تاریخ انتشار: شنبه 1400/03/29 - 08:02
کد خبر: 399186

آشنایی با انواع طلای میناکاری و معرفی مراکز تولید طلای میناکاری

طلای میناکاری شده را می‌توان یکی از محبوب‌ترین مدل‌های جواهرات در نظر گرفت که افراد با استفاده از آن تیپ خود را خاص می‌کنند، در این مقاله همراه ما باشید تا با انواع طلای میناکاری و مراکز تولید آن بیشتر آشنا شوید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همان‌طور که می‌دانید، امروزه بسیاری از افراد به ظاهر و تیپ خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و به دنبال استفاده از اکسسوری هایی هستند که از طریق آن‌ها بتوانند تیپ خود را تکمیل کنند. یکی از این اکسسوری ها که بسیار مورد توجه افراد قرار دارد را می‌توان طلای میناکاری در نظر گرفت. در واقع باید متذکر شد که طلای لعاب‌دار و میناکاری شده، یک اکسسوری برای مواقعی است که قصد دارید خاص به نظر برسید.

طبق بررسی‌های صورت گرفته، در دنیای مد و فشن، استفاده از طلای میناکاری بسیار محبوب به نظر می‌رسد، چرا که با استفاده از میناکاری می‌توان به طلا رنگ و طرح ویژه‌ای را بخشید. شما می‌توانید جواهرات گوناگونی که میناکاری شده‌اند را در طرح، رنگ و شکل‌های گوناگون خریداری کنید. همچنین از آنجایی که این محصولات، از طلاهای کم عیار تا طلاهای گران قیمت ساخته شده‌اند، انتخاب را برای شما آسان ساخته‌اند؛ به‌طوری که می‌توانید بر اساس بودجه‌ای که دارید، محصولی را خریداری و استفاده کنید.

شنایی با انواع طلای میناکاری و معرفی مراکز تولید طلای میناکاری

تاریخچه طلا میناکاری شده

هنر میناکاری را می‌توان مربوط به پنج هزار سال قبل در نظر گرفت. البته در آن زمان بیشتر از طلا و مس، از ظروف استفاده می‌شد و هنرمندان محصولات زیبایی را که با این هنر آراسته بودند، استفاده می‌کردند. همچنین طبق نظر کارشناسان می‌توان گفت این هنر به کشورهای اروپایی کشیده شد و با این کار بیشتر مورد توجه واقع گشت؛ به‌طوری‌که این کشورها به انجام این کار بر روی جواهرات پرداختند.

دقت داشته باشید که در دوران سلجوقیان، هنر میناکاری بر روی طلا به اوج رسید و بسیاری از آثار قدیمی که اکنون نیز دیده می‌شوند، مربوط به آن زمان هستند و ارزش بالایی دارند. موضوع جالبی که وجود دارد، نگهداری از طلاهای میناکاری شده قدیمی در موزه‌های لندن، فرانسه و سن‌پترزبورگ است؛ چرا که این دست از کشورها معتقد هستند این طلاها ارزش بالایی دارند و باید از آن‌ها به عنوان یک آثار تاریخی یاد کرد.

طلای میناکاری شده چیست؟

میناکاری یکی از هنرهای برجسته و بسیار زیبا که از گذشتگان به جامانده است، محسوب می‌شود. این هنر به‌طورمعمول بر روی یک فلز انجام می‌شود و نتیجه کار یک اثر به‌یادماندنی و ماندگار خواهد شد. برای مثال یک گردنبند را تصور کنید که با استفاده از این هنر میناکاری شده؛ قطعا چنین گردنبندی علاوه بر آنکه ارزش یک جواهر را دارد، می‌تواند شاهکاری هنری را به نمایش بگذارد.

دقت داشته باشید که در زمان میناکاری بر روی طلا، از رنگی استفاده می‌کنند که در اثر حرارت کامل، شیشه‌ای می‌شود و به‌طور کامل و دقیق روی سطح ثابت می‌ماند. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هر طلای میناکاری شده‌ای زیبا نیست و این موضوع به موارد مختلفی از جمله ظرافت و مهارت استاد طلاساز، طرح و امکانات و ابزارآلات مربوط به این کار بستگی دارد؛ به‌طوری‌که هرچه این موارد کامل‌تر باشد، محصولی خیره‌کننده‌تر در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

دلیل محبوبیت جواهرات میناکاری شده

مسلما هیچ‌کس در زیبایی و جذابیت طلا شک ندارد، اما از طرفی همه معتقد هستیم که این جواهر برای زیبایی و چشمگیر شدن، چیزی کم دارد؛ چیزی مانند رنگ و لعاب! همان‌طور که می‌دانید استفاده از میناکاری باعث جلوه بخشیدن به جواهراتی چون طلا می‌شود. این‌گونه از جواهرات می‌توانند محبوبیت بسیاری در بین جوامع پیدا کنند، به‌طوری‌که باید گفت این نوع از طلا تا به حال در میان افراد و به‌ویژه مردم کشور هند و ایران، مورد توجه واقع شده است. حال شاید برای شما سوال پیش آید که طلای میناکاری چگونه ساخته می‌شود که در ادامه به جواب این سوال خواهیم پرداخت و اطلاعات لازم برای این کار را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

شرایط ساخت و ایجاد طلای میناکاری شده

میناکاری بر روی طلا همانند زمانی انجام می‌شود که بر روی سایر فلزات این اقدام صورت می‌گیرد؛ البته مسلم است که میناکاری بر روی طلا به ظرافت بیشتری نیاز دارد. با توجه به این موضوع بر روی طلا یک‌لایه شیشه‌ای را قرار می‌دهند که می‌توان گفت این پوشش به دو صورت رزین سرد و عملیات حرارتی انجام می‌شود. البته راه دیگری چون ذوب کردن پودر شیشه در کوره وجود دارد که در این شیوه یک لایه شیشه شفاف بر روی طلا شکل می‌گیرد که می‌توان از طریق این راه نیز به طلای میناکاری شده دست یافت.

از طرفی لازم است که بدانید برای ایجاد لعاب نهایی، باید طلا را تا دمای 800 درجه سانتی‌گراد حرارت داد. البته برای تعیین مدت زمان ماندن طلا در کوره، باید به طرح و طلای مورد استفاده توجه کرد. برای مثال می‌توان به میناکاری گوشواره و گردنبند اشاره کرد. مسلما گوشواره مدت زمان کوتاه‌تری در کوره می‌ماند، اما گردنبند برای شیشه‌ای شدن، باید مدت زمان بیشتری در معرض حرارت قرار گیرد.

شرایط مراقبت از جواهرات میناکاری شده

به احتمال زیاد می‌دانید که مراقبت از برخی جواهرات، در مقایسه با انواع دیگر سخت است؛ اما تمیز کردن طلای میناکاری شده در مقایسه با بقیه، ساده تر به نظر می‌رسد. برای تمیز کردن این نوع از جواهرات، تنها لازم است که از یک پارچه ضد لک برای تمیز کردن استفاده کنید.

از طرفی دقت داشته باشید که نگهداری از جواهرات میناکاری شده، باید در یک محفظه مناسب و بدون هیچ‌گونه رطوبت انجام شود؛ چرا که اگر محیط رطوبت داشته باشد، می‌تواند باعث لک شدن جواهر شود. البته اگر این جواهرات لک شدن نیز جای نگرانی وجود ندارد، زیرا شما می‌توانید از محلول‌های نقره‌ای برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنید.

ویژگی طلا در میناکاری چیست؟

یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده است در میناکاری از طلا استفاده شود، خاصیت اکسید نشدن آن هنگام ذوب شدن با مینا است. همین موضوع اجازه می‌دهد که بتوان بر روی طلا، طرح و نقش‌های گوناگونی را پیاده‌سازی کرد. البته این موضوع را نیز باید متذکر شد که مس و نقره چنین ویژگی ندارند و نمی‌توان آن‌ها را در دمای بسیار بالا حرارت داد.

طلای میناکاری شده؛ بهترین هدیه

همان‌طور که در مقاله گفته شد، طلاهای میناکاری شده، یکی از زیباترین جواهرات محسوب می‌شود که می‌تواند انتخاب مناسبی به عنوان هدیه به عزیزانمان باشد. این اکسسوری در دنیای مد و فشن، جایگاه بسزایی دارد و از آنجایی که در طرح و مدل‌های گوناگون آماده می‌شود، می‌توان به راحتی برای افرادی که برایمان عزیز هستند، این نوع از طلا را خریداری کرد. همچنین دقت داشته باشید که طلاهای مورد استفاده برای طراحی این دست از جواهرات، در اندازه‌های گوناگون قابل تهیه هستند؛ بنابراین شما می‌توانید انتخاب به صرفه و شیکی نیز داشته باشید.

کدام طلاها را می‌توان میناکاری کرد؟

میناکاری بر روی انواعی گوناگون از طلاها انجام می‌شود؛ به طوری که می‌توان به دستبند، گردن بند، انگشتر، گوشواره و ... اشاره کرد. دقت داشته باشید که آثار ایجاد شده بر روی طلاها به گونه‌ای است که می‌توانید آن‌ها را با لباس‌های خود ست کنید. همچنین باید متذکر شد که امکان میناکاری بر روی هر قطعه از طلا به هر شکلی که است، وجود دارد و این موضوع به شخص بستگی خواهد داشت.

در زمان خرید طلا میناکاری باید به چه نکاتی توجه کرد؟

پیش از هر چیزی از فروشگاه مورد نظر خود بپرسید که شرایط در نظر گرفته شده برای میناکاری به چه شکل است؟ در واقع شما باید متوجه شیوه انتخابی برای میناکاری باشید. برای مثال اگر جواهرات با رزین سرد درست شوند، کیفیت بالایی نخواهند داشت و به طور معمول مدت زمان کوتاهی عمر خواهند کرد. همچنین می‌توان گفت که هرچه طلا مدت زمان بیشتری در معرض حرارت بماند، ساختار پایدارتری پیدا می‌کند و ارزش آن نیز بیشتر خواهد شد.

یکی دیگر از موضوعاتی که باید پیش از خرید در رابطه با آن مطمئن شوید، این است که میناکاری از روی طلا بلند نشود. برای مطمئن شدن از چنین موضوعی، باید یک فروشگاه مطمئن را انتخاب کنید که تا به حال تمام مشتری‌هایی که داشته، از خدمات آن‌ها راضی بوده باشند. در این راستا ما برای شما پیشنهادی داریم و آن مشاهده نمونه‌های طلای میناکاری شده گالری طلا و جواهر محمود است. این فروشگاه با قدمت بیش از یک و نیم قرن زیباترین محصولات را در بهترین کیفیت با استاندارد برای شما آماده کرده که می‌توانید با خیال راحت به خرید از آن بپردازید و مطمئن باشید که بالاترین کیفیت با بهترین قیمت در اختیارتان قرار گرفته است.

البته ناگفته نماند که پس از خرید نیز شرایطی وجود دارد که باید به آن‌ها نیز توجه کافی شود تا محصول خریداری شده در بهترین حالت باقی بماند. برای مثال می‌توان به شرایط نگهداری از طلای میناکاری شده اشاره کرد. برای مثال اولین کاری که می‌توانید در جهت مراقبت از طلا انجام دهید، استفاده از پولیش است. این کار به شما اجازه می‌دهد که درخشش و شفافیت طلا را حفظ کنید.

طلا میناکاری شده؛ محبوب قشر جوان جامعه

بسیاری از جوان‌ها به‌ویژه دخترخانم‌ها، به استفاده از طلا علاقه بسیار زیادی دارند؛ اما از طرفی سادگی طلاهای معمولی را نمی‌پسندند. از همین رو این دست از افراد به سراغ انتخاب طلاهای میناکاری شده می‌روند و بر اساس سلیقه‌ای که دارند، طرح و مدلی را انتخاب می‌کنند. همچنین می‌توان به موضوع ظرافت و دقت کار نیز اشاره کرد. این هنر بسیار ارزشمند به نظر می‌رسند و برای آماده شدن هر یک از طلاها شرایط سختی سپری می‌شود؛ بنابراین باید طلاهای میناکاری شده را ارزشمند در نظر گرفت.

حال پیشنهاد ما به شما، مشاهده نمونه‌های طلای میناکاری شده در اینستاگرام است. این گالری زیباترین محصولات را برای شما با استاندارد U23 تولیدکرده که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید و در صورت تمایل با خیالی راحت به خرید آن‌ها بپردازید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
حسین
1400/03/29 - 14:51

مقاله بسیار آموزنده ای بود ممنونیم از سایت خوبتون
صبوری
1400/03/29 - 15:00

چه جالب بود
نمیدونستم که مرکز میناکاری ایران در اهواز هست و چقدر آثار فاخری دارند
عسکری
1400/03/29 - 15:47

من ازشون خرید سرویس عروسیم رو انجام دادم
و خیلی راضیم
صمیمی
1400/03/29 - 23:31

هم مجموعه های بسیار زیبا و لاکچری دارن و هم کادری بسیار محترم و خوش برخورد

حدیث راد
1400/03/29 - 23:32

من از خریدم از این مجموعه بدلیل رعایت انصاف و ارائه جنس با کیفیت کاملا راضی هستم

صنعتی
1400/03/29 - 23:32

من از شعبه شوشترشون خرید کردم، بسیار خوش برخورد و خداشناس هستند و هوای مشتری رو دارند

تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top