تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/03/19 - 20:53
کد خبر: 398054

نماینده انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در دیدار با رئیسی:

چرا در مورد سربازی اجباری سخنی نمی‌گویید؟/ اگر تلگرام باید فیلتر بماند، چرا ستاد شما تبلیغات خود را از کانال تلگرامی دنبال می‌کند؟

چرا در مورد سربازی اجباری سخنی نمی‌گویید؟/ اگر تلگرام باید فیلتر بماند، چرا ستاد شما تبلیغات خود را از کانال تلگرامی دنبال می‌کند؟

در قسمتی از این سخنرانی آمده است: جناب آقای رئیسی مواضع دوگانه نسبت به فضای مجازی را چطور بپذیریم؟ چه می‌شود که چند ماه قبل از انتخابات وزیر ارتباطات بخاطر عدم فیلترینگ اینستاگرام احضار می‌شود ولی یکی دو ماه به انتخابات قاضی‌ای که حکم فیلترینگ را امضا می‌کند، توبیخ می‌گردد؟

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نسترن محمدحسینی نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران عصر امروز در نشست پرسش و پاسخ فعالان تشکل های دانشجویی با سیدابراهیم رئیسی به بیان نظرات این تشکل پرداخت.

متن کامل سخنرانی را در ادامه می خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای رئیسی سلام علیکم

از اینکه در جمع ما حاضر شدید تشکر میکنم. حضرتعالی در بین بسیاری از مردم بعنوان فردی خوش‌نام شناخته شده هستید. به همین دلیل شاید بخشی قابل توجهی از جامعه به ورود حضرتعالی به قوۀ مجریه خوش‌بین باشند؛ اما ابهامات و سوالاتی جدی نسبت به آینده وجود دارد که ممکن است کسانی را برای رای دادن به شما دچار تردید کند. لذا این سوالات را به عنوان دانشجویی معتقد به آرمان­های انقلاب اسلامی سال57 نظیر عدالت، آزادی و استقلال ملی خدمت­تان مطرح میکنم و امید است بطور شفاف و روشن و به دور از حاشیه روی و پاسخ­های کلی به آنان پاسخ دهید.

-جوانان انقلابی از پدرخوانده­هایی که در موسم هر انتخابات ظاهر شده و لیستی را بهشان قالب میکنند خسته­ شده­اند. در این انتخابات شاهدیم تقریبا تمام این پدرخواندهها بر روی شما به اجماع رسیده­اند. این موضوع در ستادهای شما نیز متبلور شده است. شما فرمودید کسانی که در ستادهای من هستند لزوما در کابینه من نخواهند بود. اگر این حرف نیز صحیح باشد، باز در دیدگاه عمومی این افراد به شما منتسب خواهند شد. نسبت شما با این لیست­بندها و ارتزاق کنندگان از "مصلحت" و "شرایط حساس کنونی" در روز نخست دولت­تان چه خواهد بود؟

-حضرتعالی می‌خواهید وارد قوۀ مجریه شوید تا بطور ریشه‌ای با فساد برخورد نمایید. اما بنده نسبت به عملکرد شما در قوۀ فضاییه هم تردید دارم چه برسد به قوۀ مجریه. آیا حضرتعالی واقعا بدون خط قرمز با فساد برخورد می‌کنید؟ آیا نسبت به نهادهای انتصابی، مانند صداوسیما، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، نهادهای نظامی، هم مانند نهادهای غیر انتصابی حساس هستید؟ نیک می‌دانید که دادگاه‌های مبارزه با فساد، شفافیت کافی نداشتند و اگر شفاف برگزار می‌شد اسم خیلی‌ها بر زبان می‌آمد و طبیعتاً هزینه داشت. لطفا پیرامون این مسئله نظر خود را بیان فرمایید.

-جناب آقای رئیسی مواضع دوگانه نسبت به فضای مجازی را چطور بپذیریم؟ چه می‌شود که چند ماه قبل از انتخابات وزیر ارتباطات بخاطر عدم فیلترینگ اینستاگرام احضار می‌شود ولی یکی دو ماه به انتخابات قاضی‌ای که حکم فیلترینگ را امضا می‌کند، توبیخ می‌گردد؟ آقای رییسی اگر تلگرام بد است و باید فیلتر بماند، چرا دم انتخابات ستاد شما تبلیغات خود را از کانال تلگرامی دنبال می‌کند؟ آیا خواست عمومی برای آزادی شبکه‌های اجتماعی چون توییتر و تلگرام و یوتویوب برای شما اهمیتی دارد و موضع شما در قبال آن چیست؟

-در روزهای اخیر و در حاشیه برنامه‌های تبلیغاتی‌تان همانند سال ۹۶ شاهد حضور دکتر فرهاد رهبر بودیم. دانشجویان دانشگاه تهران، مدیریت ایشان را در محدود کردن فعالیت‌ جریانات دانشجویی فراموش نکرده‌اند. آیا تشکیل دولت شما بار دیگر مدیریتی از این جنس را به ساحت دانشگاه تحمیل خواهد کرد؟ فضای نقد بی‌هزینه در دوره ریاست جمهوری شما محقق خواهد شد؟

-لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت، براساس نظرات کارشناسی‌شده و حقوق‌خوانده‌ها جز انباشت قانون و جهش جرم‌انگاری چیزی در پی ندارد و خود کارشناسان حقوقی به این مسئله اذعان داشته‌اند، چطور با این شواهد این لایحه را ارسال کردید؟ آیا از تغییراتی که در لایحه ارسالی شما صورت گرفته اطلاعی دارید؟

-آقای رییسی مسئله سربازی اجباری از قصه ­های پر غصه جوانان این کشور است. ایا شما گوش به فرمان سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح هستید و به همین خاطر است که در مورد سربازی اجباری سخنی نمی‌گویید؟ بهتر است موضع خود را در قبال روند فعلی سربازی شفاف نمایید.

-این روزها خیلی در مورد جمهوریت و نقش مردم بحث می‌شود. دوست دارم صریحاً نظر خود را در مورد اجرای اصل 59 قانون اساسی بفرمایید. چرا از ظرفیت این اصل برای تحکیم جمهوریت نظام استفاده نمی‌شود؟

در پایان امیدواریم با پاسخ به این سوالات دل­سوزانه ابهامات بسیاری از مردم و بدنه جریان انقلابی را نسبت به خود و اطرافیان­تان برطرف نمایید.

متشکرم

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top