تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/03/31 - 11:21
کد خبر: 399429

مهاجرت نخبگان انسانی درپی بی‌توجهی به آن‌ها

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی گفت: در صورت بی توجهی به توانایی نخبگان انسانی شاهد مهاجرت آن‌ها به کشور‌های دیگر خواهیم بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعدالله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهیدبهشتی درباره نقش استادان و نیرو‌های نخبه در توسعه کشور اظهار کرد: هیچ تردیدی بر تاثیر اساتید و نیرو‌های نخبه در توسعه کشور وجود ندارد و آن‌ها می‌توانند در این زمینه نقش موثری ایفا کنند.

او افزود: امروزه دنیا به اندازه کافی پیچیده بوده و مسائل دنیا، اقتصاد دنیا، مسائل اجتماعی، مسائل صنعتی، مسائل کشاورزی و نیاز‌های بشر بسیار پیچیده شده است و جز توسل به علم و دانش و انسان‌های نخبه و ماهر راهی برای پیشرفت وجود ندارد.

نصیری قیداری تصریح کرد: اگر از دانشگاه و اساتید و متخصصان به درستی استفاده نکنیم و آن‌ها را در واقع به میدان برای توسعه جامعه نبریم؛ بنابراین صحبت کردن از توسعه معنی نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی ادامه داد: باید به توانایی و استعداد‌های اساتید به ویژه استادان جوان توجه ویژه‌ای شود و تامین خواسته‌های آن ها، مسکن آن‌ها و معیشت آن‌ها در اولویت قرار بگیرد، باید گفت محصولاتی در دنیا هستند که خریدار دارند و ما اگر به آن‌ها رسیدگی نکنیم، به آن‌ها امید ندهیم و هویت آن‌ها را آسیب بزنیم، بدیهی است که هجرت خواهند کرد و در جایی دیگر افکارشان را به فعلیت در خواهند آورد.

لزوم توجه به نخبگان انسانی در گرو نگهداشتن آن ها در جامعه

او گفت: بنده معتقد هستم که اساتید جوان ما و نیرو‌های جوان ما همه وطن و نظام شان را دوست دارند، اگر به درستی به خواسته‌های آن‌ها توجه شود برای توسعه کشور، نگهداشت و ماندگاری این نیرو‌های خوب در جامعه با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی گفت: وقتی که امکانات کافی و زیر ساخت‌های طبیعی کافی، معادن کافی و پتانسیل‌های کافی و نیرو‌های جوان و‌مستعد در کشور داریم، هیچ دلیلی ندارد که کشور ما توسعه پیدا نکند مگر اینکه برنامه‌های ما برنامه‌های مفیدی نباشند و اجرایی و عملی نشوند.

او ادامه داد: وقتی که در مقابل دنیا قرار می‌گیریم و دولت ما می‌خواهد از منافع ملی ملت دفاع کند، در آنجا دیگر مهم نیست که رای دهندگان و دولت اصلاح طلب یا اصولگرا هستند، بلکه پشتوانه رای هم وطنان دولت را در این گلوگاه‌ها و رقابت‌های سخت و سنگین منطقه‌ای و جهانی کمک خواهد کرد.

نصیری قیداری با بیان اینکه یک دولت با پشتوانه رای کافی در مقابل زورگویان بین المللی و منطقه‌ای می‌ایستد، تاکید کرد: اگر مردم سالاری به معنای واقعی در این انتخابات نقش خودش را بازی نکند و ملت عزیز ایران از صندوق‌ها قهر بکنند، دولتی با رای کم نخواهد توانست حقوق ملت ایران را و منافع ملت ایران را در این روزگار پیچیده تامین بکند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top