تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/03/31 - 08:05
کد خبر: 399397

«خبرنامه دانشجویان ایران» در گزارشی بررسی کرد؛

پاسخ به ۱۰ سوال پرتکرار درباره مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

پاسخ به ۱۰ سوال پرتکرار درباره مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

سوالات مصاحبه دکتری طیف گسترده‌ای دارد و شامل سوالات علمی و تخصصی، سوالات مرتبط با سوابق آموزشی و پژوهشی شما، موضوع مدنظر برای رساله دکتری، زبان و نیز سوالات عمومی می‌تواند باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص سوالات مصاحبه دکتری کلیک کنید.

به گزارش سرویس صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مصاحبه مجازی داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۰ و دوره بدون آزمون این مقطع ویژه استعدادهای درخشان و همچنین داوطلبان آزمون اختصاصی واحدهای ارس، کیش و امارات از دیروز یکشنبه مورخ ۳۰ خرداد ماه آغاز و تا روز پنج شنبه مورخ ۱۷ تیر ماه ادامه خواهد داشت.

تا پیش از سال ۹۶ تقریباً تمام مصاحبه‌های دکتری دانشگاه آزاد در واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار می‌شد. اما در آزمون دکتری ۹۶، برگزاری مصاحبه‎ها به واحدهای استان واگذار شد. مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در سال ۹۷، در ۱۰ منطقه انجام شد؛ بدین صورت که مثلاً در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی مصاحبه در تبریز به عنوان مرکز مصاحبه منطقه، در استان‌های گیلان، مازندران و گرگان مصاحبه در ساری و به همین ترتیب در بقیه استان‌ها مصاحبه انجام شد. اما این رفت و برگشت‌ها ادامه‌دار شد و بار دیگر در سال ۹۸، مصاحبه‌های دکتری دانشگاه آزاد به‌صورت متمرکز در واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار شد.

۱. چگونه از تاریخ و ساعت دقیق مصاحبه دکتری آزاد مطلع شوم؟

در برگه ورود به جلسه مصاحبه دکتری آزاد زمان دقیق مصاحبه هر داوطلب درج شده است.

۲. کارت ورود به جلسه مصاحبه دکتری آزاد را از کجا دریافت کنم؟

همه داوطلبان آزمون دکتری، بدون آزمون و پردیس‌های دانشگاه آزاد می توانند با مراجعه به سایت azmoon.org  برگه ورود به جلسه مصاحبه را دریافت کنند.

داوطلبان آزمون دکتری لازم است جهت ورود به سامانه دریافت برگه اطلاعات ورود به جلسه مصاحبه آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰، کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی (عدد ۷ رقمی مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور ) و کد ملی خود را وارد نمایند.

داوطلبان دکتری بدون آزمون لازم است جهت ورود به سامانه دریافت اطلاعات ورود به جلسه مصاحبه مجازی دوره دکتری تخصصی بدون آزمون (ویژه استعداد های درخشان) سال ۱۴۰۰ کدملی، شماره شناسنامه، سال تولد (۴ رقم مثال ۱۳۶۵) و مجموعه مورد ثبت نام را وارد نمایند.

داوطلبان دکتری پردیس کیش، ارس و امارات لازم است جهت ورود به سامانه دریافت برگه اطلاعات ورود به جلسه مصاحبه مجازی آزمون اختصاصی دوره دکتری تخصصی واحد های کیش ، ارس و امارات سال ۱۴۰۰ کدملی، شماره شناسنامه، سال تولد (۴ رقم مثال ۱۳۶۵) و مجموعه مورد ثبت نام را وارد نمایند.

پاسخ به ۱۰ سوال پرتکرار درباره مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

۳. برای شرکت در مصاحبه دکتری آزاد به کجا مراجعه کنم؟

مصاحبه به صورت مجازی برگزار می‌شود و نیازی به حضور در مکان خاصی نیست. در واقع شما در منزل، محل کار و یا هر فضای مناسب دیگری می‌توانید در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شرکت کنید.

۴. تاریخ مصاحبه اعلام‌شده برای کدام‌یک از انتخاب‌هایم است؟

درخصوص دانشگاه آزاد، یک مصاحبه برای همه انتخاب‌هایی که دعوت به مصاحبه شده‌اید برگزار می‌شود. جهت اطلاع از رشته‌محل‌هایی که دعوت به مصاحبه شده‌اید، می‌توانید به سایت azmoon.org مراجعه کرده و بخش اعلام نتایج را مشاهده کنید. البته نتایج پیش از این اطلاع‌رسانی شده بود.

۵. آیا مصاحبه دکتری آزاد به صورت صوتی است؟

خیر، مصاحبه به صورت صوتی و تصویری برگزار می‌شود. به منظور شرکت در مصاحبه مجازی وجود دوربین (webcam) بر روی کامپیوتر و همچنین روشن بودن آن به همراه میکروفون در طول زمان مصاحبه الزامی است.

به‌منظور جلوگیری از اکوی صدا در طول زمان مصاحبه، استفاده از هدفون / هدست در طول زمان مصاحبه توصیه می شود.

البته تجربه داوطلبان سال‌های قبل نشان می‌دهد که امکان شرکت در مصاحبه با گوشی تلفن همراه نیز وجود دارد. اما بهتر است در اولویت بعدی قرار گیرد و سعی کنید از کامپیوتر یا لپتاپ بدین منظور استفاده کنید.

۶. در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد چه سوالاتی پرسیده می‌شود؟

سوالات مصاحبه دکتری طیف گسترده‌ای دارد و شامل سوالات علمی و تخصصی، سوالات مرتبط با سوابق آموزشی و پژوهشی شما، موضوع مدنظر برای رساله دکتری، زبان و نیز سوالات عمومی می‌تواند باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص سوالات مصاحبه دکتری کلیک کنید.

پاسخ به ۱۰ سوال پرتکرار درباره مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

۷. آیا در مصاحبه دکتری آزاد هم ممکن است در مورد ترتیب اولویت‌ها سوال کنند؟

با توجه به این که مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد متمرکز است و اساتید مصاحبه‌کننده لزوما از واحدهای دانشگاهی منتخب شما نیستند، بعید است چنین سوالی مطرح شود.

۸. آیا داوطلبان دانشگاه آزاد هم باید فرم صلاحیت عمومی دکتری را تکمیل کنند؟

خیر، تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری مختص داوطلبان دانشگاه سراسری است و کسانی که تنها داوطلب دانشگاه آزاد هستند، لازم نیست این فرم را تکمیل کنند.

۹. مدارک سوابق آموزشی و پژوهشی خود را چگونه ارائه کنم؟

بر اساس اعلام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، لازم بود داوطلبان آزمون دکتری و نیز بدون آزمون، مدارک خود را هنگام ثبت نام مصاحبه بارگذاری می‌کردند. با این حال، بهتر است نسخه‌ای از فایل مدارک خود را در دسترس داشته باشید تا در صورت نیاز در جلسه مجازی مصاحبه دکتری ارائه دهید.

۱۰. نتایج مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد کی اعلام می‌شود؟

زمان دقیقی برای اعلام نتایج نهایی دکتری اعلام نشده است. اما احتمالاً نتایج در شهریورماه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top