تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/03/12 - 03:54
کد خبر: 397052

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از تریبون آزاد انتخاباتی تشکل‌های دانشجویی؛

از انتقاد به وضعیت معیشتی مردم تا اعتراض به وعده‌های دروغین دولت!

از انتقاد به وضعیت معیشتی مردم تا اعتراض به وعده‌های دروغین دولت!

مردم در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات پیش رو رأی خواهند داد یا خیر و اینکه فرد مورد نظر چه ویژگی‌های باید داشته باشد اظهار داشتند: رأی نخواهند داد و برخی دیگر می‌گویند برای اصلاح وضع موجود به فردی که کارنامه اش حرف و شعارهای او باشد، رأی خواهند داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هنوز به نیمه خرداد نرسیدیم ولی کم کم به ایام انتخابات ریاست جمهوری نزدیک تر می‌شویم. برنامه‌های سیاسی و انتخاباتی تشکل های دانشجویی با قدرت بیشتری رو به جلو حرکت می‌کند. تشکل‌های دانشجویی مختلف این روزها با دعوت از کاندیداها و نمایندگان آنها به بررسی و تحلیل برنامه‌های آنها برای حل مشکلات معیشتی مردم می‌پردازند.

از جمله برنامه‌هایی که مورد استقبال مردم قرار گرفته، تربیون‌ آزادهایی است که دانشجویان و برخی از تشکل‌های دانشجویی برگزار می‌کنند. اقشار مختلف مردم با حضور در این برنامه‌ها از دغدغه های خود و مشکلات و مسائل جامعه و کشور می گویند و از ناکارآمدی برخی مسئولان گلایه دارند. این قبیل برنامه‌ها اگرچه فقط هر چهارسال یکبار برپا می‌شود ولی همین هم باعث شور و شوق و افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های سیاسی شده، بلکه در آن نگاه ها و نظرات طیف های مختلف مردم بازگو می‌شود.

از اعتراضات معیشتی مردم در کنار حرم تا وعده‌های دروغین دولت روحانی!

دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله، دانشجویان دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، خواجه نصیر، شریف، علم و صنعت، علامه طباطبایی در شهر تهران و همین طور دانشجویان دانشگاه‌های فردوسی مشهد، سهند تبریز، اصفهان و شیراز نیز از جمله دانشگاه‌هایی بودند که در این مدت اقدام به برگزاری تریبون‌های مردمی در سطح شهرهای مختلف کشور کردند.

اپیزود نخست؛ مطالبات معیشتی مردم

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت نیز در طی مدت اخیر، با برگزاری تریبون‌های مختلف مردمی از جمله حضور در میدان شهدا و امام حسین تهران، به بیان مطالبات و اعتراضات مردم پرداخته و صدای آنان شدند. مردم نیز در این مکان‌های تهران از وضعیت بد معیشتی و اقتصادی خود و همچنین اوضاع نابسامان اقتصادی در این روزها خصوصا در بین کسبه و بازاری‌ها می‌گویند که هیچ حمایتی از آنان صورت نمی‌گیرد و به حال خود رها شده‌اند.

از اعتراضات معیشتی مردم در کنار حرم تا وعده‌های دروغین دولت روحانی!

این‌ مسائل و موارد ذکر شده وقتی دردناک تر می‌شود که آنان از شعارهای محقق نشده بسیار زیادی که دولت فعلی به آنان داده است و بواسطه آن رأی گرفته، می‌گویند و گلایه می‌کنند. برخی از مردم معتقدند که فریب شعارها را خورده و انتخاب درستی نداشته‌اند.

اپیزود دوم؛ رأی برای اصلاح وضع موجود

دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی هم با اجرای میدانی «تریبون آزاد مردمی» در میدان های اصلی شهر تهران، شنونده صحبت ها و درد و دل های مردم بوده و اعتراضات آن ها را از وضعیت بد معیشتی و اقتصادی کشور می شنوند. دانشجویان با نوشتن درخواستی از مردم می خواهند که مسائل و مشکلات اصلی خانواده  و موضوعات مربوط به جامعه وکشور را بیان کنند. 

از اعتراضات معیشتی مردم در کنار حرم تا وعده‌های دروغین دولت روحانی!

دانشجویان با صحبت‌‌های خود از مردم می‌خواهند که برای اصلاح وضعیت موجود به فردی رأی دهند که کارنامه و عملکرد او نشان‌دهنده عزم راسخ برای حل مشکلات است و تنها شعار و حرف نمی‌زند دانشجویان خطاب به مردم اعام می کنند که هیچ کس جز خود مردم توانایی اصلاح شرایط موجود را ندارد و همه با هم باید برای تغییر این روند تلاش کرده و فرد مناسب را انتخاب کنند.

اپیزود سوم؛ اعتراض مردمی کنار حرم

دانشجویان دانشگاه پردیس فارابی قم نیز اقدام به برگزاری تریبون‌های مردمی در کنار حرم حضرت معصومه کردند. این دانشجویان طی یکی دو ماه اخیر با برگزاری تریبون‌های مختلف در میان مردم، سعی کردند صدای مطالبات آنان باشد و با گفتگو با مردم برای برون‌رفت صحبت‌های رد و بدل می‌شود.

از اعتراضات معیشتی مردم در کنار حرم تا وعده‌های دروغین دولت روحانی!

مردم شهر قم نیز از این بستر و ظرفیت ایجاد شده استفاده کردند و با استقبال زیاد از این تریبون‌های مردمی سعی کردند مطالبات و اعتراضات خود را اعلام کنند و به گوش مسئولین برسانند. دانشجویان نیز از این فرصت استفاده کرده و به گفتگو با تک تک مردم جمع شده در خیابان‌های اطراف حرم پرداختند.

اپیزود چهارم؛ وعده‌های پوشالی و ناامیدی مردم

دانشجویان دانشگاه شیراز نیز با برگزاری تریبون مردمی با نام صدای جمهور به میانه مردم کوچه و خیابان‌های این شهر رفته و پای درد و دل مردم و اعتراضات آنا نشستند. در این تریبون نیز مردم شهر شیراز به بیان مشکلات و فشارهای معیشتی که در این چندساله به آنان آمده، پرداختند. همچنین آنان از شعارها و وعده‌های مسئولینی گفتند که هیچ‌گاه عملی نشده و بعضاً از اصلاح روند و مشکلات موجود ناامید شده‌ و انتظار تغییر شرایط ندارند.

از اعتراضات معیشتی مردم در کنار حرم تا وعده‌های دروغین دولت روحانی!

دانشجویان نیز با صحبت‌‌های خود از مردم می‌خواهند که برای اصلاح وضعیت موجود می‌بایست به فردی رأی دهند که سابقه و عملکرد او نشان‌دهنده عزم راسخ برای حل مشکلات است و و صرفاً شعار و حرف نمی‌زند. همچنین دانشجویان در این تریبون به مردم گفتند که هیچ کس جز خود مردم توانایی اصلاح شرایط موجود را ندارد و همه با هم باید برای تغییر این روند تلاش کنیم.

اپیزود پنجم؛ دولت ارزشی برای مردم قائل نمی‌شود

دانشجویان دانشگاه تهران با سوالات محوری در رابطه با وضعیت اقتصادی و معیشت مردم و همچنین پرسش هایی ناظر به انتخابات پیش‌رو،  از مردم درمورد علل این وضعیت اقتصادی و معیشتی می‌پرسند. مردم معتقدند مسئولین دولت فعلی هیچ ارزشی برای ملت قائل نیستند و هر کدام به فکر منافع خود هستند و نیازهای مردم جز اولویتشان نیست.

از اعتراضات معیشتی مردم در کنار حرم تا وعده‌های دروغین دولت روحانی!

مردم در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات پیش رو رأی خواهند داد یا خیر و اینکه فرد مورد نظر چه ویژگی‌های باید داشته باشد اظهار داشتند: رأی نخواهند داد و برخی دیگر می‌گویند برای اصلاح وضع موجود به فردی که کارنامه اش حرف و شعارهای او باشد، رأی خواهند داد.

اپیزود ششم؛ عدم حمایت از صاحبان شغل‌های آزاد

دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی هم با حضور در نقاط مختلف شهر، محیط و فرصتی را برای بازگو شدن مطالبات و اعتراضات مردم اختصاص دادند و در واقع صدای مردم شدند. مردم نیز با استقبال از این فرصت که دانشجویان مهیا کرده اند از وضعیت بد معیشتی و مالی خود و همچنین اوضاع نابسامان اقتصادی در این روزها خصوصا در بین کسبه مختلف و صاحبان شغل های آزاد می‌گویند که هیچ حمایتی از آنان صورت نمی‌گیرد و به حال خود رها شده‌اند.

از اعتراضات معیشتی مردم در کنار حرم تا وعده‌های دروغین دولت روحانی!

دانشجویان این دانشگاه طی هفته های اخیر با برگزاری تریبون‌های مختلف در میان مردم، سعی کردند صدای مطالبات آنان باشد.

اپیزود هفتم؛ صدای انتقاد مردم و آگاه‌سازی جامعه

دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر وظیفه مؤذن جامعه بودن را با حضور در میان مردم و نظرخواهی از آنها درباره انتخابات انجام می‌دهند تا بتوانند در جهت شنیده شدن صدای مردم در حد توان خود، قدمی بردارند.

از اعتراضات معیشتی مردم در کنار حرم تا وعده‌های دروغین دولت روحانی!

این دانشجویان با تشکیل حلقه‌هایی در نقاط مختلف شهر اقدام به برگزاری تریبون‌های مختلف با عنوان صدای جمهور کرده اند و هدفشان از این کار شنیدن انتقادات مردم و آگاه سازی جامعه از شرایط کشور و حضور در انتخابات است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top