تاریخ انتشار: شنبه 1400/03/15 - 03:47
کد خبر: 397353

‏مهرعلیزاده: باید از برجام حراست کرد

می‌خواهم به دنیا اعلام کنم، دولت من همان راهی را خواهد رفت که دولت اصلاحات در مسیر تنش‌زدایی با جهان پیمود

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پانا، مهرعلیزاده، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد برجام یک قرارداد یک روزه یا چند ساعته نیست. برجام توافقی چند دهه‌ای است و باید از این دستاورد بزرگ دیپلماسی حراست کرد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد محسن مهرعلیزاده، در بیانیه شماره ۳ این ستاد تحت عنوان دیپلماسی بر مدار توسعه آمده است:

«ملت شریف ایران؛ همانطور که استحضار دارید متاسفانه بدعهدی رئیس جمهوری وقت آمریکا از یک‌سو و کارشکنی برخی عناصر در داخل موجب خروج این کشور از برجام شد. اگر حضور دکتر محمدجواد ظریف در راس دستگاه دیپلماسی کشور نبود شاید امروز گفت‌وگوها بر سر پیچیده‌ترین پرونده‌ سیاست خارجی سرانجام دیگری پیدا کرده بود. معتقدم استمرار مذاکره با جهان برای حفظ منافع ملی مهمترین دستاورد دولت یازدهم و دوازدهم است.

چنان‌که شما ملت شریف ایران در انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد ۹۲ به درستی بر ضرورت آن تاکید کردید و مسیر صلح، گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان را انتخاب کردید. هر چند امروز در میانه چنین میدان پرتنشی فاصله تا نقطه امن برای ما که در منطقه‌ای سراسر آتش زندگی می‌کنیم صد چندان دشوار است.

همگان واقفید که سیاست خارجی اگر معطوف به منافع ملی نباشد، قطعا خسارت‌های جبران ناپذیری را بر کشور تحمیل می‌کند. چنان‌که دیدیم بی‌تدبیری و سیاست‌های ماجراجویانه چگونه تحریم‌های ظالمانه را بر اقتصاد ملی حاکم کرد. معتقدم متخصصان امر باید برای مردم توضیح دهند که تغییر نگاه تعاملی ایران به روابط بین‌الملل چه پیامدهای ناگواری در پی خواهد داشت.

من عزم جدی دارم که در صورت رای اعتماد مردم وزارت خارجه را به جایگاه واقعی خود بازگردانم و مانع هر گونه فعالیت موازی با دستگاه دیپلماسی کشور شوم. دولت من دولت خلق فرصت‌ها و رفع تهدیدها در عرصه بین‌المللی خواهد بود. باور دارم سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان باید حامی فعالان اقتصادی کشور برای رسیدن به رشد و توسعه عمل باشند.

ما باید امروز بیش از هر زمان دیگری به جهانیان اعلام کنیم که در ایران نیروی قدرتمندی مایل است بر اساس احترام متقابل و درک درست از محیط روابط بین‌الملل با جهان تعامل داشته باشد. شایسته است که این مهم را در نظر داشته باشیم که بهبود شرایط کنونی در سایه مشارکت در انتخابات شدنی است و هیچ راهی امن‌تر از اصلاح امور بصورت قانونی برای عبور از بحران‌ها وجود ندارد. آن‌ها که می‌کوشند ذهن ایرانیان را از امید خالی کنند، نقشه‌های شومی برای این سرزمین در سر دارند. عزت ملت ایران را نشانه رفته‌اند و در خیال خامشان این آرزوی محال را می‌پرورانند.

اکنون در پیشگاهتان متعهد می‌شوم تمام تجربه و تخصص اجرایی خود را به‌کار خواهم گرفت که با اقتدار، امنیت و امید پیش به سوی آینده برویم.

برجام که برخاسته از خرد جمعی و اراده همه تصمیم‌گیران آینده‌نگر و دلسوز نظام جمهوری اسلامی است، یک قرارداد یک روزه یا چند ساعته نیست. برجام توافقی چند دهه‌ای است و باید از این دستاورد بزرگ دیپلماسی حراست کرد. برنامه دولت رفاه مدیریت صحیح برای تحقق آثار مثبت برجام در زندگی شهروندان عزیز است.

می‌خواهم به دنیا اعلام کنم، دولت من همان راهی را خواهد رفت که دولت اصلاحات در مسیر تنش‌زدایی با جهان پیمود. همچنین ایجاد روابط دوستانه بر اساس منافع مشترک با همسایگان از اولویت‌های دولت سوم خاتمی در عرصه بین‌الملل است. امروز با توجه به تنش‌های بین‌المللی حاکم بر نظم جهانی بیش از گذشته باید بر ضرورت گفت‌وگوی تمدن‌ها تاکید داشت. برای تحقق چنین امر واجبی در نظر دارم از وجود متخصصان عرصه دیپلماسی بهره لازم را در دولت زندگی ببرم.

تمامی فعالان عرصه عمومی باید به دریچه انتخابات به عنوان یک سیاست عملی و قطعی در حوزه بین‌الملل نگاه کنند. امروز باید تردیدها را کنار بگذاریم و به آینده فرزندانمان توجه کنیم. نباید با تحریم انتخابات رنج تحریم‌های اقتصادی را بر مردم مان روا داریم.

باور دارم حرکت بر مدار عقلانیت در سیاست خارجی آینده‌ای روشن برای کشور به همراه خواهد داشت. معتقدم هر تصمیمی باید در روند توسعه کشور گرفته شود و می‌دانم بدون حمایت شما ملت شریف ایران هیچ گامی به پیش نیست.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top