تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/03/23 - 15:34
کد خبر: 398513

رضایی: به وعده‌های بی‌پشتوانه پایان می‌دهم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت اقدام و تحول اولین اولویت ما توجه به اقشار آسیب‌پذیر مانند معلمان، کشاورزان و کارگران علاوه بر یارانه ۴۵۰ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ محسن رضایی در شبکه استانی اصفهان با اشاره به عظمت حرکت رهبری امام راحل(ره) برای رخداد انقلاب اسلامی اظهار داشت: هنر امام خمینی (ره) این بود که با عشق به وطن و اسلام همه ایرانی‌ها را دور هم جمع کرد و انسجام بزرگی به وجود آورد، اما متاسفانه سیاست‌های نادرست دولت‌ها در دهه اخیر سبب شد این توانایی عظیم و این قامت بلند ایران خم شود و در مقابل مشکلات احساس ناامیدی  و ناتوانی کند.

 

وی افزود: اما ما می‌توانیم دوباره روی پای خود بایستیم و حرکتی را از نو و با دولتی نو آغاز کنیم، امام بزرگوار ما با همگرایی اقوام و گروه‌های مختلف مردم اتفاقی بزرگ رقم زد و انقلاب اسلامی ایجاد کرد که نه شرق و نه غرب نتوانستند در برابر ایران بایستند، بعد از آن باز هم ملت ایران با اتحاد خود در برابر دشمنی ایستادند که دنیا از او پشتیبانی می‌کرد، این بار هم همه ملت از تمامی استان‌ها با هدایت مقام معظم رهبری و با وجود جوانان غیرتمند قیام می‌کنند، قیامی فرهنگی، اقتصادی و قیام برای پیشرفت‌های بزرگ و برای زندگی بهتر.

کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت اتحاد ملت با هدف قیام برای تشکیل دولت وحدت ملی بیان کرد: این طور نیست که انتخابات مهندسی شده باشد و کسی از صندوق‌ها بیرون بیاید این مردم هستند که آینده خود را به کسی می‌سپارند و سرنوشت صندوق‌ها را تعیین می‌کنند. قیام برای زندگی بهتر و بهزیستی و سربلندی کشاورزان، معلمان، کارگران و برای زدودن غم و غصه از چهره ایران زمین و دستیابی به قله‌های بلند است.

وی با بیان اینکه همانطور که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دست به کارهای بزرگی زدیم، این بار هم می‌توانیم، تصریح کرد: رسیدن به پیشرفت و حل مشکلات امکان پذیر است اما شرط آن  این است که همه با هم تلاش کنیم، دولت، قدرت و ثروت باید برای همه یکسان باشد و با تکیه به حمایت‌های شما مردم این کار را انجام می‌دهیم.

رضایی گفت: دوباره استان‌ها و اقوام ایرانی را به میدان می‌آوریم، مناطق اقتصادی درست می‌کنیم به این طریق که اختیارات  را به استان‌ها واگذار می‌کنیم. اگر در یک استانی سپرده‌ها در یک بانک ذخیره شد در همان استان باید سرمایه‌گذاری شود، نه اینکه 40درصد سپرده‌ها به تهران واریز شود و در آنجا تبدیل به  ارز شود و خارج شود ما این روند را بالعکس خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت اقدام و تحول دولت پایان دادن به وعده‌های بی‌پشتوانه است و زمان شعار تمام شده است بیان کرد: در هر شهر متناسب با استعداد آن قطب‌های اقتصادی ایجاد می‌کنیم، نباید از تهران نسخه واحد برای سایر استان‌ها پیچیده شود در دولت ما که اقدام و تحول است. برای هر استان برنامه خاص مردمان خود استان تنظیم شده است، هیچ استانی نیست برنامه مخصوص به خود نداشته باشد هر استانی طبیعت، مردم و اقلیم خاص خودش را دارد این طور نیست صنعت فولاد  آب بر به جای خوزستان در منطقه‌ای هنرخیز توسعه یابد، هر سرزمینی نسخه خاص خودش را دارد نسخه واحد نوشتن از تهران برای تمامی استان‌ها به معنی نادیده گرفتن ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و قابلیت‌ها و استعداد‌های استانی است.

کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت اقدام و تحول متناسب با ظرفیت‌ها، استعدادها، قابلیت‌ها و توانایی‌های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی مردم در آن استان‌ها تهیه کرده است، اظهار داشت: بعضی از مسائل مانند یارانه 450 هزار تومان موضوعی عمومی است اما بعضی از فعالیت‌های خواص استان‌ها که متناسب با منطقه است، طراحی و برنامه‌ریزی شده است. دلیلی ندارد صنعت فولاد که آب بر است از نزدیکی سواحل به مناطق مرکزی کشور منتقل شود.

وی ادامه داد: ما اختیارات تصمیم‌گیری در زمینه‌های اقتصاد را به استان‌ها واگذار می‌کنیم تا قطب‌های اقتصادی به وجود آوریم برای مثال بسیاری از کشورهای اروپایی کوچک‌تر از استان‌های ما هستند و 25 کشور اروپایی در سرزمین ما جا می‌گیرد، ایران ما بزرگ است مشروط به اینکه از تمامی اقوام به صحنه بیایند و ایران را  تبدیل به کارگاه بزرگ اقتصادی خواهیم کرد.

رضایی با اشاره به مقدمات رونق اقتصادی در کشور تصریح کرد: لازمه آن این است که جوانان ما نشاط داشته باشند از ظرفیت تمامی بانوان استفاده کنیم و شور و نشاط را در جامعه به وجود بیاوریم. اجازه فعالیت به جوانان بدهیم به آن‌ها آموزش دهیم تا توانایی‌ها و مهارتشان  ارتقا یابد و بدین ترتیب سرعت زندگی مردم را بهبود ببخشیم.

وی گفت:دولت اقدام و تحول این تجربه را دارد که چگونه از جوانان این سرزمین و از ظرفیت همه اقوام  برای اجرای کارهای بزرگ مانند آنچه در دفاع مقدس رخ داد، بهره گیرد، پارتی بازی‌ها و این قوم آن قوم کردن‌ها و بی‌عدالتی‌ها باید کنار زده شود، ارزش بیرون کردن فقر، گرانی، تبعیض و بیکاری کمتر از فراری دادن نیروهای دشمن از خرمشهر نیست.

کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای رسیدن به این ایده بزرگ چندین خط مشی داریم، اظهار داشت: اولین خط مشی  این‌ است که استانداران دولت اقدام تحول از مردم همان استان انتخاب شوند کدام استان است که مردان و زنان بزرگی نداشته باشد؟ در هر استان مردان و زنان بزرگی است که مورد غفلت واقع شده‌اند برای هر استان  تعدادی کاندیدا می‌شوند و در جمعی از نخبگان انتخاب می‌شوند، نه این که به صورت پارتی بازی انتخاب صورت گیرد. این افراد با توانایی و توانمندی مشخص و خارج از هر باند بازی و تعلق به گروه و جناح انتخاب می‌شوند.

وی اضافه کرد: با استفاده از اصل 127 قانون اساسی  اختیاراتی به استانداران واگذار می‌شود به این ترتیب از طریق امکانات پژوهشی و اطلاعاتی که در اختیارمان است با مدیران هر استان در خصوص تصمیم‌گیری برای فعالیت‌های اقتصادی هم فکری می‌کنیم، مسئله دیگر این است که با همه توان دولت اقدام و تحول پشتیبان استاندارها هستیم و اجازه می‌دهیم خودشان تصمیم‌گیری کنند، استانداران نمایندگان ما در کشور برای تصمیم‌گیری هستند.

رضایی بیان کرد: در دولت اقدام و تحول اولین اولویت ما توجه به اقشار آسیب‌پذیر مانند معلمان، کشاورزان و کارگران  علاوه بر یارانه 450 هزار تومان خواهد بود، مسئله اشتغال و تولید را از استانداران با حمایت دولت مرکزی مطالبه می‌کنیم، همچنین نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان را راه‌اندازی می‌کنیم.

وی در خصوص طرح نهضت بزرگ خانه‌سازی تصریح کرد: هزینه هر متر مربع ساختمان از 3.5 میلیون تومان تا 5 میلیون تومان است یک خانه 80 متری حداکثر 320 میلیون تومان تمام می‌شود 10 درصد این مبلغ 30 میلیون تومان است. هرکسی با مشارکتی 30 میلیون تومانی می‌تواند صاحب خانه شود به این صورت که  بانک‌ها را موظف می کنیم 90 درصد باقی‌مانده را وام دهند خانه‌ای که قرار است ساخته شود در واقع وثیقه بانک است و ضامن نیاز ندارد و تا پایان پرداخت اقساط سند در بانک باقی می‌ماند.

کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: با سود آن  یارانه می‌دهیم  و در واقع مردم با آوردن 10 درصد آورده صاحب خانه می‌شوند و 90 درصد باقی مانده به صورت وام از بانک خواهد بود، خود خانه‌سازان رانیز در جذب بازار سرمایه می‌کنیم.

وی با گلایه از مسئولانی که در اروپا و آمریکا تحصیل کرده‌اند، بیان کرد:در اروپا و آمریکا نیز وام‌های رهنی وجود دارد تعجب می‌کنم از افرادی که افکار غربی را با خود به کشور می‌آورند اما تجربه‌های موفق آن‌ها را نادیده می‌گیرند در آمریکا نیز شهروندان با 10 درصد آورده صاحب خانه می‌شوند.

رضایی تصریح کرد: اگر مسکن را راه‌اندازی کنیم،  300 صنعت پشت سر آن مانند در و پنجره‌سازی سیمان موزاییک رونق می‌یابد  مثل این است که لوکوموتیو‌ی به نام خانه‌سازی داریم و 300 واگن پشت سر آن راه می‌افتد و شغل‌های زیادی ایجاد می‌شود که تعداد زیادی از مردم به کار گرفته می‌شود.

وی گفت: برای گروه‌های سیاسی تاسف می‌خورم که به جای اینکه به فکر مردم باشند، سرگرم دعواهای خودشان هستند، شعبده‌بازی و نمایش راه می‌اندازند، مردم ولی نعمت ما هستند و صاحب این مملکت و انقلاب هستند، من و همراهانم همانند دوران جنگ دوباره خود را سپر بلای مردم می‌کنیم تا مشکلات مردم حل شود نمی‌گذاریم نان قرضی، زباله‌گردی و کولبری بر قامت بلند مردم ایران بنشیند.

کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد:حفظ کرامت انسانی مهمترین هدف دولت اقدام و تحول در قبال مردم است. تلاش می‌کنم با کمک خود مردم و جوانان و با حمایت‌های مداوم  این اتفاق صورت گیرد.

وی در خصوص دیگر موضوعات مهم جامعه اظهار داشت: مسئله ازدواج جوانان مسئله مهم است حقوق خانه‌داری بسیار مهم است در واقع در هر خانه 2 نفر کار می‌کنند تربیت فرزندان و آینده  آنان نیز در واقع شغل مهمی است؟، در دولت جدید گروهی از بانوان که دارای 2 فرزند هستند و 3 ماه آموزش تربیت فرزند و 3 ماه آموزش بهداشت و سلامت می‌بینند حقوق دریافت می‌کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: مسئله ارتقاء کرامت جامعه را از داخل خانواده آغاز می‌کنیم تا به شهر و استان و کشور برسیم مشاغل خانگی  را در داخل خانه‌ها توسعه می‌دهیم و سعی می‌کنیم توسعه و رونق از شهرها بجوشد و اقتصاد ملی از پایین به بالا رشد کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top