تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/03/10 - 12:26
کد خبر: 396829

سازه کناف در ساخت و ساز چرا؟ فروش، قیمت و تولید سازه کناف توصیه خرید سازه کناف به شما؟

این محصول ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و مزایای بسیار زیاد و البته کاربردی برای آن تعریف شده است. به واسطه ویژکی‌های جالبی که دارد می‌توان آن را در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، تفریحی، ورزشی، آموزشی و غیره اجرا کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، پیشرفت تکنولوژی در دنیای صنعت‌گرای امروزی به قدری قابل توجه است که حتی این تغییر در مصالح ساختمانی نیز دیده می‌شود. از طرفی چون امروزه تمام ساختمان‌های تجاری و مسکونی تبدیل به برج‌های بلند و آسمان خراش‌ها شده‌اند، ایمنی آن‌ها مهم‌ترین اصل در حوزه ساختمان سازی است. از این رو تغییر و پیشرفت در اجزای سیستم ساخت و ساز به نفع بشر است. در این راستا مهم‌ترین سازه‌ای که تولید شده و به فراوانی نیز اجرا می‌شود، سازه کناف است. این سازه را نمی‌توان از اجزای خشک سیستم ساخت و ساز دانست. سازه کناف در واقع به صفحه‌های گچی روکش داری اطلاق می‌شود که به عنوان سقف کاذب زیر سقف اصلی اجرا می‌شوند. این سازه در حقیقت همان نسل جدید گچ‌ است که به شکل نوینی ابداع و تولید شده است.

سازه کناف در ساخت و ساز چرا؟ فروش، قیمت و تولید سازه کناف توصیه خرید سازه کناف به شما؟

این محصول ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و مزایای بسیار زیاد و البته کاربردی برای آن تعریف شده است. به واسطه ویژکی‌های جالبی که دارد می‌توان آن را در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، تفریحی، ورزشی، آموزشی و غیره اجرا کرد. گذشته از ویژگی‌های ساختاری این محصول، خرید سازه کناف برای کاربران آن بسیار مقرون به صرفه است چون از قیمت مناسبی برخوردار است. تولید سازه کناف گام بزرگی در جهت پیشرفت ساخت و ساز مدرن برداشته است. این سازه به عنوان سقف کاذب در طراحی و پوشاندن سقف اصلی، برای طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین پارتیشن‌های جدا کننده به کار می‌رود. آگاهی از مزایای این پنل‌های کناف می‌تواند شما را در جهت خرید سازه کناف و استفاده از آن در فضای داخلی ساختمان توجیه کند. برخی از ویژگی‌های این محصول به شرح زیر است:

  • این سازه‌ها چیزی حدود ۱۵ برابر سبک‌تر از گچ هستند. وزن ساختمان و آپارتمان هنگام ایمن سازی و مقاومت آن در برابر زلزله مهم‌ترین اصلی است که مطرح می‌شود و دغدغه بسیاری از افراد است. در گذشته افراد برای طراحی دکوراسیون گچ‌بری‌های بسیار متنوعی روی سقف و دیوار اجرا می‌کردند. هر چند منکر زیبایی آن‌ها نمی‌شویم اما گچ‌بری وزن ساختمان را به طرز چشمگیری بالا می‌برد. در این زمان اهمیت پنل کناف بیشتر مشخص می‌شود چون بار مرده ساختمان کاهش‌ یابد و نیروی زلزله تأثیر کمتری روی آن می‌گذارد. در نتیجه خسارت مالی کمتری وارد می‌شود. ضمن این ریزش کمتر باعث حفظ جان افراد در زلزله می‌شود.
  • وزن سبک این پنل‌ها باعث شده حمل و نقل و نصب آن بسیار راحت انجام شود. از آن‌جا که سرعت نصب و پیاده سازی آن بالا است در مناطق زلزله زده که نیاز به ساخت و ساز فوری دیده می‌شود، در شرکت‌ها و ارگان‌های تجاری که تعطیلی چند روزه آن امکان پذیر نیست و همچنین در ساختمان‌های قدیمی در دست تعمیر استفاده می‌شود و از این جهت بسیار ایده آل است.
  • ویژگی قابل توجه سازه کناف این است که برای نصب دیگر به گچ کاری نیست و تنها با استفاده از چند ابزار مانند بتونه، نوار درزگیر، پودر ماستیک یا گچ پوششی و نوار چسب جداکننده که به آن‌ها ابزار مکمل می‌گویند، می‌توان درز بین صفحات یا پنل کناف را پوشش داد. بنابراین محیط اجرا کثیف کاری آنچنانی نخواهد داشت.
  • ممکن است پنل کناف به هر دلیلی دچار ضربه و یا آسیب شود‌. در این صورت به راحتی می‌توان قسمت آسیب دیده را جدا و تعویض کرد بدون این که تغییری در ساختار کناف ایجاد شود.
  • نصب کناف در سقف و دیوارها زیبایی خیره کننده‌ و حالت لوکسی به دکوراسیون می‌بخشد. چون تمام سیم‌های برق، لوله‌ها و غیره توسط کناف پوشش داده می‌شوند. همچنین می‌توان زیباترین نور مخفی را بدون دیده شدن اجزا و قطعات نور مخفی روی این پنل‌ها اجرا کرد.
  • گذشته از زیبایی و جذابیت سازه کناف در محل اجرا، ایمن سازی و امنیتی که این پنل‌ها برای ساختمان ایجاد می‌کنند، مورد توجه قرار می‌گیرد. پنل‌های گچی و سیمانی نسبت به گرما و حرارت بالا مقاوم هستند و در مواقع آتش سوزی بر شدت شعله آتش نمی‌افزایند. علاوه بر آن این پنل‌ها عایق خوبی برای صدا و رطوبت هستند و با تعدیل هوای ساختمان مانع هدر رفت انرژی می‌شوند. در ساختار کناف از ورقه وینیل استفاده شده است که بو و رطوبت را از بین می‌برد و نسبت به لکه و آلودگی مقاوم است. علاوه بر آن می‌توان به دفعات زیاد آن را با پارچه مقاوم تمیز کرد.

سازه کناف در ساخت و ساز چرا؟ فروش، قیمت و تولید سازه کناف توصیه خرید سازه کناف به شما؟

چگونه می‌توان با کناف طرح‌های مختلفی ایجاد کرد؟

در استفاده از کناف هیچ محدودیتی وجود ندارد و کاربر می‌تواند متناسب با محیط اجرا و طرح دلخواه خود از این سازه در انواع دو بعدی و سه بعدی استفاده کند. تنها نکته‌ای که در این بین مطرح می‌شود این است که طرح باید با فضا  هم‌خوانی و تناسب داشته باشد. برای این منظور کناف در ضخامت‌ها و ابعاد مختلف استفاده می‌شود. ناگفته نماند هر چه طرح ظریف‌تر باشد، زیبایی آن بیشتر است و جلوه بصری بهتری دارد. در واقع هر چقدر فاصله دو پنل کمتر باشد، کار بی نقص‌تر و زیباتر می‌شود. هر چند طرح‌های ظریف دقت کار بالاتری می‌طلبد و اجرای آن سخت است، چون فضای کافی برای بستن پیچ و مهره وجود ندارد. با این وجود کیفیت این کارها بالاتر است. لازم به ذکر است که نصاب‌های حرفه‌ای و متخصص می‌توانند به خوبی سازه کناف سقف کاذب ظریف را در فضای متفاوت اجرا کنند و کاری بی‌نقص، اصولی و تمیز تحویل دهند.

انواع سازه‌های کناف

کناف از دو بخش اصلی و فرعی تشکیل می‌شود. بخش اصلی آن شامل پنل‌های گچبرک و سازه کناف و بخش فرعی آن را نیز شامل بتونه و لوازم مکمل می‌شود. کناف به کمک پیچ روی سازه‌های فولادی گالوانیزه که به آن‌ها دال نیز می‌گویند نصب می‌شود. سازه‌های گالوانیزه در حقیقت جداکننده کناف محسوب می‌شوند و پنل کناف را پشتیبانی می‌کنند. کناف انواع مختلفی دارد  و برای نوع آن نیز کاربرد مخصوصی تعریف شده است. در ادامه انواع کناف را معرفی می‌کنیم.

  1. پنل گچی که در اکثر پروژه‌ها از آن استفاده می‌شود. این پنل در ضخامت‌های ۹ میلی متری و ۱۲ میلی متری وجود دارد. ضخامت ۹ میل آن برای سقف و ۱۲ میل برای دیوارها، پارتیشن‌ها و موقعیت‌هایی که به مقاومت بیشتر نیاز دارند استفاده می‌شود.
  2. پنل سیمانی که در آن به جای گچ از سیمان استفاده شده و در برابر رطوبت و ضربه بسیار مقاوم‌تر از پنل گچی است.
  3. پنل ضد حریق اف آر که در برابر گرما و حرارت مقاومت بالایی دارند و در محیط‌های امنیتی و پر رفت و آمد که ایمنی حائز اهمیت است استفاده می‌شوند.
  4. پنل ضد رطوبت ام آر که می‌توان آن را در سرویس‌های بهداشتی و مکان‌های در معرض آب نصب کرد.

قیمت سازه کناف

سازه کناف در ساخت و ساز چرا؟ فروش، قیمت و تولید سازه کناف توصیه خرید سازه کناف به شما؟

پنل کناف نخستین بار توسط شرکت کناف واقع در آلمان تولید شد و به دلیل مزایای بی‌نظیری که داشت در مدت کوتاهی در سراسر جهان از جمله ایران مورد استقبال قرار گرفت. در ایران نیز شرکت‌های زیادی به تولید قیمت فروش سازه کناف مشغول‌اند و قطعاً هر تولیدکننده نرخ خاص خود را دارد. به همین دلیل قیمت خرید سازه کناف در بازار نوسان دارد. اگر می‌خواهید بهترین پنل کناف را با قیمت مناسب خریداری کنید، ما به شما فروشگاه سازه کناف یکتا سیستم ایرانیان را معرفی می‌کنیم. این مجموعه فروش سازه کناف را با ثبات قیمت بهتری انجام می‌دهد و خدمات پس از فروش مانند ارسال و نصب دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر مانند قیمت، چگونگی ساخت و اجرا و غیره بر روی لینک فروشگاه یکتا سیستم ایرانیان کلیک کرده و وارد سایت آن شود.

https://sazehkanaf.com

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top