تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/03/03 - 22:48
کد خبر: 396199

جزئیات برگزاری مصاحبه دکتری ۱۴۰۰دانشگاه تربیت مدرس

جزئیات برگزاری مصاحبه آزمون دکتری تخصصی سال 1400 دانشگاه تربیت مدرس اعلام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بنا بر اعلام این دانشگاه، داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در مرحله دوم (بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و مصاحبه علمی) آزمون نیمه متمرکز دوره های دکتری دانشگاه تربیت مدرس ضروری است با اطلاع کامل از شرایط و ضوابط دانشگاه، نسبت به تهیه و آماده‌سازی مدارک لازم اقدام کنند. سپس در قالب جدول زمان بندی، نسبت به ثبت نام الکترونیکی، بارگذاری مدارک و دریافت گواهی انجام ثبت نام اقدام نمایند.

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۰

مرحله دوم آزمون دکتری ۱۴۰۰ به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد که لازم است داوطلبان آمادگی و برنامه ریزی کامل برای شرکت در جلسات غیرحضوری (مجازی) مصاحبه، در بازه زمانی ۱۷ الی ۳۱ خردادماه سال ۱۴۰۰ را فراهم نمایند. جزئیات زمانی (ترتیب الفبایی تماس با داوطلب) و نحوه برگزاری (آدرس فضای مجازی) ۱۱خردادماه منتشر خواهد شد.

لازم است داوطلبان بر اساس جدول زمانی که در اطلاعیه شماره ۳ اعلام خواهد شد، نسبت به برقراری ارتباط آزمایشی با مسئولین مربوط دانشکده‌ها اقدام نموده و از امکان ورود خود در روز برگزاری مصاحبه علمی اطمینان حاصل نمایند.همچنین توصیه میشود داوطلبان در روز مصاحبه حتما امکانات مورد نیاز تماس مجازی (شامل سیستم رایانه ای دارای دوربین، اسپیکر و میکروفون قوی) و خط اینترنتی پرسرعت در اختیار داشته باشند.

تاکید می‌شود داوطلب کلیه مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) و نسخه کامل کلیه مدارک و سوابق آموزشی و پژوهشی بارگذاری شده در سیستم جامع دانشگاهی (گلستان) را در روز برگزاری مصاحبه در دسترس خود داشته باشد تا در صورت درخواست هیات مصاحبه کننده به ایمیل ایشان ارسال نمایند.

شرایط و ضوابط پذیرش مصاحبه دکتری

شرکت داوطلبان در این مرحله صرفا براساس اطلاعات و مدارک خوداظهاری آنان انجام میشود. لذا، احراز کلیه شرایط و ضوابط و توضیحات مذکور در دفترچه شماره ۱و ۲ آزمون نیمه متمرکز دکتری سازمان سنجش و مندرجات این اطلاعیه و اطلاعیه های بعدی این دانشگاه برای داوطلبان الزامی است. چنانچه داوطلبی واجد شرایط و ضوابط نباشد و یا هرگونه مغایرتی در اطلاعات و اصالت مدارک وی وجود داشته باشد، مسئولیت عواقب ناشی از آن بر عهده داوطلب است و حتی در صورت قبولی، در هر مرحله ای از پذیرش و یا تحصیل، قبولی وی ملغی و به تحصیل ایشان خاتمه داده میشود.

مدرک زبان معتبر و مهلت ارائه آن توسط پذیرفته شدگان

ثبت نام پذیرفته شدگان دوره دکتری مشروط به احراز حدنصاب زبان انگلیسی معتبر با حداقل نمره قابل قبول طبق جدول زیر و ارائه آن به دانشگاه است. شایان ذکر است در صورتی که فرد پذیرفته شده، که به صورت مشروط ثبت نام میشود، تا قبل از برگزاری ارزیابی جامع موفق به احراز حد نصاب نشود، ثبت نام مشروط وی لغو و در هر مرحله از تحصیل اخراج می شود.

جزئیات برگزاری مصاحبه دکتری ۱۴۰۰دانشگاه تربیت مدرس

انتخاب زمینه‌های تحقیقاتی

داوطلبان برای آشنایی بیشتر با استادان این دانشگاه و اطلاع از فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی آنان می‌توانند به لینک «زمینه های تحقیقاتی اعضای هیات علمی» در سایت این دانشگاه مراجعه نمایند و زمینه تحقیقاتی مورد علاقه خود را هنگام انجام فرایند ثبت نام در سامانه گلستان در قسمت مربوط تعیین و انتخاب نمایند.

در هر حال زمینه تحقیقاتی (موضوع رساله دکتری) پذیرفته شدگان با توافق استاد راهنما، گروه آموزشی و دانشگاه پس از پذیرش و ثبت نام آنان تعیین خواهد شد و انتخاب زمینه تحقیقاتی توسط داوطلبان حقی در این خصوص برای آنان ایجاد نمیکند.

سهمیه مربی

داوطلبان دارای سهمیه مربی، موظف به ارائه گواهی (های) معتبر در این خصوص هستند. براساس نامه سازمان سنجش آموزش کشور، مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی آن دانشگاه می‌توانند از این سهمیه برخوردار شوند.

لازم به توضیح است منحصرا مربیانی که واجد شرایط و ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور باشند، مجاز به استفاده از سهمیه مربی در آزمون ورودی دکتری خواهند بود. پذیرش آن دسته از دانشجویانی که با استفاده از سهمیه مربی پذیرفته میشوند، مشروط به موافقت دانشگاه محل خدمت و پرداخت هزینه تحصیلی مصوب هیات امنای دانشگاه تربیت مدرس حسب رشته/گرایش مربوط به شرح ذیل میباشد، که ٪۵۰ آن در ابتدای تحصیل، ٪۲۵ یک سال پس از شروع تحصیل و ٪۲۵ باقیمانده دو سال پس از شروع تحصیل، اخذ می شود.

  • برای رشته/گرایشهای دانشکده های علوم انسانی، مدیریت و اقتصاد و حقوق هزینه تحصیلی مبلغ ۱۰۰۳۳۲۷۸۵۰ریال (یک میلیارد و سه میلیون و سی صد بیست و هفت هزار و هشت صد و پنجاه) و در سایر رشته/گرایش‌ها (دانشکده های علوم پایه، علوم ریاضی، علوم زیستی، فنی و مهندسی، مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی شیمی، مهندسی عمران و محیط زیست، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، کشاورزی، منابع طبیعی و علوم دریایی، هنر و معماری هزینه تحصیلی مبلغ ۱۲۲۶۲۸۸۱۲۵ریال (یک میلیارد و دویست و بیست و شش میلیون و دویست و هشتاد و هشت هزار و صد و بیست و پنج) است.

تبصره: شهریه‌های فوق برای ۸ نیمسال تحصیلی است و شهریه مازاد بر ۸ نیمسال به صورت روزشمار محاسبه و از دانشجویان دریافت خواهد شد. درضمن میزان شهریه دروس جبرانی، مردودی، حذف اضطراری و نظایر آن براساس شهریه دروس تک درس و به صورت جداگانه محاسبه و دریافت می شود.

داوطلبان در صورت قبول تعهدات مالی به شرح فوق و ارائه مدارک ذیل مجاز به استفاده از سهمیه «مربی» هستند. در غیر اینصورت، در هر مرحله‌ای از پذیرش/تحصیل که باشند به تحصیل آنان خاتمه داده می شود:

  • فرم تایید شده مخصوص استفاده از سهمیه «مربی»

  • اولین حکم استخدام رسمی آزمایشی ممهور توسط هیأت ممیزه مرکزی یا هیأت ممیزه منصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه یامؤسسه آموزش عالی ذیربط؛

  • آخرین حکم استخدامی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی ذیربط

  • تائیدیه صلاحیت عمومی داوطلب، صادره از هیات مرکزی گزینش استاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

  • معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی (ویژه مربیان دانشگاه آزاد اسلامی)

دوره‌های نوبت دوم و پردیس دانشگاهی

پذیرش این داوطلبان مشروط به پرداخت شهریه در هر رشته گرایش است، لذا مقتضی است داوطلبانی که توانایی پرداخت شهریه را ندارند از ثبت نام و شرکت در مصاحبه خودداری نمایند.

نکته مهم ۱: داوطلبان این دوره‌ها ملزم هستند برای ثبت نام و شرکت در مرحله ارزیابی تخصصی دانشگاه فرم مخصوص تعهد پرداخت شهریه / هزینه تحصیل را تکمیل و هنگام ثبت نام بارگذاری نمایند، در غیر این صورت مجاز به ثبت نام برای شرکت در مرحله دوم در کدرشته محل‌های دوره‌های نوبت دوم و پردیس دانشگاهی نخواهند بود.

نکته مهم ۲: مبالغ شهریه دریافتی در صورت انصراف دانشجو در هر مقطع زمانی به هیچ وجه مسترد نخواهد شد.

شرایط ویژه داوطلبان رشته گرایش‌های جامعه‌شناسی

داوطلبان رشته جامعه‌شناسی لازم است ضمن انجام کلیه فرآیندهای عمومی مندرج در این اطلاعیه، “فرآیند ارزیابی تخصصی پذیرش دوره دکتری گروه جامعه شناسی” را به شرح ذیل انجام دهند:

در چارچوب سیاست تخصص محوری دانشکده علوم انسانی، به منظور بهبود فرایند ارزیابی تخصصی پذیرش دانشجویان دکتری و با هدف آغاز همزمان آموزش و پژوهش و کوتاهسازی دوره تحصیلی درگروه جامعه شناسی، منطبق با ضوابط و آئینن امه آزمون ورودی دکتری، برنامه پژوهشی استادان گروه جامعه‌شناسی برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در گروه جامعه شناسی دانشگاه تربیت مدرس درسال تحصیلی ۱۴۰۰ به شرح زیر اعلام می‌شود.

۱. دکترعلیرضا شجاعی زند: ۱- آینده دین، ۲- دین و دموکراسی، ۳- جامعه شناسی روشنفکری در ایران. ۴- تغییرات دینداری در ایران، ۵- بنیادگرایی، ۶- چالش های حکومت دینی در جهان مدرن.

۲. دکتر علی ساعی: ۱- مطالعه تطبیقی دموکراتیزاسیون در خاورمیانه، ۲- مطالعه تطبیقی سرمایه اجتماعی، ۳- دولت و جامعه مدنی

۳- دکتر بهاره آروین: ۱- نابرابری و سیاست اجتماعی در ایران با تمرکز بر بررسی تاریخی تطبیقی قشربندی و نابرابری اجتماعی در ایران و ارتباط آن با ساختار دولت و سیاست‌های اتخاذ شده، ۲- جامعه‌شناسی نهاد علم با تاکید بر دو حوزه مطالعات تاریخی نهاد علم در ایران و قاعده مندیهای میدان علوم اجتماعی آکادمیک در ایران

۴- دکتر کامران ربیعی: ۱- سیاست و توسعه در ایران و خاورمیانه، ۲- چرخه‌های اعتراض و بی‌ثباتی در خاورمیانه، ۳- سیاست شهری و تهی دستان شهری، ۴- توسعه شهری و اقتصاد سیاسی شهر

  • متقاضیان باید یک طرح پژوهشی را برای رساله دکتری با حجم ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کلمه در چارچوب یکی از موضوعات پژوهشی اعلام شده از سوی اعضای گروه جامعه شناسی، دو روز پیش از حضور درجلسه مصاحبه تحویل گروه جامعه‌شناسی دهند یا به آدرس ایمیل گروه جامعه‌شناسی sociology@modares. ac.ir ارسال کنند.

  • جلسه مصاحبه بر محوریت طرح پیشنهادی متقاضی و با مرکزیت استاد راهنمای اعلام شده برگزار خواهد شد.

  • دانشجویان پذیرفته شده ملزم به انجام مرحله پژوهشی دوره دکتری در چارچوب طرح پیشنهادی اولیه با راهنمایی استاد تعیین شده هستند.

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس 1400

داوطلبان واجد شرایط لازم است مدارک و مستندات مورد نیاز به شرح زیر را به فرمت اعلام شده تهیه نمایند و هنگام ثبت نام الکترونیکی، آن‌ها را در سامانه جامع دانشگاهی (گلستان) بارگذاری نمایند.

توجه نمایید که نام فایل مدارک و نام پوشه (folder) فشرده شده را انگلیسی تایپ نمایید. ضمنا برای فشرده‌سازی پوشه (folder) آن را با فرمت zip ذخیره نمایید. 

جزئیات برگزاری مصاحبه دکتری ۱۴۰۰دانشگاه تربیت مدرسجزئیات برگزاری مصاحبه دکتری ۱۴۰۰دانشگاه تربیت مدرسجزئیات برگزاری مصاحبه دکتری ۱۴۰۰دانشگاه تربیت مدرسجزئیات برگزاری مصاحبه دکتری ۱۴۰۰دانشگاه تربیت مدرسجزئیات برگزاری مصاحبه دکتری ۱۴۰۰دانشگاه تربیت مدرسجزئیات برگزاری مصاحبه دکتری ۱۴۰۰دانشگاه تربیت مدرس

ثبت نام الکترونیکی و شرکت در مرحله دوم آزمون (مصاحبه علمی دکتری)

زمان ثبت نام الکترونیکی از ۳۱ اردیبهشت تا  ۴خردادماه خواهد بود که بایستی داوطلبان در این فاصله زمانی ثبت نام الکترونیکی خود را انجام دهند. لازم است داوطلب مدارک و مستندات خود را با فرمت مناسب از قبل تهیه و آن‌ها را در زمان ثبت نام الکترونیکی در سامانه جامع دانشگاهی (گلستان) بارگذاری نمایند.

تذکر ۱: برای ثبت نام در مرحله دوم آزمون نیمه متمرکز دکتری ضمن بارگذاری مدارک و مستندات مربوط به سوابق تحصیلی و سایر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی، داوطلب بایستی اطلاعات لازم را از طریق «فرم ثبت اطلاعات» و نیز «تقاضانامه ثبت نام الکترونیکی» ارائه کند. لازم است داوطلب تا قبل از ثبت نام اطلاعات فوق را با دقت آماده نماید.

تذکر ۲: مسئولیت مطابقت اطلاعات خود اظهاری با مدارک و مستندات به عهده داوطلب است. بدیهی است در صورتی که مغایرت بین اطلاعات ثبت نامی و مدارک منجر به تغییر نتایج آزمون شود، دانشگاه مجاز است نسبت به لغو پذیرش و قطع رابطه تحصیلی در هر مرحله ای از تحصیل اقدام کند.

تذکر ۳: برخی از اطلاعات داوطلبان توسط سازمان سنجش به دانشگاه اعلام شده است. این اطلاعات در سامانه گلستان بخش تقاضانامه ثبت نام در مصاحبه به صورت پیش فرض وجود دارد. چنانچه بین این دسته از اطلاعات و مدارک، مغایرتی وجود داشته باشد ضروری است داوطلب فقط برای موارد مغایرت، اطلاعات صحیح را در فرم اعلام مغایرت درج و حداکثر تا روز ثبت نام در سامانه گلستان، بخش ارسال تصویر مدارک بارگذاری کند. بدیهی است در صورتی که مغایرت بین اطلاعات و مدارک منجر به تغییر نتایج آزمون شود، دانشگاه نسبت به لغو پذیرش و قطع رابطه تحصیلی در هر مرحله‌ای از تحصیل اقدام خواهد کرد.

برنامه زمان‌بندی مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه تربیت مدرس

عنوان زمان
انتشار اطلاعیه ثبت نام در مرحله دوم آزمون دانشگاه ۲۵ اردیبهشت
ثبت نام در مرحله دوم آزمون ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد
انتشار اطلاعیه دانشگاه در خصوص زمان و نحوه برگزاری مرحله دوم آزمون (مصاحبه علمی) ۱۱ خرداد
ارتباط آزمایشی داوطلبان از ۱۲ خرداد
بر اساس جدول مربوطه و بر حسب رشته
بازه زمانی انجام مصاحبه علمی

۱۷ تا ۳۱ خرداد

بر اساس جدول مربوطه و بر حسب رشته

نکات مهم

– پذیرفته شدگان این دانشگاه به صورت تمام وقت در دوره دکتری اشتغال به تحصیل خواهند داشت و مشمول کلیه مقررات آموزشی و انضباطی دانشگاه خواهند بود.

– پذیرفته شدگانی که در استخدام دستگاه های دولتی هستند باید برای ثبت نام (شروع به تحصیل) مدارک لازم مبنی بر موافقت با تحصیل تمام وقت یا ماموریت تحصیلی را ارائه نمایند.

– چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب دارای هر یک از شرایط ورود به دوره دکتری مذکور در اطلاعیه‌های سازمان سنجش و این اطلاعیه نبوده است، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل او جلوگیری و مطابق مقررات در هر مرحله‌ای از پذیرش یا تحصیل باشد به تحصیل وی خاتمه داده می‌شود.

۳ درصورتی که مدارک الزامی برای بررسی پذیرش داوطلبان به طور کامل توسط داوطلب در سامانه بارگذاری نشده باشد، به درخواست پذیرش وی ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجه پرداختی نیز قابل استرداد نخواهد بود.

هزینه شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس چقدر است؟

داوطلبان بایستی پس از مطالعه دقیق مفاد این اطلاعیه و بارگذاری مدارک طبق فرایند زیر نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام برای شرکت در مرحله دوم آزمون اقدام نمایند:

هزینه ثبت نام، بررسی مدارک و شرکت در هر جلسه مصاحبه علمی مربوط به کد رشته (های) انتخابی داوطلب مبلغ ۱،۲۵۰،۰۰۰ ریال است که بایستی داوطلب به صورت الکترونیکی نسبت به پرداخت آن از طریق سامانه جامع دانشگاهی (گلستان) اقدام نماید.

اگر داوطلب متقاضی چند رشته محل، صرفاً در یک جلسه مصاحبه، ارزیابی شود و ارزیابی وی نیازمند بررسی اضافه نباشد، از وی فقط یک هزینه ثبت نام اخذ میشود.

– داوطلبانی که نسبت به تکمیل فرایند ثبت نام در مرحله دوم آزمون نیمه متمرکز دکتری اقدام می‌نمایند ملزم به دریافت و نگهداری گواهی ثبت نام الکترونیکی از سامانه گلستان هستند. داوطلبانی که به دلیل‌عدم تکمیل مراحل ثبت نام موفق به دریافت گواهی نشده اند، مجاز به شرکت در جلسه مصاحبه علمی نخواهند بود.

زمان مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه تربیت مدرس کی است؟

بر اساس اعلام این دانشگاه، زمان مصاحبه دکتری 1400 از 17 خرداد ماه است.

داوطلبان پذیرش در دوره دکتری دانشگاه تربیت مدرس چه مدارکی باید ارائه دهند؟

همه جزئیات لازم در خصوص مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس در متن مقاله آمده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top