهده نمونه کارهای صداگیری کاراک بر روی سایت خواهند بود.
چرا باید ماشین را صداگیری کنیم؟
صدای جاده واقعاً می تواند مانعی در لذت بردن از رانندگی با ماشین باشد، خصوصاً اگر این صدای نامطلوب به قدری زیاد باشد که شما برای مکالمه لازم باشد صدای خود را بلند کنید. اگر پشت چراغ راهنمایی متوقف شده اید و متوجه شده اید که صدای موسیقی را بسیار بلندتر از آنچه که تصور می کنید، بالا برده اید ، دلیل این امر این است که سروصدای ازار دهنده در اتاق خودرو خود دارید.
امروزه برخلاف تصور عموم اتومبیل ها سروصدای بیشتری نسبت به خودروهای قدیمی دارند. علت این مشکل این است که ماشین های جدید از جنس پلاستیک خشک و نامرغوب می باشند . ایجاد صدا در اتاق خودرو یکی از این مشکلاتی است که آسایش را از رانندهها گرفته است. تداوم صدای اتاق ماشین، میتواند منجر به سردرد، خستگی، استرس، خشم و… شود. بنابراین کاهش و حذف صدای داخل خودرو، از نظر حفظ سلامتی از اهمیت بالایی برخوردار است.
برای ارتباط با مجموعه کاراک می توانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.
شماره های تماس : 09193035101 و02133176043
عوامل سروصدا در اتومبیل
منشا و دلیل سروصدا در خودرو موارد زیر است:
- صداهایی که مربوط به موتور و دیگر قسمتهای مکانیکی خودرو
- صداهای مربوط به جاده که از طریق لاستیکها، در نهایت به اتاق خودرو منتقل میشوند
توجه به هر دو عامل بالا برای کاهش صداهای اتاق خودرو، از اهمیت لازم و کافی برخوردار است. روشهای تعمیری که به حذف صداهای موتور خودرو و دیگر بخشها مربوط میشود نیازمند تخصص کافی است.
در مرکز صداگیری کاراک، تکنسین حرفه ای و مسلط به فناوری جدید به بهترین حالت ممکن اتومبیل شما را صداگیری می کنند و شما را از شر هر گونه صدای اضافی رها می نمایند.
کاهش تاثیر عوامل جادهای نیز به فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد که در هر مدل خودرو متفاوت است و تسلط به آن برای همهی افراد امکانپذیر نیست.
صداگیری خودرو به دلیل مشکل در موتور و قطعات مکانیکی
گاهی این صداهای نامطلوب و آزار دهنده به دلیل شل بودن یا خرابی قطعات خودرو به گوش می رسند و می توانند مربوط به بخش های مختلف اتومبیل باشند. عدم عملکرد صحیح موتور، اگزوز، سیستم تهویه و لاستیکها، میتواند باعث ایجاد سر و صدا در اتاق خودرو شود. اگر صدایی که از خودرو شنیده میشود مشکلات ماشین را در بر میگیرد و در هر جاده و شرایطی صدا با شدت کمتر یا بیشتری شنیده میشود، باید ریشه آن را در خودرو و بخشهای مختلف آن پیدا کنید. سیستم موتور، اگزوز، جلوبندی خودرو ممکن است مشکل پیدا کرده باشند. در اکثر مواقع باید دقت داشته باشید که این صداها نه تنها یک صدای مزاحم نیستند بلکه آلارم خطر برای بخشهای مختلف خودرویتان محسوب میشوند.
مراقبت های رایج مثل تعویض به موقع روغن موتور، جزء مواردی است که میتواند در کاهش صدای اتاق ماشین، موثر واقع شود.
صداگیری به دلیل مشکل در لاستیک ها
یکی از نکاتی که کمتر به آن توجه میشود، تاثیر کیفیت لاستیکها در کاهش صدای داخل خودرو است.لازم است به طور مرتب فشار تایرها را کنترل کنید و در صورت لزوم اقدام به تعویض آنها نماید
اگر کیفیت لاستیکها پایین باشد هنگام حرکت صدا ایجاد میکند و این مسئله ممکن است به شدت شما را عصبانی کند. معمولا لاستیکهای فابریک خودرو مشکلی از این نظر ندارند مگر این که عمر زیادی داشته باشند. از این رو بهتر است هنگام تعویض لاستیک خودرو دقت داشته باشید که یک لاستیک با کیفیت تهیه کنید تا از نفوذ صدای آن به داخل کابین در امان باشید.
زمانی که فشار باد لاستیک تنظیم نباشد، صدای غیر معمولی از به گوش می رسد. همانطور که میبینید، تمام این صداها میتوانند یک هشدار برای راننده محسوب شوند که بخشی از خودرو استانداردهای لازم را ندارد و با رفع مشکل علاوه بر امنیت بیشتر صداگیری اتاق ماشین نیز انجام میگیرد.
روش های صداگیری در مرکز صداگیری کاراک
در مرکز خدمات صداگیری کاراک، صداگیری به دو صورت کلی زیر انجام می گیرد :
صداگیری فابریکی
پس از باز کردن قسمت مورد نظر، خرابی، شکستگی و یا شل شدن قطعات آن بخش مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت مشاهده مشکل اقدام به برطرف کردن آن می نماییم.
مثلا در صداگیری درب خودرو، پس از باز کردن در، بررسی می شود که آیا خار شکسته، شل شدن پیچ یا از جا در آمدن پرچ دیده می شود ؟ آیا اهرمی از درون نگهدارنده خود خارج شده است؟
در صورت وجود، خارها را تعویض نموده پیچ های شل شده را محکم کرده و بست ها را تعویض می نماییم.
صداگیری غیرفابریکی
پس از صداگیری فابریکی، با استفاده از قطعات عایق مانند که کارآنها جلوگیری از برخورد قطعات به یکدیگر و یا سایش آنها روی هم است، اقدام به صداگیری خودرو می نماییم.
این قطعات عایق شامل اسفنج تراکم بالا، انواع چسب های پلاستیکی، پارچه ای، شیمیایی و پلی اتیلن و... می باشد.