تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/02/28 - 17:02
کد خبر: 395635

اعلام اسامی معرفی‌شدگان آزمون دکتری ۱۴۰۰

سخنگوی سازمان سنجش گفت: اسامی معرفی‌شدگان آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۰ که حدنصاب لازم را به منظور شرکت در مرحله دوم آزمون کسب کرده‌اند؛ اعلام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»  به نقل از خبرگزاری دانشجو،  فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش گفت: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) امروز ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شد. داوطلبان می‌توانند برای دریافت کارنامه انتخاب رشته خود اینجا کلیک کنید.

اعلام اسامی معرفی‌شدگان آزمون دکتری ۱۴۰۰

وی افزود: تعداد ۳۸ هزار و ۲۲۲ نفر برای مصاحبه و مرحله دوم آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی معرفی شده اند.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: فهرست اسامی معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت و مدارک مورد نیاز برای شرکت در مرحله بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۰ منتشر شده است.

وی افزود: منحصراً متقاضیانی می‌توانند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای انجام مصاحبه اقدام کنند که کدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج کرده و حد نصاب نمره علمی لازم را مطابق کارنامه کسب کرده باشند.

زرین آمیزی بیان کرد: متقاضیانی که براساس کارنامه منتشره در درگاه سازمان سنجش در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم هستند، لازم است مطابق با اطلاعیه دانشگاه‌های مربوط که از تاریخ چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در سایت اطلاع رسانی آن‌ها منتشر می‌شود به منظور انجام مراحل مختلف مصاحبه اقدام کنند.

وی اظهار کرد: آن‌دسته از متقاضیانی که در مرحله ارزیابی تخصصی شرکت و در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ قرار گیرند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ نخواهند بود.

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش متقاضیانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هستند، باید به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، از تاریخ ۲۸ اردیبهشت تا ۱۰ تیرماه ۱۴۰۰ با پرداخت مبلغ ۸۸۰ هزار ریال بصورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت دارند.

کسانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام نکنند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

گزینش نهایی متقاضیان در هر کدرشته‌محل براساس نمره کل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمرکز و نمرات مراحل مختلف ارزیابی تخصصی مطابق با نمودار مندرج در بند الف در صفحه ۱۵ دفترچه راهنمای ثبت نام و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، انجام می‌شود.

متقاضیانی که مبادرت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی کرده به منظور اطلاع از نحوه و چگونگی انجام مراحل ارزیابی تخصصی از متقاضیان و سایر مراحل گزینش به درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه مراجعه کنند.

عدم اقدام و یا مراجعه معرفی شدگان به منظور مصاحبه و انجام مراحل ارزیابی تخصصی به منزله انصراف از پذیرش در آن رشته محل هستند.

مدارک لازم که متقاضیان دارای حدنصاب باید آن‌ها آماده و ارائه کنند:

۱- مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

تبصره - متقاضیانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد و یا دکتری حرفه‌ای بوده و حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل می‌شوند (گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در صفحه ۷۰ دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مذکور و یا فرم مندرج در صفحه ۱۷۵ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی).

۲- مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

تبصره ۱- آن‌دسته از متقاضیانی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته هستند علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته باید مدرک کاردانی را نیز ارائه کنند.

تبصره ۲ - کسانی که به دلائلی قادر به ارائه اصل مدرک یا مدارک مندرج در بند‌های ۱ و ۲ فوق نیستند، لازم است گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک را به همراه داشته باشند.

۳- شناسنامه و یا کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ای معرفی شده با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی این سازمان.

۴- گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده کرده اند. لازم به تاکید است مربیان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی باید واجد شرایط مطابق توضیحات صفحه ۱۰ دفترچه راهنمای انتخاب رشته باشند.

تبصره: مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی این دانشگاه امکان بهره مندی از این سهیمه را دارا هستند.

- تمامی مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی.

۶-سایر مدارک و مستنداتی که از سوی دانشگاه‌ها اعلام می‌شود.

نحوه اعمال تغییرات در ظرفیت کدرشته محل‌های مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته

با توجه به اعلام دفتر گسترش آموزش عالی یا مکاتبات واصله از موسسات آموزش عالی، تغییراتی در ظرفیت‌های بعضی از کدرشته‌محل‌ها انجام خواهد شد، بنابراین تعداد قبولی‌ها، براساس ظرفیت نهایی صورت خواهد گرفت.

اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی

شرایط و ضوابط پذیرش در دانشگاه صنعتی مالک اشتر (مندرج در صفحه ۱۶۶) دفترچه راهنمای انتخاب رشته به شرح ذیل اصلاح می‌شود: «پذیرفته شدگان نهایی در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و شرایط علمی لازم، به استخدام وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در خواهند آمد.» ضمنا خاطر نشان می‌سازد متقاضیان برای اطلاع از سایر شرایط می‌بایست به سایت دانشگاه یادشده مراجعه کنند.

گفتنی است؛ آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی جمعه ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۹ با حضور حدود ۱۴۶ هزار نفر در ۲۴۲ کد رشته، ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهرستان برگزار شد. تعداد ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند.

کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۰ روز ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد و پس از آن داوطلبان مجاز امکان انتخاب رشته را پیدا کردند.

از تعداد ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر ثبت نام کننده در این دوره از آزمون، حدود ۱۴۶ هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بودند که از این تعداد، ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و از میان مجازین به انتخاب رشته تعداد ۹۵ هزار و ۶۳ نفر نسبت به انتخاب رشته اقدام کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top