تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/02/21 - 12:49
کد خبر: 394961

دیدار رهبری؛ فرصتی برای نقد بی‌پرده به قوای سه‌گانه

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: اصلاح ساختارها، مسئله سربازی، مدیریت دولت در مقابله با ویروس کرونا، سیاست خارجه شکست خورده و مسئله مشارکت در انتخابات، از جمله مسائلی است که نمایندگان دانشجویان می‌توانند مطرح کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، همزمان با دیدار امسال رهبر معظم انقلاب با دانشجویان در هفته پایانی ماه مبارک رمضان، ایمان احمدی، نماینده اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب و دبیر این اتحادیه در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، به بیان مسائل و نکاتی پیرامون این دیدار و صحبت‌های دانشجویان پرداخت.

رهبردیدار رهبری؛ فرصتی برای نقد بی‌پرده به قوای سه‌گانه

ایمان احمدی در رابطه با دیدار هرساله دانشجویان با رهبر معظم انقلاب گفت: دیدار سالانه دانشجویان با رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان یکی از خاطره انگیز‌ترین و پراهمیت‌ترین وقایع برای جنبش دانشجویی است.

وی افزود: تجربه یک دیدار صمیمانه، بی واسطه و رودر رو با رهبر معظم انقلاب و ولی فقیه جامعه اسلامی دارای یک شیرینی و جذابیتی است که همه کسانی که در این جلسه شرکت کرده اند، این مسئله را تایید می‌کنند؛ این در حالی است که شاید در کمتر جایی از دنیا چنین فرصتی با این سبک و سیاق در اختیار دانشجویان قرار بگیرد که با شخص اول کشور خود گفتگو کنند.

احمدی بیان کرد: تشکل‌های دانشجویی، گروه‌های جهادی، نمایندگان نشریات دانشجویی و تمام کسانی که در دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب دارای تریبون هستند، می‌توانند بدون لکنت زبان آخرین نظرات، مواضع، انتقادات، پیشنهادات و سوالات خود را نسبت به شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور با رهبر معظم انقلاب و کسانی که اتفاقات این دیدار را دنبال می‌کنند اعم از اهالی سیاست و حکمرانی در داخل و خارج کشور و رسانه بیان کنند.

وی با بیان اینکه دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب یک فرصت بی نظیر است و می‌توان آن را قله موضع گیری‌های تشکل‌های دانشجویی دانست، اظهار داشت: وجهه دیگر اهمیت این دیدار صحبت‌هایی است که رهبری انقلاب در پاسخ به متن‌های سخنرانی و اعلام مواضع دانشجویان می‌دهند و به نوعی خط مشی ها، رهنمود‌ها ومطالباتی را برای جنبش دانشجویی مشخص می‌کنند و این یک اتفاق بسیار سازنده، جهت ده و مهم است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان شور و نشاط، هیجان و حس مثبت حاکم بر دیدار‌های رهبر معظم انقلاب با دانشجویان را از دلایل برجستگی این دیدار با سایر دیدار‌های ایشان برشمرد و افزود: رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه‌ای به دیدار با دانشجویان دارند به گونه‌ای که دیدار با دانشجویان طی این سال‌ها و حتی با شیوع ویروس کرونا به طور منظم و مفصل برگزار شده و این در حالی است که دیدار با اساتید و شعرا دردو سال اخیر لغو شده و این نشان دهنده لطف و عنایت رهبری به دانشجویان است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بیان کرد: در دیدار با رهبر معظم انقلاب این فرصت وجود دارد تا دانشجویان به بیان مسائل گوناگون کشور بپردازند و نقد خود را بی پرده خطاب به نهاد‌های مختلف اعم از قوای سه گانه، شورای نگهبان و حتی دفتر رهبر معظم انقلاب مطرح کنند.

احمدی بیان کرد: اهمیت ژورنالیستی و رسانه‌ای سخنرانی‌های دانشجویی در محضر رهبر معظم انقلاب موجب شده تا بخش‌های مهم این متن‌ها از سوی رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب پیدا کنند، اما با این وجود بنده معتقدم که متن برای دیده شدن و با سبک وسیاق ژورنالیستی نباید نوشته شود.

وی افزود: بیان نکات تیز و جذاب برای رسانه‌ها می‌تواند تنوع متن سخنرانی دانشجویان در محضر رهبر معظم انقلاب را بالا ببرد، اما با این وجود بنده معتقدم که رهبر انقلاب در این فرصت انتظار دارند که تحلیل کلانی را از وضعیت کشور از زبان دانشجویان بشنوند و ببینند که جهت فلش انتقادت دانشجویان و منظومه فکری آن‌ها به سمت چه مسائلی است.

احمدی با بیان اینکه پرداختن به مسئله سیاست خارجی شکست خورده دولت در هشت سال گذشته حتما می‌تواند از مسائل حائز اهمیت در دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب باشد، افزود: اصلاح برخی از ساختار‌ها همچون اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصلاح شرایط سربازی از دیگر مسائلی هستند که دانشجویان می‌توانند به آن‌ها بپردازند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان در این دیدار می‌توانند به مسائل روز کشور از جمله ناکارآمدی دولت در مدیریت مقابله با ویروس کرونا بپردازند، اظهار داشت: ضعف دولت در مدیریت مقابله با کرونا موجب شد تا فرصت تعطیلات نوروز به یک تهدید تبدیل شده و زمینه برای شیوع گسترده این بیماری در کشور فراهم شود به گونه‌ای که امروز در اوج پیک چهارم شیوع این ویروس شاهد پرپر شدن مردم عزیز کشورمان هستیم.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه در دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب امکان پرسیدن سوالات سخت و مهم از ایشان در مورد مسائلی که ممکن است جنبش دانشجویی نسبت به آن‌ها ابهاماتی داشته باشد وجود دارد، گفت: در سال‌های گذشته سوالات مهمی در دیدار‌های دانشجویی از رهبر معظم انقلاب پرسیده شده و ایشان هم پاسخ‌های مهمی به این سوالات داده اند و همین مسئله به منشاء خدمت به انقلاب اسلامی در جهت روشن شدن یک موضوع تبدیل شده است. مثلا چند سال پیش این سوال از رهبر معظم انقلاب پرسیده شده که شما منشاء مشکلات کشور را بیشتر ساختار‌ها می‌دانید یا کارگزاران که رهبری در پاسخ به طور شفاف گفتند ما ساختار‌های خوبی داریم و مسائل کشور بیشتر ناظر به اشتباهات و ناکارآمدی‌ها و یا به تعبیری ترک فعل‌های مسئولان و کارگزاران است.

احمدی بیان کرد: علاوه بر ارائه تحلیل که جزو مطالبات صریح رهبر معظم انقلاب به ویژه در سال‌های اخیر بوده دانشجویان می‌توانند در متن سخنرانی خود به ارائه راهکار و راه حل در خصوص مسائل مختلف بپردازند و این هم یک فرصت است، چون دانشجویان می توانند ایده‌های خود را در اختیار شخص اول کشور قرار بدهند.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که بخش قابل توجهی از متونی که در محضر رهبر معظم انقلاب قرائت می‌شوند، معطوف به انتخابات سال ۱۴۰۰، معیارها، چالش ها، پسا انتخابات، مسائل دولت سیزدهم، مسئله مشارکت و از این دست مسائل باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top