تاریخ انتشار: شنبه 1400/03/01 - 04:57
کد خبر: 395876

برگزاری حضوری آزمون‌های عملی دانشگاه علوم پزشکی ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: آموزش مجازی در کنار مزایایی که دارد، از یکسری معایب هم برخوردار بوده که به مرور زمان می‌توان، این معایب را رفع و حتی آن را به یک فرصت و موفقیت تبدیل کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، جلیل کوهپایه‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره منویات رهبر معظم انقلاب و ابراز نگرانی ایشان از افت یادگیری دانشجویان در پی آموزش مجازی، اظهار کرد: تا پیش از شیوع کرونا، جهان در مسیر حرکت به سمت انقلاب صنعتی چهارم بود و کرونا باعث شد، این حرکت سرعت پیدا کند و استفاده از سامانه‌ها و نرم‌افزارها در آموزش و آزمون مجازی رواج بیشتری پیدا کند.

وی ادامه داد: لازم است که برای این مهم یکسری ابزارها و زیرساخت ها فراهم شود تا اساتید و دانشجویان با بهره‌مندی از آنها به استفاده از آموزش‌های مجازی و حتی ترکیبی (مجازی و حضوری) بپردازند و بعد از پایان اپیدمی کرونا هم این مسیر را ادامه دهند و به شیوه‌های آموزش قدیمی و سنتی (صرف حضوری) برنگردند.

کوهپایه‌زاده افزود: آموزش مجازی در کنار مزایایی که دارد، از یکسری معایب هم برخوردار بوده که به مرور زمان می‌توان این معایب را رفع و حتی آن را به یک فرصت و موفقیت تبدیل کرد.

* بالا بودن امکان تقلب در آزمون‌های مجازی، یک واقعیت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: بالا بودن امکان تقلب در آزمون‌های مجازی و افت آموزش در این بستر، یک واقعیت است که در شرایط فعلی با آن مواجه هستیم چرا که برگزاری حضوری آزمون‌ها و کلاس‌های آموزشی، ارزیابی دقیق‌تر و مطمئن‌تری از توانایی دانشجویان را ارائه می‌دهد اما می‌توان با پیاده‌سازی یکسری روش‌ها به تقویت صحت آزمون‌ها و کیفیت آموزش در این بستر پرداخت.

کوهپایه زاده اظهار کرد: نگرانی مقام معظم رهبری نسبت به افت یادگیری در آموزش مجازی و رواج تقلب در این بخش، کاملا بجا و صحیح است اما باید با استفاده از روش‌هایی، امنیت این آزمون‌ها و آموزش‌های غیرحضوری را بالا ببریم و به این منظور به استفاده از مراکز آزمون الکترونیک و شناسایی هویت افراد در بستر فضای مجازی و... بپردازیم؛ نه اینکه برگزاری آزمون‌ها و آموزش‌ها را محدود به فعالیت حضوری دانشگاه‌ها و دانشجویان کنیم.

وی در خصوص شیوه برگزاری آزمون‌های پایانی ترم دوم تحصیلی 1400-1399 دانشگاه علوم پزشکی ایران، بیان کرد: تمامی آزمون‌های پایانی این دانشگاه به صورت مجازی برگزار خواهند شد و فقط آزمون‌های عملی به شکل حضوری برگزار می‌شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top