تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/03/20 - 17:41
کد خبر: 398128

پیام مهم سیدحسن نصرالله چه بود؟

سفیر اسبق ایران در لبنان به خبرآنلاین گفت: مردم لبنان در محاصره هستند و بیش از این نمی شود با وضعیت فعلی مماشات کرد. چنانچه مقامات دولتی به هر بهانه ای نخواهند مشکل مردم را رفع کنند، سید حسن اعلام موضع کرده که خودش اقدام می کند. حرف او با سیاست و طراحی قبلی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبر آنلاین، مهسا مژدهی:رهبر حزب الله لبنان در اخرین سخنرانی خود هم دولت لبنان و هم اسراییل را تهدید کرده است. در حالی که رسانه های نزدیک به رژیم صهیونیستی ادعاهایی را در مورد سلامت سیدحسن نصرالله مطرح می کردند، او در مقابل دوربین ها حاضر شد و در سخنرانی نسبتا طولانی برای اسراییل و دولت فعلی در بیروت خط و نشان کشید. لبنان در بحران مالی و سوخت است. اتفاقات سال گذشته و انفجار بندر بیروت این کشور را در شرایط بسیار بد اقتصادی قرار داده است. بحران سوخت  و انرژی باعث شده تا لبنانی ها در مضیقه باقی بمانند. مدت هاست که بحث هایی بر سر برداشت از میدان های گازی از سوی اسراییل و لبنان در گرفته است. اما در داخل لبنان مخالفت ها با چنین اقداماتی بسیار شدید است. سیدحسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود می گوید در صورتی که دولت اقدامی نکند او به تهران خواهد امد و از ایران سوخت خواهد خرید و پولش هم با لیر حساب می شود.

پیام مهم سیدحسن نصرالله  چه بود؟

در خبرانلاین با احمد دستمالچیان سفیر سابق ایران در لبنان به گفتگو نشسته ایم:

پیام مهم سیدحسن نصرالله  چه بود؟

رمزگشایی از اظهارات مهم سیدحسن نصرالله؛پیام او چه بود؟

سید حسن نصرالله در تازه ترین سخنرانی خود اسراییل و دولت فعلی لبنان را تهدید کرده و به نوعی اب پاکی را روی دست آنها ریخته که از بحران گاز و سوخت در این کشور نمی توانند به نفع سیاست های خود استفاده کنند. ما می دانیم که رژیم صهیونیستی و دولت در بیروت تمایلی به گفتگوها بر سر گاز نشان میدادند. ایا اظهارات دبیرکل حزب الله لبنان نقشه را نقش بر آب خواهد کرد؟

این سخنرانی سیدحسن نصرالله از این منظر بسیار مهم و استراتژیک بود که مدت هاست رژیم صهیونیستی سعی دارند تا در محاصره همه جانبه اقتصادی مردم لبنان، اراده مردم را بشکنند و در مقابل مشکلات بزرگی که مردم دارند،‌آنها را تسلیم اراده خود کنند. اما حمایت مردم صبور لبنان از سمبل ملی خودشان یعنی مقاومت ادامه دارد. مقاومت نماد و سمبل ملی است که همه طوایف و گروه های رنگارنگی که در این کشور هست و همه این ها در فعالیت های سیاسی و اجتماعی نقش دارند. به همین دلیل با فشار حداکثری و همه جانبه امریکا و اسراییل قصد داشتند که مردم را در تنگنا قراردهند بلکه تسلیم فشارها شوند. سخنرانی سیدحسن نصرالله حاکی از این است که مقاومت اراده کرده تا محاصره ظالمانه و غیرانسانی را بشکند و حتما مردم لبنان از این اقدام استقبال خواهند کرد. گرچه ممکن است برخی از سیاستمداران بخواهند کارشکنی کنند.

مدت هاست که بحث خرید سوخت و انرژی از جمهوری اسلامی ایران مطرح است. برای اینکه مردم می توانند استفاده راحتی از مشتقات نفتی و حامل های انرژی داشته باشند. بعضی از مقامات دولتی لبنان از این کار ممانعت می کنند و مایلند تا با گفتگوهایی با اسراییلی ها مساله را حل کنند اما این چیزی نیست که در  لبنان به آن اجزه دهند. اما سید حسن نصرالله می گوید اگر دولت اقدامی نکند، ما خود اقدام می کنیم و ایران هم همیشه امادگی داشته که به کمک و یاری سایر برادران تحت ظلم و ستمش بیاید. همانطور که مقتدرانه عمل کرد و سوخت رسان به ونزوئلا بود، برای ایران کاری ندارد که مقدار مشابه را برای سوخت رسانی به لبنان انجام دهد.

دولت فعلی لبنان زوایایی با حزب الله دارد. به نظر شما واکنش دولت به این تهدید چه خواهد بود؟ در بحرانی که در این کشور به وجود آمده ایا بیروت از طرح سید حسن نصرالله پشتیبانی خواهد کرد؟

حسن نصرالله به نوعی تهدید و هماورد طلبی کرد که اگر دولت اقدام قاطعی برای شکستن حصر ظالمانه لبنان نکند، محور مقاومت این کار را خواهد کرد. وقتی هم که او موضعی را اعلام می کند به آن عمل می کند. در میان دوست و دشمن او به صادق القول بودن مشهور است.

باید دید که واکنش محافل دولتی لبنان چیست و آنها چطور می خواهند با این موضوع تعامل کنند و اگر اقدام خاصی صورت ندهند، حتما حزب الله و محور مقاومت اینکار را انجام خواهد داد. دلیلش هم این است که مردم در محاصره هستند و بیش از این نمی شود با وضعیت فعلی مماشات کرد. چنانچه مقامات دولتی به هر بهانه ای نخواهند مشکل مردم را رفع کنند، سید حسن اعلام موضع کرده که خودش اقدام می کند. حرف او با سیاست و طراحی قبلی است.

ما در یک سال گذشته شاهد این بودیم که بانک جهانی و سازمان های بین المللی کمک های مالی به لبنان را در گرو اصلاحات سیاسی به نفع غربی ها می دانستند و در سخت ترین شرایط به دلیل وضعیتی که از نظر سیاسی در بیروت حاکم است، از کمک سر باز زده اند. ایا سخنان سید حسن نصرالله می تواند همزمان واکنشی به این رویکردها بوده و خط و مشی مقاومت را به آنها نشان دهد؟

سیاست تحریم همه جانبه که سلاح استکبار بود بی اثر شد. مبتکر و فرمانده این سیاست شخص ترامپ بود که می خواست با سیاست فشار همه جانبه ایران و کشورهای مقاومت را به زانو در بیاورد. او می خواست که همه منابع مالی و ارزی و داد و ستدها در دنیا و این کشورها را منع کند. این سیاست شکست خورد. تهدید های بانک جهانی هم تازگی ندارد. همیشه در بیست ، سی سال گذشته برای اینکه اراده مردم لبنان را بگیرد و آنها را وادار کند تا تابع سیاست های اسراییل شوند، تهدید کرده، اما نه مردم زیر بار این سیاست های خفت بار رفته اند و نه بانک جهانی می داند که اگر بر مواضعش پافشاری کند، اثرات سوء آن نه تنها منطقه بلکه کل اروپا را فرا می گیرد. لبنان جایی نیست که بشود با آن شوخی کرد و جهان هم به این درک رسیده است.

بک بخش دیگری از سخنان سید حسن نصرالله که مورد توجه قرار گرفته در مورد خواندن نماز در قدس است. او گفته که تجاوز به قدس به منزله جنگی منطقه ای خواهد بود. این سخنان را چطور تعبیر می کنید؟

اصلا دور از ذهن نیست. نباید تصور کنیم که این موضع گیری ها خیالی است. داده های صحنه سیاسی در منطقه چنین چیزی را کاملا تایید می کند. وقتی که رژیم صهیونیستی به مدت دو هفته شمال تا جنوبش زیر موشک های مقاومت بود، نشان دهنده ضعف و پوشالی بودن قدرت اسراییل است. این رژیم یک روز خیلی ادعای قدر قدرتی می کرد و می گفت ارتش چهارم دنیاست. از سال 2006 میلادی و جنگ های سی و سه روزه تا  به امروز، این رژیم در تمام عملیات ها شکست خورده و مجبور شده کوتاه بیاید  و یک طرفه اتش بس را بپذیرد. بنابراین حرف های سید حسن بر اساس واقعیت هاست. شمشیر بر گردن جنایتکاران صهیونیست است. وقتی در برابر حماس در باریکه غزه اسراییل تاب نمی آورد و تسلیم می شود،‌بی تردید وقتی مقاومت بخواهد و اراده کند که سیلی محکمی بر اسراییل بزند،‌ اوضاع به نفع صهیونیست ها پیش نخواهد رفت. از جنوب لبنان تا باب المندب محور مقاومت ساختار و تشکیلات دارد و در اماده باش کامل است. بسیار بسیار اوضاع برای صهیونیست ها سخت تر و متفاوت تر است. در جنگ های اخیر مشخص شد که اسراییل نمی تواند در مقابل محور مقاومت تاب بیاورد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top