تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/02/22 - 03:00
کد خبر: 395039

حاشیه‌نگاری اختصاصی «خبرنامه دانشجویان ایران» از دیدار مجازی دانشجویان با رهبر انقلاب؛

از درخواست خواندن خطبه عقد تا پاسخ به انتقادهای غیرمنصفانه

از درخواست خواندن خطبه عقد تا پاسخ به انتقادهای غیرمنصفانه

در ادامه گودرزی دبیر دفتر تحکیم وحدت در ابتدای سخنان خود با اشاره به سخنان سخنران قبلی پاسخ هایی به او می دهد که مرتباً با احسنت گفتن و تشویق حضار همراه بود و در ادامه به بحث زنان و مسائل آنها و بحث تولید محوری و دیگر نکات مهم اشاره می‌کند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طبق سنت هر ساله رهبر معظم انقلاب دیدار دانشجویان برگزار شد با توجه به اینکه در روزهای آخر ماه مبارک رمضان قرار داریم وقتی تاریخ برگزاری را نگاه می کنم متوجه می شوم که حضرت آقا حتی شده در روزهای آخر ماه رمضان از برگزاری این دیدار منصرف نشده‌اند و خواستار انجام این گفت و گوی صمیمانه با دانشجویان شده‌اند و دانشجویانی که به مثابه فرزندان ایشان هستند از فیض این دیدار بی‌بهره نشدند.

اما حیف و صد افسوس که امسال هم مانند سال گذشته دیدار به صورت مجازی برگزار می شود و امان از کرونا در همین لحظه است که از خدا می خواهم تا شر این ویروس منحوس از کشور کنده شود تا توفیق دیدار حضوری حاصل شود.

از درخواست خواندن خطبه عقد تا پاسخ به انتقادهای غیرمنصفانه

آدرس محل دیدار دانشگاه علوم پزشکی ایران بود به راه افتادم، از اتوبان حکیم غرب گذر کردم و از کنار برج میلاد گذشتم تا به سر در بزرگ این دانشگاه رسیدم. وارد که شدم طبق روال همیشگی دیدارهای رهبری کارت شناسایی را نشان دادم و وسایل را تحویل داده و البته این را هم بگویم که نکات و ضوابط بهداشتی رعایت می شد و تب همگی مدعوین هنگام ورود چک میشد.

وارد سالن اصلی که شدم حال و هوای آن با حال و هوای حسینیه امام خمینی رحمت الله علیه تفاوتی نداشت شاید بگویید چرا؟ و من در پاسخ این را می‌گویم که شرف المکان بالمکین است و هر کجا که حضرت ماه باشد آنجا برای ما حسینیه است.

از درخواست خواندن خطبه عقد تا پاسخ به انتقادهای غیرمنصفانه

در سالن همگی دانشجویانی که حضور داشتند چشم انتظار شروع دیدار بودند و سخنرانان جلسه آخرین نکات متن خودشان را چک می کردند، در این بین صندلی و مکان مناسبی را برای نوشتن پیدا کردم و قلم به دست شدم.

حدود ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بود که مداح فضا را از عطر دعای افتتاح پر می کند و هوشمندانه فرازهای فوق‌العاده‌ای را انتخاب کرده بود و همه حضار فراز "اللهم الیک نشکوا فقد نبینا" را زمزمه کردند و من دل به امید بستم که روزی در محضر قطب عالم امکان بنشینم و انتظار دیدار رویش را به کام دل بچشانم و در آخر مداح با سلامی بر غریب دشت نینوا این بخش را به پایان رساند.

از درخواست خواندن خطبه عقد تا پاسخ به انتقادهای غیرمنصفانه

قبل از شروع رسمی مراسم مسئولی از دفتر مقام معظم رهبری نکاتی را جهت نظم بیشتر جلسه یادآور می شود و بعد از ارائه نکات سرکار خانم دکتر فاطمه یوسفی که به عنوان مجری برنامه حضور داشتن شعاری را برای ورود و آغاز مراسم در نظر گرفته بود و آن را تکرار کرد تا همگی آنرا بگویند، شعار این بود: «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»

طنین شعار فضای سالن را پر می‌کند و این تازه تمرین اولیه شعار بود. یکی از دانشجویان مسئولیت شعار دادن را در بین حضار به صورت خودجوش به عهده می گیرد و شعار می دهد و همگی افرادی که در سالن حضور دارند تکرار می‌کنند.

از درخواست خواندن خطبه عقد تا پاسخ به انتقادهای غیرمنصفانه

حوالی ساعت ۱۷ بود که تصویر حضرت ماه بر روی مانیتور پدیدار می شود همگی قیام می‌کنند و شعار می‌دهند و بعد از آن حضرت آقا اشاره می‌کنند که همگی بنشیند و حبیب صداقت از دانشجویان دانشگاه علامه که از رتبه های برتر قرآنی است تلاوت قرآن را آغاز می‌کند و همه به احترام آن سکوت می کند و در همین حین نگاه ها به جمال حضرت ماه خیره می ماند.

بعد از تلاوت قرآن مجری در ادامه ابتدا اشاره‌ای به شهادت حاج قاسم و شهید فخری زاده می کند و یادی از شهدای افغانستان در مدرسه سیدالشهدا می کند و خطاب به حضرت آقا می‌گوید: «حضرت آقا هم اینکه شما این نسل را باور کرده‌اید ما را بس است.»

از درخواست خواندن خطبه عقد تا پاسخ به انتقادهای غیرمنصفانه

سخنران اول محسن خزاعی نماینده بسیج دانشجویی از دانشگاه اصفهان است که برای شروع از رهبر معظم انقلاب اجازه و رخصت می طلبد و حضرت آقا بعد از اجازه در همان لحظه قلم به دست می‌گیرند که نکات را یادداشت کنند.

در سخنرانی خزاعی کلید واژه هایی به مانند مرد میدان و انتقام سخت، ایران قوی، عدالت و مسائل اولویت دار نظام به چشم می‌خورد. وی انتقام سخت را فراتر از بحث نظامی می‌داند و می‌گوید که انتقام سخت جنبش دانشجویی از آستین علمی آنها بیرون می آید و در آخر به شهادت دانش‌آموزان در دشت برچی می‌پردازد و در انتها از حضرت آقا انگشتر و چفیه درخواست می کند.

سخنران بعدی محمد پور دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی است که صحبت های او فضای جلسه را گرم می‌کند و حضار در چند بخش در تایید صحبت‌های او احسنت می‌گویند و  برای او دست می‌زنند. وی به موضوعاتی شامل نظارت بر صدا و سیما و قرائت اشتباه از ولی فقیه و قانون نانوشته ای که مدیران از پست و مقام شان بلند نمی شوند اشاره می کند و در پایان حضرت آقا به ایشان احسنت می گویند و می فرمایند انشالله که این ستیز عزیز با اخلاص همراه باشد و ادامه پیدا کند.

از درخواست خواندن خطبه عقد تا پاسخ به انتقادهای غیرمنصفانه

محمد پور باز هم به سخنان خودش ادامه می دهد اما آقا می فرمایند که خوب بود در متن اصلی این نکات را می گفتید و بهتر است که این نکات را مکتوب نمایید و به دفتر ارسال کنید.

سید ایمان احمدی نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سخنران بعدی این دیدار صمیمانه است او به ساده انگاری ها در مسئله حکمرانی، مدارس غیر انتفاعی و پولی و نکاتی درباره عدالت خواهی‌های پروژه‌ای و انتقاد از جلسات شواری عالی فضای مجازی و بحث فیلترینگ می پردازد و از آقا سوال می‌کند که آیا جوانگرایی در شوراهای عالی اتفاق می افتد یا خیر؟

وی در انتهای سخنان خودش از رهبر معظم انقلاب به غیر از چفیه و انگشتر درخواست زیبایی دارد احمدی از آقا می خواهد که در قنوت نماز شبشان وی را به اسم دعا کنند و اگر امکان دارد رهبری برای او خطبه عقدی به صورت غیابی قرائت کنند.

توحید تقی زاده دبیر جامعه اسلامی دانشجویان سخنران بعدی این دیدار بود که در متن او موضوعاتی همچون تحول حکمرانی در گام دوم انقلاب، تغییر در شیوه جوانگرایی و موضوع آفند و پدافند در فضای مجازی به چشم می خورد و در انتها با زبان شیرین آذری از رهبری درخواست انگشتر و چفیه می کند و به سخنان خود پایان می‌دهد.

از درخواست خواندن خطبه عقد تا پاسخ به انتقادهای غیرمنصفانه

سخنران بعدی عدنانی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان پیشرو دانشگاه تربیت مدرس بود که با توجه به گرایش و سلیقه سیاسی‌اش سخنرانی او با جنجال و واکنش حضار همراه بود و حاضرین در جلسه با شعارهایی پاسخ برخی از سخنان او را دادند و نکته مهم این بود که در آخر سخنرانی حضرت آقا چند نکته را به وی گفتند حضرت آقا فرمودند که ما به بسیاری از سوال های شما پاسخ داده ایم و سخنان شما از جوانمردی به دور است.

رهبری در ادامه فرمودند: ما از شنیدن انتقاد ها هیچ گونه ابایی نداریم و انتقاد هیچ اشکالی ندارد اگر درست باشد استفاده می‌کنیم اگر غلط باشد اصلاح می‌کنیم اگر اصلاح هم نشد اهمیتی ندارد و در پایان رهبر انقلاب در خطاب به این سخنران فرمودند: سعی کنید در سخن گفتن منصف باشید و جوانمردانه حرکت کنید.

از درخواست خواندن خطبه عقد تا پاسخ به انتقادهای غیرمنصفانه

در ادامه گودرزی دبیر دفتر تحکیم وحدت در ابتدای سخنان خود با اشاره به سخنان سخنران قبلی پاسخ هایی به او می دهد که مرتباً با احسنت گفتن و تشویق حضار همراه بود و در ادامه به بحث زنان و مسائل آنها و بحث تولید محوری و دیگر نکات مهم اشاره می‌کند.

در ادامه مجری که فرزند کوچکش را هم آورده بود از رهبری درخواست کرد که برای فرزندش دعا کنند و رهبر معظم انقلاب در پاسخ می فرمایند خداوند از این فرزندها زیاد به شما عنایت کند و بعد از آن همگی با ذکر صلوات به استقبال سخنان رهبری می رویم.

از درخواست خواندن خطبه عقد تا پاسخ به انتقادهای غیرمنصفانه

رهبری در انتهای سخنان خودشان به این نکته اشاره می‌فرمایند که جلسه امروز جلسه خیلی خوبی بود و من در مقام نقد نیستم ولیکن سطح جلسه از گذشته بالا بود و نفس انتشار نظرات دانشجویی خیلی خوب است و البته در سخنان امروز راه حلی در اظهارات نبود و کلیات مطرح شد ولی نقدها برای افکار عمومی بسیار مفید است و امیدوارم خدای متعال به شما خیر و برکت دهد و ما را در انجام آنچه رضای اوست موفق بدارد.

گزارش از سجاد باقری

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top