تاریخ انتشار: جمعه 1400/03/14 - 10:25
کد خبر: 397294

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت؛

حضور حداکثری در انتخابات ضامن اقتدار نظام است

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به اینکه مردم سرمایه اجتماعی هستند، گفت: حضور حداکثری در انتخابات ضامن اقتدار نظام در عرصه بین المللی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از مهر، آیت‌الله «رضا رمضانی» شامگاه پنج شنبه به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: امام راحل (ره) در ۱۰ سال مسئولیت رهبری نظام و امروز نیز خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری، اشتراکات زیادی در حوزه رهبری دینی و سیاسی انقلاب اسلامی داشته‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه امام (ره) و رهبری به معنای واقعی مؤمن به پروردگار بوده و بر توکل الهی تاکید داشتند، افزود: این رهبران جهان اسلام، به هدف و راهی که انتخاب کرده‌اند، مؤمن بوده و هستند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نسبت به امت و ملت ایمان داشته و معتقد هستند، تصریح کرد: امام (ره) اعتقاد دارند که امروزه اسلام در عرصه سیاسی به لحاظ محتوایی و شکلی، برنامه دارد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه در گذشته دنیای بشری شامل دو جریان لیبرالیسم و کمونیسم بود که البته نگاه کمونیستی پس از ۷۰ سال به زباله‌دان تاریخ سپرده شد، خاطرنشان کرد: حامیان کمونیسم نتوانستند این تفکر را در جوامع بشری جا بیاندازند زیرا جدایی از خدا و دین بر خلاف فطرت بشر است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری معتقد به نظام سیاسی بودند، افزود: مردمی بودن و ساده زیستی، از مشترکات بین این دو رهبر دینی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) مردم را سرمایه اجتماعی می‌دانستند، خاطرنشان کرد: امام راحل (ره) مردم را ولی نعمت مسئولان بر می‌شمردند و به "میزان رأی ملت است" اعتقاد داشتند.

آیت‌الله رمضانی به نگاه مقام معظم رهبری در مورد حضور حداکثری در انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: مشارکت گسترده در انتخابات، امروزه سبب اقتدار نظام اسلامی در عرصه بین‌الملل می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر راهبرد مردم سالاری دینی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: نباید نگاه خشک و کلیشه‌ای نسبت به دین داشته باشیم بلکه باید بدانیم که دین به انسان و جامعه انسانی، عزت می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دین در حوزه فردی و اجتماعی به انسان، برتری فکری، اخلاقی و معنوی می‌دهد، تاکید کرد: جامعه مسلمان اگر به رفتارهای دینی و اسلامی عمل کنند، روز به روز به شوکت، عزت و سربلندی آنها افزوده می‌شود.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه عقلانیت، معنویت، عدالت و مقاومت در برابر خودکامگی، عزت آفرین است، گفت: صداقت و اخلاق در مدیریت و سیاست غیر از مسائل امنیتی و نظامی باید سرلوحه امور باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top