تاریخ انتشار: جمعه 1400/03/21 - 00:21
کد خبر: 398151

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت؛

شرایط برگزاری کلاس‌های عملی دانشجویان در تابستان/ جزئیات کار دانشجویی در دانشگاه‌ها/ اعلام مهلت ثبت‌نام متقاضیان خوابگاه‌های متاهلی

شرایط برگزاری کلاس‌های عملی دانشجویان در تابستان/ جزئیات کار دانشجویی در دانشگاه‌ها/ اعلام مهلت ثبت‌نام متقاضیان خوابگاه‌های متاهلی

در حالی که دانشگاه‌های کشور در حال سپری کردن روزهای پایانی خردادماه ۱۴۰۰ هستند، اخبار مربوط به امتحانات پایان ترم، حواشی مربوط به بازگشایی دانشگاه‌ها و اعلام جزئیات ترم تابستانه، سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در حالی که دانشگاه‌های کشور در حال سپری کردن روزهای پایانی خردادماه ۱۴۰۰ هستند، اخبار مربوط به امتحانات پایان ترم، حواشی مربوط به بازگشایی دانشگاه‌ها و اعلام جزئیات ترم تابستانه، سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم.

در ادامه گزیده‌ای از مهمترین اخبار صنفی و دانشجویی در هفته‌ای که گذشت را می‌خوانید؛

دانشگاه تهرانی‌ها در ترم جدید ترکیبی آموزش می‌بینند

حسینی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران درباره آمادگی دانشگاه تهران برای حضوری شدن آموزش‌ها از اوایل مهر اظهار کرد: بحث برگزاری حضوری کلاس‌ها از اوایل مهر مطالبه تمامی دانشگاه‌های کشور است.

او افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از دروس دانشگاه تهران عملی است؛ بنابراین باید تمهیدات زیادی در این زمینه اندیشیده شود تا هرچه زودتر دانشگاه‌ها بازگشایی شوند و به اینصورت کلاس‌های حضوری را شاهد باشیم. (جزئیات بیشتر)

دروس کم اهمیت دانشجویان مجازی برگزار شود

علی اکبر صفوی، رئیس کارگروه یادگیری الکترونیک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره قابلیت استفاده مجدد از آموزش‌های الکترونیکی در کنار آموزش‌های حضوری بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها اظهار کرد: وزارت علوم در خصوص اعمال سیاست‌های دانشگاه‌ها برای نحوه اجرای آموزش‌ها از اول مهر تصمیم گیری خواهد کرد.

او افزود: به دلیل اینکه زیرساخت‌های خوبی در آموزش‌های الکترونیکی ایجاد شده و محتوا‌های خوبی هم در این زمینه از سوی دانشگاه‌ها تولید شده؛ بنابراین شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم در اسفند ۹۹ نظام نامه جدید آموزش عالی را مصوب و ابلاغ کرده است. (جزئیات بیشتر)

اعلام مهلت ثبت‌نام متقاضیان خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه امیرکبیر

بر اساس اعلام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با توجه به اینکه در ترم مهر ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تعداد محدودی ظرفیت در خوابگاه‌های متأهلی خالی خواهد شد، دانشجویان می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم، پس از مطالعه منشور حقوق دانشجویی (بخش قواعد سکونت در خوابگاه‌های متأهلی) حداکثر تا ۳۱ خرداد ماه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. (جزئیات بیشتر)

 

وزارت علوم جزئیات کار دانشجویی را اعلام کرد

دستورالعمل طرح همیار دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به تصویب وزیر علوم رسیده و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد که متن کامل این دستورالعمل به شرح زیر است:

به منظور ترویج فرهنگ همیاری در میان دانشجویان و بهره گیری پاره وقت از توانمندی‌های دانشجویان در پیشبرد امور دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و ایجاد زمینه تجربه‌اندوزی و مهارت‌آموزی به‌صورت افتخاری توسط دانشجویان در دانشگاه‌ها این دستورالعمل تدوین می‌شود. (جزئیات بیشتر)

ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت علوم آغاز شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه‌ها، موسسات و پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ مشخص شد. ثبت نام برای شرکت در این آزمون تنها به صورت اینترنتی از امروز سه‌شنبه ۱۸ خرداد آغاز شد و در روز شنبه ۲۲ خرداد به پایان می رسد.

زرین آمیزی ادامه داد: داوطلبان برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و به قسمت آزمون های استخدامی مراجعه کنند. سپس بر روی لینک «سیستم ثبت نام آزمون استخدام پیمانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰» کلیک کنند و سایر مراحل ثبت نام را بگذرانند. (جزئیات بیشتر)

آخرین وضعیت برگزاری جشنواره‌های دانشجویی در سال تحصیلی

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم، با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در سال تحصیلی جاری گفت: جشنواره‌ای که در حال حاضر در دستور کار است، جشنواره رویش است که به میزبانی دانشگاه علامه برگزار می‌شود.

وی افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری دوره جدید جشنواره‌های فرهنگی دانشجویی پیش بینی شده و شیوه نامه‌های این جشنواره‌ها به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که با محوریت فضای مجازی مقدمات برگزاری این جشنواره ها فراهم شود. (جزئیات بیشتر)

مخالفان و موافقان کلیات لایحه رتبه‌بندی معلمان چه گفتند؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (سه‌شنبه) مجلس گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص لایحه نظام رتبه بندی معلمان را بررسی کردند.

حجت الاسلام حسن نوروزی در مخالفت با کلیات این لایحه بیان کرد: همان طوری که بارها تاکید شده است معلم خط قرمز مجلس شورای اسلامی است و ما در راه تقویت آنها تلاش می‌کنیم. اما خواهش بنده این است که در پایان دولت این لایحه با عجله مورد بررسی قرار نگیرد و اجازه دهیم در دولت بعدی و با فرصتی فراخ‌تر و در نظر گرفتن نظرات دولت آینده برای تحول و تقویت آموزش و پرورش کشور این لایحه مورد بررسی قرار گیرد. (جزئیات بیشتر)

اعلام زمان و نحوه ثبت‌نام آزمون زبان دکتری تخصصی (ETPNU) دانشگاه پیام‌نور

معصومه حسینی رئیس مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور گفت: سی وششمین دوره آزمون زبان دکتری تخصصی (ETPNU) دانشگاه پیام نور روزسه شنبه اول تیرماه سال ۱۴۰۰ به صورت الکترونیکی در مراکز استان‌های یزد، کرمان، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، مازندران، خوزستان، تهران و کرمانشاه برگزار می‌شود.

حسینی اعلام کرد: متقاضیان شرکت در سی و ششمین دوره آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور از ۱۲ خردادماه فرصت دارند به صورت الکترونیکی و از طریق پرتال دانشگاه پیام نور – مرکز سنجش و آزمون  http://azmoon.pnu.ac.ir/Portal/Home جهت ثبت نام اقدام کنند. (جزئیات بیشتر)

زمان‌بندی «امتحانات» ۲۰ دانشگاه در نیمسال تحصیلی دوم ۱۴۰۰-۱۳۹۹ +جدول

با توجه به این که زمان بازگشایی دانشگاه ها تا کنون مشخص نشده است، افراد می بایست همچنان به صورت الکترونیکی و آزمون های پایان ترم دانشگاهی خود را سپری کنند. نکته قابل توجه این است که در سال گذشته به دلیل نوپا بودن آموزش های مجازی، برخی از دانشگاه های در ایام تعطیلات عید نیز کلاس های درسی برگزار کردند.

نیمسال دوم تحصیلی دانشگاه های کشور روزهای پایانی خود را طی می‌کند، دانشجویان برای سومین ترم متوالی است که بخاطر شرایط ویژه و بحرانی ویروس کرونا در کشور، بصورت مجازی امتحانات پشت سر خواهند گذاشت. (جزئیات بیشتر)

اعلام زمان برگزاری آزمون‌ دروس مشمول آزمون متمرکز علمی کاربردی

محسن محمدزاده، معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از زمان برگزاری آزمون دروس مشمول آزمون متمرکز نیم سال دوم ۱۴۰۰-۱۳۹۹ این دانشگاه خبر داد. (جزئیات بیشتر)

کلاس‌های عملی دانشجویان در تابستان برگزار نمی‌شوند

حسین حسینی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران درباره امتحانات پایان ترم اظهار کرد: امتحانات پایان ترم دانشگاه تهران به صورت الکترونیکی از ۸ تیر آغاز می‌شود و به مدت ۲ هفته ادامه دارد.

او افزود: مطابق ابلاغ آئین نامه دانشگاه تهران به تمامی استادان این دانشگاه، از آن‌ها درخواست کرده ایم تا ارزیابی دانشجویان در طول ترم را جدی بگیرند و تنها نمره پایانی را ملاک ارزیابی دانشجویان قرار ندهند.

حسینی تصریح کرد: مقرر شده تا دانشکده‌ها متناسب با امکانات دانشگاه تهران به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری امتحانات مجازی اقدام کنند تا در این زمینه با مشکل مواجه نشویم. (جزئیات بیشتر)

۳۶ دانشگاه ایران در جمع ۱۲۲۵ دانشگاه برتر جهان

بر اساس اعلام نتایج رتبه‌بندی مؤسسه استنادی علوم (ISC)، دانشگاه‌های برتر دنیا در سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام شدند که ۳۶ دانشگاه از ایران در جمع ۱۲۲۵ دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند.

در این نظام رتبه بندی در سال ۲۰۲۱، ایران با این تعداد حضور دانشگاه در بین کشورهای اسلامی رتبه نخست، ترکیه با ۳۲ دانشگاه رتبه دوم و مصر با ۸ دانشگاه رتبه سوم را دارد.

لایدن یکی از نظام‌های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هر ساله دانشگاه‌های برتر دنیا را بر اساس شاخص‌های معتبر علم سنجی مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می‌دهد. در سال ۲۰۲۱، دانشگاه‌های دنیا در ۲۰ شاخص در قالب ۴ معیار کلی مرجعیت علمی، دیپلماسی علمی، دسترسی آزاد به انتشارات و تنوع جنسیتی در لایدن مورد رتبه بندی قرار گرفتند. این ارزیابی‌ها از تولیدات علمی دانشگاه‌ها در سال‌های ۲۰۱۶ الی ۲۰۱۹ از پایگاه اطلاعاتی Web of Science استفاده کرده است. (جزئیات بیشتر)

فراهم شدن امکان تغییر حوزه های انتخابی آزمون دستیاری

مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرده است به منظور رعایت نکات بهداشتی و ایجاد تسهیلات بیشتر مقرر شد داوطلبان بتوانند در صورت تمایل نسبت به ویرایش حوزه امتحانی خود و انتخاب نزدیکترین حوزه به محل سکونت خود اقدام کنند. (جزئیات بیشتر)

پذیرش دانشجویان بین‌المللی را شیوع کرونا به تاخیر انداخت

تعداد زیادی از سفارتخانه‌های ایالات متحده در سراسر جهان، مسئول فرآیند بررسی درخواست دانشجویان بین‌المللی و پردازش ویزا نیستند و این امر باعث نگرانی ذینفعان می‌شود که دانشجویان بین‌المللی برای ترم پاییز ۲۰۲۱ نمی‌توانند به دانشگاه‌ها برسند. (جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top