تاریخ انتشار: شنبه 1400/03/15 - 00:34
کد خبر: 397332

رئیسی: وارداتی که به کالای تولید داخل آسیب بزند ممنوع است

حجت الاسلام رئیسی افزود: امروز ضرورت و نیاز اینترنت مانند آب و برق شده است و همه مردم باید از یک حداقل از فضای مجازی و اینترنت برخوردار باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از صداوسیما، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه ضبط برنامه تلویزیونی رئیس جمهور و جوانان در جمع خبرنگاران افزود: اینترنت و فضای سایبری نیاز مهم و ضروری امروز جامعه است و تمام مردم باید از آن بهره مند شوند.

وی گفت: برای کسانی که امکان پرداخت هزینه‌های اینترنت را ندارند باید یک کف خاصی به رایگان که میزان آن بعداً مشخص می‌شود در نظر گرفت تا این امکانات در دسترس و همه گیر شود و برای تمام شهرها و روستاها و مردم با سواد و بی سواد این فضا وجود داشته باشد.

رئیسی افزود: امروز ضرورت و نیاز اینترنت مانند آب و برق شده است و همه مردم باید از یک حداقل از فضای مجازی و اینترنت برخوردار باشند.

وی گفت: برخی از مردان و زنان در جامعه تولید محتوا می‌کنند و آن را در فضای مجازی منتشر می‌کنند اما درآمدی از این کار شامل حالشان نمی‌شود و سودی نمی‌برند باید ساز و کاری ایجاد شود تا مزد هر کاری برای خود شخص مشخص باشد.

رئیسی افزود: امروز در کشور زیرساخت‌های اینترنت و فضای مجازی ضعیف است در حدی که در ادارات و سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و حتی بازی بچه‌ها در فضای مجازی دچار مشکل است.

وی گفت: باید قسمتی از اینترنت به صورت ویژه و تخصصی برای دانشجویان و دانشگاه‌ها و استادان ایجاد شود تا بتوانند بهره‌های خاص خود را ببرند.

رئیسی ارزیابی خود را درباره روزهایی که از تبلیغات انتخاباتی شروع شده این طور گفت: این مدت برای همه بستری ایجاد شده برای بیان دغدغه‌ها و نظرات و طبیعتاً قضاوت و داوری با مردمی است که می‌خواهند رأی دهند آنها باید به یک نتیجه روشن برسند.

وی افزود: امیدواریم صدا و سیما و عموم رسانه‌ها در انتقال پیام بین نامزدها و مردم نقش خوبی را داشته باشند و به ویژه رسانه ملی در این فضای کرونایی بسیار نقش دارد.

رئیسی در خصوص مناظره‌های انتخاباتی هم گفت: امیدواریم آنچه که در مناظره‌ها مطرح می‌شود کارنامه، برنامه و وعده‌های صادق باشد تا مردم را به نتیجه برساند.

وارداتی که به کالای تولید داخل آسیب بزند ممنوع است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر گونه وارداتی که نمونه آن در داخل وجود داشته باشد و به تولید آسیب بزند به طور قطع ممنوع است.

حجةالاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: باید برای تولید و کیفیت و فرآوری کالاها و زنجیره تأمین و تولید تلاش کرد.

وی گفت: تأمین زندگی مردم از کالاهای تولید داخل موضوعیت دارد و وارداتی که موجب شود تولید داخل دچار آسیب شود پذیرفتنی نیست.

رئیسی در خصوص باندهای مافیایی واردات افزود: متأسفانه امروز باندهای ثروت و سوداگرانی را می‌بینیم که با ارتباطات خاص در دستگاه‌ها به واردات بی رویه اقدام می‌کنند برغم هشدارهایی که داده شده است.

وی گفت: نباید اجازه داد که واردات بی رویه کمر تولید را بشکند اما یک وقتی واردات به مرحله‌ای می‌رسد در کشور که قابل رقابت با نمونه داخلی است و در بازارها می‌تواند جای خودش را باز کند درست مثل یک تیمی که در کشور ما به یک مرحله‌ای رسیده و وقتی که به بازی‌های بین المللی و منطقه‌ای می‌رود می‌تواند صاحب مدال شود.

رئیسی افزود: تولیدات داخل اگر در کنار تولید دیگری قرار بگیرد قابل رقابت است و اینجا اشکالی برای کالای داخلی ایجاد نمی‌شود اما در وضع فعلی هر گونه واردات بی رویه به تولید داخل صدمه می‌زند.

وعده صادق شعار اصلی و عملی دولت مردمی خواهد بود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: متأسفانه مردم از بی صداقتی‌ها گله مند هستند و یکی از کارهای بسیار مهمی که باید انجام داد مسأله وعده صادق است، وعده‌های ما باید صادق باشد.

حجةالاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: امروز از عکس العمل های مردم می‌بینیم که به دلیل بی صداقتی‌ها ناامید و گله مند هستند، صداقت امر بسیار مهمی است و امروز برای ما مسأله مهمی خواهد بود و ان شاء الله از ویژگی‌های دولت ما، صادق بودن است.

وی گفت: صدا و فریاد ما، باید صدای مردم باشد تا مردم به ما نزدیک تر شوند، سرمایه اجتماعی که امروز می‌بینیم در بخش‌های مختلفی دچار آسیب است باید حل شود این سرمایه عظیم برای دولت، بسیار ارزنده و اگر این سرمایه، اجتماعی نباشد دولت کارش بسیار سخت است.

رئیسی افزود: مردم باید در زندگی خود عدالت را احساس کنند و بدانند که عدالت برقرار است، در دستگاه قضائی به همکارانم می گویم که یک اجرای عدالت داریم و یک احساس عدالت، و اجرای عدالت وظیفه ماست اما مردم باید احساس عدالت کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۱۴ خرداد روزی است که آحاد ملت باید امام بزرگوار را بشناسند و با خط امام آشنا شوند و بدانند خط امام دارای چه ویژگی‌هایی است.

رئیسی افزود: امروز دولت باید انطباق امورش با خط امام، مشی امام، اخلاق امام و سلوک سیاسی امام نزدیک تر باشد و مردم انتظارشان این است که مدیران نسبت به رعایت اخلاق و رعایت عدالت و با توجه به عقلانیت برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم پیشتاز باشند.

وی گفت: سازمان‌های مردم نهاد زیادی داریم که به صورت خودجوش و آتش به اختیار خدمات بسیاری برای مردم انجام می‌دهند اما در صف و خط مقدم خدمت به مردم، دولت قرار دارد، مردم از دولت انتظار صداقت دارند و می‌خواهند که دولت با مردم صادقانه حرف بزند.

رئیسی افزود: امام با مردم و ارتباطی که با مردم داشت با صداقت بود و مردم لذت می‌بردند و این نکته‌ای است که امروز باز هم مورد دغدغه مردم است مردم می‌گویند؛ چرا با ما با صداقت حرف زده نمی‌شود و ما در جریان امور و تصمیم گیری ها قرار نمی‌گیریم و یک باره در مقابل کار انجام شده قرار می‌گیریم؟!

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز در کشورمان تولید، توزیع، قیمت گذاری، خرید و فروش و کشاورزی قابل پیش بینی نیست و کاری که دولت باید انجام دهد این است که همه امور را قابل پیش بینی کنیم.

رئیسی افزود: مردم باید بدانند که دولت حامی کار آنهاست تا بتوانند کارها را پیش بینی کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top