تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/03/18 - 08:11
کد خبر: 397739

جریمه ۲۲۰ میلیون یورویی گوگل در فرانسه

گوگل توافق کرد با پرداخت ۲۲۰ میلیون یورو (۲۶۸ میلیون دلار) به تحقیقات فرانسه از شیوه های غیرمنصفانه این غول اینترنتی در تبلیغات آنلاین پایان داده و در کسب و کار خود در جهان تغییراتی صورت دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، آژانس ضد انحصارطلبی فرانسه اعلام کرد گوگل از نفوذ خود در فروش و خرید تبلیغات در پلتفرمش برای مختل کردن بازار به سود خود استفاده کرده و به ناشرانی مانند نیوزکورپ آسیب زده است.

این تصمیم نگاه کم سابقه ای به داخل جعبه سیاه تبلیغات آنلاین است که در آن گوگل به صورت اتوماتیک فضا و قیمتهای تبلیغات را برای تبلیغ کنندگان و ناشران به شکل کلیک کاربر در یک صفحه وب محاسبه و عرضه می کند. گوگل متعهد شد این وضعیت را اصلاح کرده و عملکرد خدمات مدیریت تبلیغات برای دیگران را بهبود دهد.

رگولاتورهای ضد انحصارطلبی فرانسه با دنبال کردن پرونده های جداگانه درباره گوگل، اپل و فیس بوک، کنترل رفتار ضد رقابتی در عرصه تبلیغات آنلاین را آغاز کرده اند. هر چند پرونده گوگل با یک جریمه بسته شد اما فیس بوک هفته گذشته تلاش کرد با دادن تعهد و جلب رضایت رگولاتورها، از چنین اتفاقی اجتناب کند.

گوگل در یک پست وبلاگ اعلام کرد به همکاری فعالانه با رگولاتورها در همه جا به منظور بهبود محصولاتش متعهد است. این شرکت اعلام کرد در راستای توافق اخیر با رگولاتور فرانسه، به آزمایش و طراحی تغییرات رفتاری توافق شده در ماههای آینده خواهد پرداخت.

این پرونده از تحقیقات سازمان رقابت فرانسه که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و قدرت گوگل و فیس بوک در زمینه تبلیغات آنلاین را برجسته کرد، نشات گرفت.

نیوزکورپ که گروه منتشرکننده روزنامه فرانسوی لوفیگارو است و شرکت رسانه ای روسل لاووآ سال بعد شکایتی را نزد رگولاتورها مطرح کردند. گروه لوفیگارو در نوامبر سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفت از این پرونده خارج شود. گوگل و نیوزکورپ هم اوایل امسال به خصومت پایان داده و به یک توافق سه ساله رسیدند که تحت آن، این شرکت جست و جو برای اخبار پول پرداخت می کند.

گوگل در گذشته هم تفحص ضد انحصارطلبی فرانسه را به خود جلب کرده و در سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۵۰ میلیون یورو جریمه شده بود. این موتور جست و جو به دلیل کوتاهی در رعایت مقررات مربوط به سرویس خبری خود در معرض خطر جریمه دیگری در هفته های آینده قرار دارد.

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه گفت: لازم است که غولهای فناوری مقررات رقابت فرانسه را رعایت کنند. وی به رفتار گوگل اشاره کرد که به گروههای رسانه ای که مدل اقتصادی آنها متکی به درآمد تبلیغات است، لطمه زده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، جریمه اخیر گوگل از سوی رگولاتور فرانسه جدیدترین مورد از تلاشها برای شکستن نفوذ بازار غولهای فناوری است. سرویس خبری گوگل هفته گذشته هدف تحقیقات آلمان قرار گرفت. اتحادیه اروپا و انگلیس هم تحقیقاتی را از فیس بوک در خصوص نحوه استفاده این شرکت شبکه اجتماعی از اطلاعات از تبلیغات کنندگان آغاز کرده اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top